• Oké, mijn zusje en ik willen allebei al jaren samen een tattoo. Ook willen we allebei een Harry Potter tattoo. We zijn hier nooit heel concreet wat mee gaan doen omdat we niet echt een idee hadden van hoe of wat en we geen tattoo wilden laten zetten puur voor het idee dat we 'iets' samen hadden.
    Nu hebben we ineens wél een idee. Aan de ene kant denk ik echter 'jezus wat cliché' en aan de andere kant denk ik 'ja boeien, als wij dit willen doen we het toch gewoon'.
    Op dit moment leert mijn zusje voor haar opleiding veel over yin en yang of zo. Het begon grappig, maar ik ben dus de yin en zij de yang. Compleet tegenovergesteld, altijd al. En toch kunnen we meestal wel goed met elkaar, zeker nu we allebei ouder zijn.
    Nog een 'tegenstelling': Ik ben een overduidelijke Hufflepuff en zij een Slytherin. Daar willen we ook wat mee.
    Dit was ons idee tot nu toe:
    Ik een yin, met daarop/eromheen een badger, in een mooie stijl. Geen Hufflepuff kleuren (sowieso geen kleur) en geen vernoeming naar Hufflepuff verder.
    Zij de yang met een slang erom.
    Dat is eigenlijk iets wat we allebei heel erg gaaf zouden vinden. We spelen nog een beetje met het idee om daar bij de 1 Lumos bij de zetten en de ander Nox. Maar hier twijfelen we nog over. Is dat niet té-HP? Het slaat natuurlijk op veel meer dan dat. Het voegt zeker wat toe aan het hele yin en yang en geeft samenhang tussen de tattoo's als we de woorden bij het tegenovergestelde plaatje doen zeg maar, if you get me.
    Wat vinden jullie van zo'n idee? Cliché? Boring?

    Eventuele tips voor een plek? We vinden beiden onderarm erg mooi maar ik ben dan wel weer zo ouderwets dat ik me zorgen maak over baankansen. Verder wil ik hem absoluut kunnen zien en zijn mijn ribben geen optie.

    Iemand die goede tattooshops kent in omgeving Utrecht? Dan gaan we ook eens kijken, polsen hoe het voelt, even van die boeken bekijken en zo.

    [ bericht aangepast op 20 feb 2018 - 19:12 ]


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ohhh ik vind het leuk!!! Maar in elke yin zit ook een yang en in elke yang ook een yin. Dus daar zou je nog wat mee kunnen. Dat je echt samen dat hebt en verbonden bent zegmaar. Je kan de badger ook uit de yang in de yin laten komen zegmaar en de slang uit de yin in de yang laten kruipen ipv eromheen. Dat maakt het meer een eenheid denk ik.
    Verder vind ik dit een leuke twist aan een cliche idee hihi ^^


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Ik vind het juist super origineel omdat je het op een subtiele manier combineert met Harry Potter. Persoonlijk zou ik de tekst een beetje té vinden, maar misschien komt dat omdat ik niet zo hard fan ben dat ik dat op mijn lichaam wil.

    Het lijkt mij echt super mooi! Misschien op je onderarm maar dan net na je elleboog, zo kun je een lange mouw ook nog opstropen.
    Verder zou enkel nog kunnen, of bovenarm aan de binnenkant?
    Als het echt kleine tattoo is vind ik het niet zo mooi als het ergens zweeft op je kuit oid haha.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ja, sowieso moet het samenkomen. We doen allebei de helft zeg maar en in iedere helft zit een beetje van het ander. Vandaar ook eventueel die nox en lumos. Het één is er niet zonder het ander (:


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Wauw, ik denk dat dat echt een prachtig plaatje zou opleveren! Misschien bovenarm? Kuit? Bovenbeen?


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Bovenarm zou ik kiezen.


    26 - 02 - '16

    Prachtig idee, ik zou alleen de tekst weg laten daar ik bang ben dat het er uiteindelijk uit gaat zien alsof de tekst er is bij “gepropt.” If you know what I mean...(;


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Leuk idee! Ik zou persoonlijk de tekst weglaten, ik denk dat dat de charme van de rest weg zou nemen. Misschien toch bovenarm? Iets makkelijker te verbergen misschien.


    The truth is out there.

    Oh en de plaats. Ik zelf houd niet van het mega opzichtigen, dus wat denk je van aan de binnenkant van je pols? Vind ik altijd wel schattig zoiets daar hihi


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Bedankt voor de feedback! Leuk om te horen dat het niet meteen afgekraakt wordt. En ik snap wat jullie bedoelen met de tekst, vandaar wat wij zelf ook echt nog twijfelen. Wilde gewoon even meningen weten hahaha

    Pols is te klein. We willen hem niet heel mini hebben, vooral omdat ik de donkere kant heb én een badger - dan is het gewoon net een vlek.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Joi schreef:
    Leuk idee! Ik zou persoonlijk de tekst weglaten, ik denk dat dat de charme van de rest weg zou nemen. Misschien toch bovenarm? Iets makkelijker te verbergen misschien.


    Schouder? Buik->rechts of links onder?

    [ bericht aangepast op 20 feb 2018 - 19:03 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Schouder is eventueel wel leuk. Buik liever niet, komt omdat ik wel echt een kinderwens heb en ik wil geen uitgerekte en daarna uitgelubberde badger :"D Mijn zusje vind dat ook leuk, maar die wil dan ook geen kinderen hahahaha


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Iemand die goede tattooshops kent in omgeving Utrecht? Dan gaan we ook eens kijken, polsen hoe het voelt, even van die boeken bekijken en zo.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    AItair schreef:
    Iemand die goede tattooshops kent in omgeving Utrecht? Dan gaan we ook eens kijken, polsen hoe het voelt, even van die boeken bekijken en zo.


    Jaa ArtCastle in Zeist is echt best wel goed! =)

    Verder: superleuk idee, ben vet benieuwd 😁


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Haha ik zit nu net toevallig op hun website te kijken. Ziet er zeker goed uit!

    Gaat nog wel even duren, hoor. We willen er goed over nadenken, het even laten bezinken en sowieso ga ik eerst 4 maanden naar Italië dus zal het pas op z'n vroegst aan het eind van het jaar worden.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik vind beide ideeën supertof! Het klopt dat yin en yang vaak worden getatoeëerd, maar door de twee huizen erin te verwerken, maak je het toch uniek.


    ars moriendi