• Hey guys.

    Ik ben aan het starten met een nieuw verhaal en voor mij werkt het altijd heel motiverend als ik een fancy cover heb om er vervolgens mee aan de slag te gaan. Dus bij deze zoek ik een cover, en aan de persoon die de cover voor mij maakt die ik ga gebruiken geef ik 9 credits als beloning (en natuurlijk vermeld ik erbij dat jij hem gemaakt hebt). Dus folks, please please please help a girl out?

    Waar gaat het verhaal over:

    Het verhaal speelt zich af in een futuristische wereld waarin de maatschappij langzaam weer opkrabbelt van de Creators Uprising van 20/30 jaar terug. In de Creators Uprising is een groep corporates zo ver gekomen om mensen succesvol te clonen en ontstond er chaos en angst toen de creators mensen van de straat begonnen te plukken om ze onvrijwillig te gebruiken voor het cloning process. -dit is echt een heel ingewikkeld verhaal dus ik hou het kort- Zoveel jaar later is de aftermath als volgt dat ruim 50% van de bevolking in de grote steden 1 of zelfs meerdere clones van zichzelf hebben rondlopen. Naast de normale crime in de steden is er dus ook sprake van de crimes die de clones begaan in opdracht van hun 'eigenaar' een recipe for disaster dus. Mijn hoofdpersonage is een inspecteur die na een grove fout op leave is gezet en zijn badge en gun in heeft moeten leveren.

    Het verhaal start dat het hoofdpersonage -een man van 30/35 jaar, nors en niet heel sociaal- door de desert heen rijd op zoek naar een kleine stad die al lang niet meer op de kaart staat als een bekende stad. Hij is daar op zoek om een vermissingszaak (cold case) van de tijd van de Creators Uprising op te zoeken. Een vrouw is in de begintijd van de oorlog vermist geraakt en het is onbekend of het met het cloning te maken heeft. De inspecteur heeft zijn eigen motieven om hier naar op zoek te gaan -ga ik nu nog niet prijsgeven is niet belangrijk- Daar aangekomen is de volledige stad compleet in ruines maar leid een bijzonder knappe vrouw hem naar een stad onder de oude ruines, de stad is bloeiend en futuristisch, en enger nog iedereen lijkt de inspecteur al lang te kennen. Vanaf daar start zijn onderzoek wat een veel groter complot aan het licht lijkt te brengen.

    Het verhaal is een beetje op het randje van absurd en ik zal ook veel informatie voor de lezer achterhouden. Het is een vrij donker verhaal dat ingaat op zowel de persoonlijke issues van de inspecteur als de ethiek achter het clonen. Voor wie misschien wat dingen lijkt te herkennen het is echt heeel loosely based op bladerunner, met name het visuele aspect.


    Wat wil ik graag in de cover:
    Ik ben op zoek naar een cover waar het liefst zowel het futuristische deel van de steden in terug komen als het stukje bovengrond in de oude stad (veel zand en dust). De kleuren bij het dust zou ik het liefst oranje/gelig willen hebben en het futuristische deel stel ik me voor als veel paars/roze en neon. De futuristische stad ondergronds is vrij donker maar opgelicht met veel neon en reclames, de gebouwen zijn oud en aftans. Een beetje een mix tussen old school en futuristisch.
    Bij de stad wel even opletten dat het om een ondergrondse stad gaat dus als het kan zo veel mogelijk visueel stuk van de sky weg laten als het kan! Als het enigzins kan zou ik graag wel een outline van een man er in willen hebben. Mag gewoon van achter en hoeft niet met veel details zodat zijn uiterlijk een beetje in het midden blijft (een hoed mag)

    Mocht je het mooier vinden vind ik het ook helemaal prima als je je alleen focust op 1 aspect. Dat betekent dus of alleen de futuristische stad, of alleen de desert (en eventueel de oude gebouwen). De cover mag zowel simpel zijn als wat meer volgebouwd dus laat vooral je creativiteit gaan!

    Als het kan zou ik graag een versie met en zonder de titel willen hebben omdat ik mogelijk de titel nog ga veranderen, verder hoeft er geen tekst op de cover. De titel is: Dust
    Lettertype is naar inzicht te kiezen!


    Inspiratie afbeeldingen:
    Om het wat makkelijker te maken heb ik gezocht naar wat inspiratie afbeeldingen, deze hoef je niet te gebruiken (zeker niet als je zelf wat leukers weet/bedenkt) maar misschien meer om je op weg te helpen met de sfeer.







    Edit: Ik heb voor nu zelf (tijdelijke) covers dus er is geen hele hoge nood meer! Mocht je nog wat willen proberen mag altijd maar anders is het zo goed, thanks guys!

    [ bericht aangepast op 21 feb 2018 - 20:23 ]


    The truth is out there.

    Joi schreef:
    (...)

    Ik blijf de eerste toch het mooist vinden, hahaha! Ik vind het apart mooier. Zoals de eerste denk ik toch als ik het nu zo zie. Heb je nog een manier om iets aan te passen voor de gebouwen op die eerste die je hebt gemaakt dat hij er niet op loopt maar er voor?


    Ja dat lukt wel.
    Dat had ik ook al gedaan, maar doen was ik weer zo dom om er een zand achtergrond op te plakken😑
    Komt goed!


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.