• Vorig jaar ben ik begonnen met meer water drinken. Min of meer begonnen uit noodzaak, op meerdere ochtenden kon ik een sprintje trekken naar de volgende trein naar werk en dan is een flesje water wel fijn om bij je te hebben. Sinds dit jaar ben ik begonnen om op werk meer te drinken en dus ook een fles water op werk leeg te drinken. Op weg naar werk en op werk gaat het dus goed. Alleen wil ik nu nog meer water gaan drinken in het weekend als ik thuis ben. Want het bevalt tot nu toe goed en wil ik het echt volhouden.

    Ik heb waterflessen van dopper en ikea gebruikt. Een waterfles van Dopper is gesneuveld en die van ikea is vermist. Tips voor een goede waterfles zijn welkom!

    Dus ik ben benieuwd of er nog andere mensen zijn die ook zijn begonnen met meer water drinken en hoe dat bevalt.


    [ bericht aangepast op 3 maart 2018 - 14:46 ]


    Physics is awesome

    Ik zit al enkele maanden op een water-'dieet', heh.


    Heaven is a place that we all have

    Jaaaa! Ik drink sinds dit schooljaar ook meer water (ik probeer 2L per dag te halen) en ben tot nu toe wel trots op mijn prestatie. Daarvoor dronk ik alleen zo'n klein flesje per dag (en in het weekend zelfs minder).


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    ads schreef:
    Ik zit al enkele maanden op een water-'dieet', heh.


    Betekent dat je alleen water drinkt?


    Physics is awesome

    Tijdens de blok en examens drink ik 4 à 5 liter per dag. De rest van het jaar drink ik gemiddeld denk ik. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    @Phos

    Wat goed dat je elke dag zoveel probeert te drinken. Zelf haal ik op doordeweekse dagen als ik naar werk 1 liter per dag. In het weekend verschilt dit.

    Gebruik je een waterfles of een glas?


    Physics is awesome

    @Ledecky

    Waarom drink je zoveel water tijdens je blok en examens, als ik vragen mag? En wat is volgens jou gemiddeld?


    Physics is awesome


    Bij ons op het werk doen ze aan duurzaam ondernemen. En deze fles zou ecologisch gemaakt zijn, dus om de zoveel tijd doen de mensen van duurzaam ondernemen een actie dat je via hen dan zo'n fles kan kopen. En in plaats van verzendkosten, betaal je dan 1 euro voor het goed doel (maatschappelijk verantwoord ondernemen) van dat jaar. Ik heb dus uiteindelijk 10 euro betaald voor mijn fles.
    Ik heb hem nu 4-5 maanden ofzo en ik ben super tevreden. Er staan ook 'maten' op zodat je weet hoeveel liter je al op hebt. Voorheen had ik ook een dopper, maar die dop is deels kapot waardoor je je handen pijn doet als je hem open doet en eigenlijk kan er niet zoveel water in... Dus ik was overgeschakeld naar een andere fles, maar om de een of andere reden is die fles letterlijk ontploft in september. Jammer want ik vond die geweldig en het was een Valentijnscadeau geweest.
    Maar uiteindelijk vind ik deze fles beter. Ook super handig dat er een berschermdingetje rond de 'teut' zit. Dus als je jezelf gaat verplaatsen, dan doe je dat dingetje omhoog en dan kan die fles nooit in je handtas/rugzak uitlekken ofzo


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    MacGyver schreef:
    @Phos

    Wat goed dat je elke dag zoveel probeert te drinken. Zelf haal ik op doordeweekse dagen als ik naar werk 1 liter per dag. In het weekend verschilt dit.

    Gebruik je een waterfles of een glas?

    Ik gebruik een drinkbus die ik vul met water van de kraan, want ik ben te gierig om water te kopen lol :')

    In de blok en de examens zit ik ook wel zeker aan 3L of meer, trouwens. Is belangrijk om dan gehydrateerd te blijven enzo. Krijg ook automatisch meer dorst haha :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    MacGyver schreef:
    @Ledecky

    Waarom drink je zoveel water tijdens je blok en examens, als ik vragen mag? En wat is volgens jou gemiddeld?


    Geen idee, zoals Phos ook zei heb ik enorme dorst dan. :') En ik drink ook wel uit verveling dan, oeps.
    En ik denk dat ik 2L gemiddeld vind, maar dan je koffie of fruitsap 's morgens meegerekend en eventueel ook andere dranken zoals cola of een glaasje wijn. ^^

    [ bericht aangepast op 3 maart 2018 - 15:01 ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    MacGyver schreef:
    (...)

    Betekent dat je alleen water drinkt?


    Ja haha. Uiteraard eet ik ook obviously, maar ik drink echt alleen nog water.


    Heaven is a place that we all have

    ads schreef:
    (...)

    Ja haha. Uiteraard eet ik ook obviously, maar ik drink echt alleen nog water.

    Ik wil eig ook alleen water (en melk, want daar zit ook gezonde shizzle in enzo) gaan drinken, maar die chocomelk en cola (drink ik alleen op vrijdag tho maar is nog steeds te veel) blijven me in de weg zitten :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Scandal schreef:


    Bij ons op het werk doen ze aan duurzaam ondernemen. En deze fles zou ecologisch gemaakt zijn, dus om de zoveel tijd doen de mensen van duurzaam ondernemen een actie dat je via hen dan zo'n fles kan kopen. En in plaats van verzendkosten, betaal je dan 1 euro voor het goed doel (maatschappelijk verantwoord ondernemen) van dat jaar. Ik heb dus uiteindelijk 10 euro betaald voor mijn fles.
    Ik heb hem nu 4-5 maanden ofzo en ik ben super tevreden. Er staan ook 'maten' op zodat je weet hoeveel liter je al op hebt. Voorheen had ik ook een dopper, maar die dop is deels kapot waardoor je je handen pijn doet als je hem open doet en eigenlijk kan er niet zoveel water in... Dus ik was overgeschakeld naar een andere fles, maar om de een of andere reden is die fles letterlijk ontploft in september. Jammer want ik vond die geweldig en het was een Valentijnscadeau geweest.
    Maar uiteindelijk vind ik deze fles beter. Ook super handig dat er een berschermdingetje rond de 'teut' zit. Dus als je jezelf gaat verplaatsen, dan doe je dat dingetje omhoog en dan kan die fles nooit in je handtas/rugzak uitlekken ofzo


    Goed initiatief van de mensen van duurzaam ondernemen, zo'n ecologische fles. En de actie om 1 euro voor het goede doel in plaats van verzendkosten te vragen is ook een mooi idee.

    Ik heb zelf opgezocht hoeveel er in een Dopper gaat en dat is 500 ml. In de ikea fles kan 600 ml. Maar in deze fles kan dus meer?

    Hoe heb je die dop dan kapot gekregen, als ik vragen mag? Mijn dopper ging kapot doordat mijn vader zo lief was om hem schoon te maken en doppers blijkbaar niet bestand zijn tegen kokend water. En de ikea fles ben ik vergeten op werk en de vorige dag was ie dus weg.

    Dat laatste is wel handig. Ik krijg soms de dop heel lastig van de fles af want dan heb ik iets te strak gedraaid. Dit omdat ik bang ben dat ie anders gaat lekken.



    Physics is awesome

    Ledecky schreef:
    (...)

    Geen idee, zoals Phos ook zei heb ik enorme dorst dan. :') En ik drink ook wel uit verveling dan, oeps.
    En ik denk dat ik 2L gemiddeld vind, maar dan je koffie of fruitsap 's morgens meegerekend en eventueel ook andere dranken zoals cola of een glaasje wijn. ^^

    Herkenbaar! Tijdens saaie vergaderingen drink ik gemakkelijk 2x mijn hele fles leeg.
    Maar ik moet dan ook bekennen dat dat helpt tegen het in slaap vallen tijdens zo'n vergadering haha. :')


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Phos schreef:
    (...)
    Ik gebruik een drinkbus die ik vul met water van de kraan, want ik ben te gierig om water te kopen lol :')

    In de blok en de examens zit ik ook wel zeker aan 3L of meer, trouwens. Is belangrijk om dan gehydrateerd te blijven enzo. Krijg ook automatisch meer dorst haha :')


    Ik vul mijn fles ook altijd met kraanwater. Op werk hebben ze van die hele grote waterfles waar je water uit kan tappen of ik kan water halen uit de machine voor drinken.

    Maar is dat dan alleen water of ook ander drinken?


    Physics is awesome

    Ledecky schreef:
    Tijdens de blok en examens drink ik 4 à 5 liter per dag. De rest van het jaar drink ik gemiddeld denk ik. :')

    Je moet trouwens wel oppassen dat je niet téveel drinkt, want hoe goed water ook is, dat is mogelijk haha. Vooral als je het in een korte tijd drinkt. Dus als je het doet, is het belangrijk dat je niet op één moment drie flessen leeg drinkt zeg maar, maar het over de hele dag verdeelt.

    Ik drink zelf trouwens echt verschrikkelijk weinig. Ik ben zo'n persoon die het gewoonweg vergeet en amper drie glazen drinken haalt oops.


    i wanna die with you once or twice.