Ja. ^^
Want dan creëer je meer werk. Dus meer jobs. En dat is wel best interessant om een nieuwe economische crisis te voorkomen lijkt me. Het vraagt wat werk van de politiek, maar als ze het goed uitwerken, lijkt het me zeker haalbaar. Het is onvoorstelbaar hoeveel burn-outs er zijn. Ik werk in een organisatie waar ruim 5000 mensen werken en de verzuimgraad van langdurig zieken ligt zeer hoog, voornamelijk burn-out. Ik weet dat ik zelf ook hier zeer vatbaar voor ben, maar zolang ik mijn grenzen afbaken, valt het mee. Al zou ik 4 werkdagen ook wel zien zitten. Dat zou de stress zeker verlichten, maar dan moeten ze ook een systeem vinden dat je dan meer dan '100%' mag werken. Want ik zou er dan zeker niet mee in zitten om af en toe ook een 5e extra dag te doen. ^^
Maar dat lijkt me geen probleem omdat er als uitzondering nu ook al een 6 dagenweek bestaat.
En de mensen die iets zeggen over weekenddiensten enzo: een 4 dagenweek is niet per se van maandag tem donderdag hé. Afhankelijk van wat je met je werkgever afspreekt kan het ook een andere dag zijn dan vrijdag. Want werkgevers gaan nog altijd dezelfde dienstverlening voorzien, doorgaans 5 van de 7 dagen. Dus als iedereen maar 4 dagen werkt, is er sowieso een beurtrol. ^^
I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury