Eens. Ik heb het bij Maatschappijleer alleen maar gehad over de verschillende stromingen, maar niet echt hoe het met onze politieke partijen zit. Ik denk dat het best wel objectief ingevuld kan worden door middel gewoon artikelen uit het nieuws, video's en gesprekken van de Tweede Kamer erbij te halen tijdens de lessen. Af en toe een niet al te extreem debat en anders gewoon iets met zelfreflectie.
Met Burgerschap op het MBO 4 hebben we wel iets meer gehad, Burgerschap moet ook verplicht goed afgerond worden om je examen te halen, we waren tenslotte al volwassen, maar dat is al een beetje laat, en daarmee raak je alleen de MBO'ers in Nederland, niet de rest. Bij ons was de invulling toen het gedeelte Politiek op kwam best wel te doen, alles bleef echt objectief, we hadden ook geen debat in de klas ofzo. Maar we gingen wel op een "uitje" waar je dan zelf uiteindelijk ook een test kon doen om te zien welke top 5 politieke partijen bij jou het meeste passen, dit was door een aantal statements die op producten stonden te verzamelen waarvan jij ze het meest belangrijk vond en het klopte meestal wel. Ik weet alleen niet meer waar dat was.... Maar bij Maatschappijleer heb ik echt niet genoeg Politiek gehad om op mijn 18e zelf te kunnen stemmen.
[ bericht aangepast op 16 feb 2018 - 13:15 ]
Slowly, yet surely I am slipping into the role that was made just for me.