Het idee hierachter kan ik zeker begrijpen, maar ik denk dat - zoals hierboven genoemd is - het dan meer op een promotietopic gaat lijken waar je door de bomen het bos niet meer ziet. Ik denk dat je dan flink wat pagina's (of topics) mag doorspitten om alles te kunnen bekijken als je op zoek bent om iets te nomineren.
Het blijft natuurlijk een "lastig" iets, die nominaties. Want het is moeilijk om mensen te nomineren die je niet (goed) kent, waardoor iedereen een beetje binnen zijn eigen "zone" blijft met de mensen die die kent. Ik persoonlijk doe altijd mijn best om mensen te leren kennen of op z'n minst een beetje te onthouden wie welke creaties maakt en wat ie zoal doet op Q. Maar dat is lastig en kost tijd en energie. En bovendien kán je ook niet iedereen kennen. Dat is vrijwel mission impossible. En ja... wat wil ik hiermee zeggen? Nouja, vooral dat het heel moeilijk is om iedereen te plezieren met dit soort dingen. En ik snap dat het pijn kan doen als je het hele jaar je best hebt gedaan op iets, en vervolgens niet vernoemd wordt.
Ik zit hier nu toch over na te denken... en heb misschien wel een idee, maar ik weet niet of het wat is en/of te veel werk en of mensen het er überhaupt mee eens zijn. Maar wat als er een groep mensen worden geselecteerd, die gezamenlijk een story aanmaken. En dat je naar die mensen het hele jaar door je werk, of dat van een ander, kan opsturen met eventuele argumenten et cetera, zodat zij het in de story kunnen plaatsen (misschien met verschillende hoofdstukken voor verschillende categorieën). En dat deze story dan een week of twee voordat de verkiezingstopics er zijn, online komt te staan, zodat je tijd hebt om de creaties te bekijken. Uiteraard kun je dan in de verkiezingstopics ook nog gewoon ander werk/users nomineren. Maar op die manier word je er wat meer op geattendeerd welke dingen er het hele jaar gemaakt zijn en wat users voor Q hebben betekend. Ik merk zelf dat ik dat ook niet altijd kan volgen - wat logisch is, want er gebeurd nog best wel veel op Q haha.