• [ bericht aangepast op 27 dec 2021 - 22:29 ]

    Amen.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Had het niet beter kunnen zeggen !!
    Ik krijg ook altijd de vraag of ik op eens beter ben omdat ik een keer wel lach.

    Maar ik vind het zelf soms ook naar als mensen dan op internet de symptomen opzoeken en dan zeggen dat ze depressief zijn of iets anders. Terwijl er zoveel onderzoeken bij mij zijn gedaan voor een diagnose.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Thank you.


    Smile. You're beautiful. <3

    _TARDIS_ schreef:
    Had het niet beter kunnen zeggen !!
    Ik krijg ook altijd de vraag of ik op eens beter ben omdat ik een keer wel lach.

    Maar ik vind het zelf soms ook naar als mensen dan op internet de symptomen opzoeken en dan zeggen dat ze depressief zijn of iets anders. Terwijl er zoveel onderzoeken bij mij zijn gedaan voor een diagnose.


    Ik heb op Karakter aangegeven dat ik last heb van depressieve gedachten en suicidale gedachten. Ze zeiden dat ze mij niet konden helpen en werd naar de huisarts gestuurd. Die stuurde mij weer door naar iemand anders, waarvan ik daarna na heel wat onderzoek de diagnose depressie kreeg (Surprise, surprise)

    Toen stuurden ze mij weer naar Karakter. Karakter zei weer dat ze niets konden doen, behalve mij medicijnen voorschrijven (Fluoxitine). Toen stuurden ze mij nar het POH, maar die beweerde mij ook niet te kunnen helpen. Ik was eerst geplaatst op de volwassenen afdeling, waarvan de meneer zei dat ik naar de jeugdafdeling moest. Dus daarna moest ik weer een afspraak maken, waarna die een week later gewoon zomaar is afgezegd omdat ''ze mij gewoon niet verder kunnen helpen''

    AAGH

    En dat allemaal omdat de Nederlandse overheid aan het bezuinigen is op gehandicapten en mensen met mentale problemen, waarvan het geld weer naar de vergrijzing gaat. Joepie.

    FireKeeper schreef:
    Amen.


    Time to tip the scales!



    Zelf heb ik ook een diagnose en krijg ik dikwijls te maken met de stereotypering die mensen erbij lijken te denken. Als ik vertel dat ik autisme heb, denken veel mensen gelijk aan een robot-achtig type á la rainman. Zo hatelijk. Sommige mensen zijn ontzettend kortzichtig en lijken er geen moeite voor te willen doen om iets verder te kijken dan clichés die vaak niet eens kloppen. Het is helemaal hatelijk als mensen uit je naaste omgeving dat doen.


    26 - 02 - '16

    This is so true ._. en zo herkenbaar ._.


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.

    FireKeeper schreef:
    Amen.


    falling doesn't feel this bad when i know you've fallen this way too.

    Tortitude schreef:


    Ik ben momenteel in therapie voor ADHD/ADD maar heb geen diagnose omdat ik volgens de onderzoeker "niet druk genoeg ben". Like, what, je hoort een professional te zijn. Als je een goede reden hebt, waarom geef je die dan niet? Ik ben in ieder geval blij dat ik desondanks hulp kan krijgen.


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Amen. Ik heb zelf adhd, ookal lijk ik het in jaren te hebben afgebouwd op de een of andere manier, maar daarmee wordt ook enorm trots rondgestrooid omdat ze zich dan "speciaal" voelen.. Kan ik niet goed tegen.. Sommige hebben er veel meer last van dan anderen, dan vind ik het niet eerlijk dat ieder beetje hyper of snel afgeleid persoon wordt bestempeld mer Adhd en daar maar mee kan rondstrooien.

    Mij werd door die adhd op de basisschool gezegd dat ik het kon vergeten en maar kader moest gaan doen omdat ik het toh niet ver kon schoppen. Heb toch ff 5 jaar havo gedaan hoor..

    [ bericht aangepast op 2 jan 2018 - 0:03 ]


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Ik vind het heel vervelend voor je dat je zulke nare ervaringen in je omgeving krijgt in combinatie met deze mentale "stempels".
    Ik zit op het moment al een behoorlijke tijd best wel in de knoop met mezelf en ik wil er geen stempel op plaatsen, maar ik zie aan alles dat het een (terugkerende winter)depressie is. Ik heb er alleen geen officiële stempel van een psycholoog gekregen, maar vind het ook niet meer belangrijk nu. Het enige wat ik wil is tools en grip erop krijgen, zodat ik de volgende keer het beter aankan.
    Ik hoop voor jou dat je in je omgeving meer begrip krijgt en dat je er zelf beter mee kan omgaan. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik vind dat je hier gelijk in hebt, so amen to that, men weet niet hoe energienemend het is. Zelf heb ik ook meerdere keren iets geuit daarover/mijn frustraties in het echte leven, mijn dichte kringen, maar ook gewoon hier op Quizlet; en daar werd ik dan op aangekeken.. Dus ècht, ik vind het een goed topic, maar ik weet niet hoe ik dit alles moet opvatten. Ik ben er een beetje wantrouwig over.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik heb een zelf een hulphond (in opleiding) en krijg regelmatig de vraag/opmerking: ‘maar je bent toch niet blind?’ :’)
    Levert desondanks wel hilarische gesprekken op soms met mensen. Maar kan me je frustratie wel goed voorstellen.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Hooverphonic schreef:
    Ik heb een zelf een hulphond (in opleiding) en krijg regelmatig de vraag/opmerking: ‘maar je bent toch niet blind?’ :’)
    Levert desondanks wel hilarische gesprekken op soms met mensen. Maar kan me je frustratie wel goed voorstellen.


    Kijk maar eens de gemiddelde Service Dog video op youtube. 9/10 zijn er mensen die denken of dat ze alleen voor blinden zijn of dat mensen ze gebruiken om ergens binnen te komen. Dan heb ik het over Amerika.


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known