Absolutist schreef:
(...)
Het klopt dat je dan inderdaad niet in dat topic 'hoeft' te kijken — maar dit is al een hele kwetsbare groep en als je die een plek geeft waar ze álle negativiteit kunnen uiten, nemen ze dat ook van elkaar over. (Geloof me — daar hoor ik zelf ook bij). Daarbij zijn er geen echte regels rondom het spoilergebruik. Het is geen officiële regel en als iemand haar/zijn bericht zonder spoiler wil zetten, dan kan dat ook gewoon. Het is gewoon socialiteit — met andere rekening houden.
Mee eens, maar het punt is gewoon een beetje dat je een soort verplicht wordt om dingen in een spoiler te zetten, omdat er anders de kans bestaat dat anderen erover vallen. Dat is een beetje hetgeen wat mij stoort en waarvan ik aanneem dat dit een beetje het probleem is. LJH is namelijk in eerste instantie wel bedoeld om een bepaalde gedachte te kunnen posten die je dwars zit, maar niet zo gauw kunt uiten, zei het positief of negatief. Dus vandaar dat ik het er op zich mee eens ben dat de spoiler niet ideaal is. Nu moet ik wel toegeven dat ik makkelijk praten heb, omdat andermans gedachten mij niet "triggeren"
mits ergens respectloos mee omgegaan wordt, uiteraard, dus ik moet toegeven dat ik me niet geheel kan verplaatsen in mensen die dit wel hebben, maar ja, ik zie wel dat de spoiler een aantal nadelen heeft.
"A good book is always good, no matter how many times you've read it."