• De stelling van deze week luidt:
    Alle mensen moeten, bij de geboorte, een chip ingeplant krijgen zodat misdadigers sneller gevat worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Klaar schreef:
    (...)

    Een tracker of zoiets. Net zoals je een gsm kunt vinden, maar dan in je lijf en dat kan je dus ook niet afzetten. Of zoiets. Ik zou bij god niet weten hoe het precies zou moeten werken, maar daar komt het geloof ik op neer.

    Ja dat snap ik wel, maar dat zegt de stelling niet haha


    And then we'll see it.

    of de politie moet gewoon beter hun best doen met de onderzoeken van het misdrijf.
    Sorry maar dit slaat echt de plank mis.

    Saluja schreef:
    (...)
    Je zou wel kunnen voorkomen dat die misdadiger in de tussentijd een andere misdaad begaat, dus zo nutteloos is het niet.

    Ik ben het oneens met de stelling omdat ik nogal veel om privacy geef. (Wel grappig dat er een tijdje terug een stelling was over of privacy of veiligheid belangrijker was en toen best veel mensen zeiden dat veiligheid het allerbelangrijkste was, maar dat tot nu toe toch iedereen radicaal tegen deze stelling is :') )

    Veiligheid staat bij mij bovenaan, maar ik vind dit te radicaal. Dan heb ik liever een algemene DNA-database zodat ze met dna sowieso een match hebben als ze dat door de database gooien en daarmee de misdaad oplossen.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Ik snap ook niet zo goed waarom zoveel mensen veiligheid zoveel belangrijker vinden dan privacy. Hoe minder privacy je hebt, hoe gemakkelijker autoritaire regimes tot stand komen. (Je hoort me niet zeggen dat dat in de mate dat privacy nu soms wordt aangetast, die kans waarschijnlijk is, want ik ben geen samenzweringstheoriepersoon, maar het ís gewoon gemakkelijker op die manier en van mijn part moet het ook niet verder gaan dan ze nu al doen.) Je moet een goede balans kunnen vinden tussen veiligheid en vrijheid, maar ik heb liever wat minder veiligheid dan dat er in deze mate (of zelfs in mindere mate dan dit) aan m'n vrijheid gezeten wordt. Eisenhower heeft dat heel mooi verwoord. If you want total security, go to prison. There you're fed, clothed, given medical care and so on. The only thing lacking is freedom.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    ik zie chip ik zeg nog een broeimogelijkheid van kanker


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Never NÓÓÓÓÓÍÍT.!!!
    Nóg meer stralingen van zenders door je lijf.!
    Nóg meer privacy inleveren.!
    Denk er niet aan.!!

    Nooooo


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Varekai schreef:
    Nee. Gewoon echt nee. Ben geen hond ofzo.


    Fate whispers to the wolf: 'You cannot whithstand the storm' and the wolf whispers back, 'I am the storm.'

    Maar als het dus een tracker is dat in je lijf wordt ingeplant, dan bestaan er alsnog hackers die zoiets kan hacken en wie weet met bij god waar iets kan flikken. Zo kunnen moordenaars ook gemakkelijk een bepaald persoon opzoeken om iets aan te doen of iets dergelijks. In dat opzicht zie ik het alleen maar gemakkelijker worden voor delinquenten. So, nope.

    [ bericht aangepast op 7 jan 2018 - 18:10 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    OMG dat kan zo gruwelijk fout gaan


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Dat doet mij denken aan de vorige stelling: ''Veilligheid staat boven Privacy'' of iets dergelijks (':

    Some Black Mirror shit right here. :')


    ars moriendi

    Apocalyptic schreef:
    Some Black Mirror shit right here. :')

    Heb toevallig vandaag die aflevering gezien :')


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Eh, nee? We zijn toch geen honden?
    Ik wil niet zeggen dat het leven een film is, maar ik wil dat soort scenarios ook niet uitsluiten. Ik denk niet dat de regering oid zich tegen ons zal keren, maar als zoiets gebeurt, wil ik geen chip in me hebben.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Apocalyptic schreef:
    Some Black Mirror shit right here. :')


    Moest dat kijken met Filosofie, nou liever niet dankje


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)