Frodo schreef:
Ja. Ja. JA.
Wij kregen bij Humane wetenschappen (België) een heleboel politiek en daarbij waren we de enige in ASO. Op het einde van het jaar hielden we met alle richtingen een politiek debat en de argumenten van de anderen sloegen letterlijk nergens op. Wij zijn de toekomst van ons land, wij bepalen wie ons land zal besturen. Hoe kan je die beslissing maken als je niets afweet van politieke partijen of hun standpunt?
Maar dat is jouw mening, toch? Ik zat in klas met een paar relatief rechtse mensen en ik vond hun argumentatie ook nergens op slaan, maar dat vonden zij wellicht ook van de mijne. Dat is meestal het geval bij politiek. En het was nu niet dat ze er allemaal niets van af wisten, want ik zat er samen mee in KRAS. Als ik dan luister naar wat m'n nicht, bijvoorbeeld, over politiek te zeggen heeft, en die doet wel humane, dan heb ik ook iets van "dit slaat nergens op". Ik denk dat 't eerder aan de persoon ligt dan aan de richting, om eerlijk te zijn.
Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried