• Hooi! (:

    Mijn vriend komt binnenkort weer gezellig langs, en dan wil ik graag eens iets anders doen dan thuis hangen. LET OP! We hebben niet bepaald een groot budget.
    Maar goed. Ik woon op de grens van de provincies Drenthe en Groningen, dus vroeg ik mij af wat voor leuke dingen er te doen zijn in beide provincies. Natuurlijk ben ik al flink aan het Googlen, maar ik vroeg me af of jullie ook nog ideeën hadden? ^^

    Verder ben ik ook een week bij hem binnenkort, en vullen we beiden een halve week in qua bezigheden. Dat is in Eindhoven. Ik ben daar totaal niet bekend en natuurlijk kan ook hierbij Google een hoop helpen, maar kunnen jullie me ook hierbij helpen qua leuke (niet mega dure) dingen om te doen? :3 We hebben fietsen tot onze beschikking en anders het OV natuurlijk. Hoewel ik geen gratis OV heb. Hij wel, lucky him. x)

    Alvast heel erg bedankt voor de hulp!
    Liefs!


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Je wilt niet naar Eindhoven. Sorry voor alle Eindhovenaren, maar het is inderdaad Eindhovuh de gekste, maar dat geldt alleen voor het shoppen en uitgaan. Verder vind ik niets te beleven in Eindhoven.
    Je kunt dan beter de Trein richting Breda of Den Bosch nemen, daar is veel meer te doen en ik vind beide steden ook een veel stadsere sfeer hebben. Den Bosch is dan het handigste, want dat is het dichtste bij. En ik zou ook uit de buurt blijven van Tilburg, daar vind ik ook helemaal niets aan. :x
    Achtergrond van dit verhaal: Zowel Tilburg als Eindhoven zijn ontstaan in de Industrialisatie en zijn beide een samenraping van dorpjes die dicht bij elkaar liggen. Den Bosch en Breda zijn beide vestingsteden, dus hebben voor mij (als Brabander) veel meer achtergrond en een rijkere historie.


    Deep inside, I've never felt alive

    De dierentuin in Emmen?

    Verder weet ik alleen Plopsaland in Coevorden hahaha.

    Oeh ja de trein naar Den bosch vanuit Eindhoven is heel makkelijk en dan kun je lekker échte bossche bollen gaan eten!! Hihi

    [ bericht aangepast op 26 jan 2017 - 15:29 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Occamy schreef:
    Je wilt niet naar Eindhoven. Sorry voor alle Eindhovenaren, maar het is inderdaad Eindhovuh de gekste, maar dat geldt alleen voor het shoppen en uitgaan. Verder vind ik niets te beleven in Eindhoven.
    Je kunt dan beter de Trein richting Breda of Den Bosch nemen, daar is veel meer te doen en ik vind beide steden ook een veel stadsere sfeer hebben. Den Bosch is dan het handigste, want dat is het dichtste bij. En ik zou ook uit de buurt blijven van Tilburg, daar vind ik ook helemaal niets aan. :x
    Achtergrond van dit verhaal: Zowel Tilburg als Eindhoven zijn ontstaan in de Industrialisatie en zijn beide een samenraping van dorpjes die dicht bij elkaar liggen. Den Bosch en Breda zijn beide vestingsteden, dus hebben voor mij (als Brabander) veel meer achtergrond en een rijkere historie.


    This. Wil je gaan stappen of winkelen — blijf dan in Eindhoven. Maar als je echt iets wil gaan ondernemen zou ik persoonlijk naar Den Bosch gaan. (Of Best — kom bij mij op de koffie.)


    Caffery schreef:
    (...)

    This. Wil je gaan stappen of winkelen — blijf dan in Eindhoven. Maar als je echt iets wil gaan ondernemen zou ik persoonlijk naar Den Bosch gaan. (Of Best — kom bij mij op de koffie.)

    Ik was echt heel bang dat ik van jou (en eventuele andere "Eindhovenaren") een rage zou krijgen dat Eindhoven zo slecht nog niet is. Blij dat sommige Eindhovenaren dat dus zelf ook toe kunnen geven x'D


    Deep inside, I've never felt alive

    Occamy schreef:
    (...)
    Ik was echt heel bang dat ik van jou (en eventuele andere "Eindhovenaren") een rage zou krijgen dat Eindhoven zo slecht nog niet is. Blij dat sommige Eindhovenaren dat dus zelf ook toe kunnen geven x'D


    Oh n'ah Sophie don't be afraid. Begrijp me niet verkeerd — I love Eindhoven. Maar alleen om het stappen en winkelen. Verder is er niet zo veel te beleven (behalve dan als het Glow is want dat is gewoon gezellig). Maar verder dan het standaard bowlen / lasergamen kom je meestal niet. (':


    Caffery schreef:
    (...)

    Oh n'ah Sophie don't be afraid. Begrijp me niet verkeerd — I love Eindhoven. Maar alleen om het stappen en winkelen. Verder is er niet zo veel te beleven (behalve dan als het Glow is want dat is gewoon gezellig). Maar verder dan het standaard bowlen / lasergamen kom je meestal niet. (':

    *Sofie
    Ja, ben ik het ook wel mee eens. En Pathé, te veel liefde voor Pathé. Die hebben ze jammer genoeg niet in Den Bosch. Ik zou ze echt eeuwig dankbaar zijn als ze in Den Bosch verzinnen dat die Vue naar de maan kan en daar dan een Pathé neerdonderen. :Y)


    Deep inside, I've never felt alive

    Occamy schreef:
    (...)
    *Sofie
    Ja, ben ik het ook wel mee eens. En Pathé, te veel liefde voor Pathé. Die hebben ze jammer genoeg niet in Den Bosch. Ik zou ze echt eeuwig dankbaar zijn als ze in Den Bosch verzinnen dat die Vue naar de maan kan en daar dan een Pathé neerdonderen. :Y)


    Oh Lord dat krijg je ervan als je drie Sophie's kent. Sofie is zo veel gemakkelijker en logischer.

    Pathé for life. Yeah.
    Oh Yolanda, misschien is een dagje zwemmen ook leuk bij een Centerparks vlakbij Eindhoven. Of bij De Tongelreep (zwembad in Eindhoven met een golfbad).


    Enig idee hoe duur het is van Eindhoven naar Den Bosch? (A) qua vervoer dus. Moet dat per trein of per bis eigenlijk? Ik ben er totaal niet bekend oops. :x

    En zwemmen vinden we beiden vreselijk dus dat wordt m niet. Maar ik ga me wel over mijn schaamte heenzetten om in t openbaar te eten. Dus ik wil hem wel mee uit eten nemen. Want ik weet dat hij dat eigenlijk wel heel graag wil.
    Bioscoop gaat hij vet vaak heen dus vind ik niet zo speciaal. :x


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Gibbs schreef:
    Enig idee hoe duur het is van Eindhoven naar Den Bosch? (A) qua vervoer dus. Moet dat per trein of per bis eigenlijk? Ik ben er totaal niet bekend oops. :x

    En zwemmen vinden we beiden vreselijk dus dat wordt m niet. Maar ik ga me wel over mijn schaamte heenzetten om in t openbaar te eten. Dus ik wil hem wel mee uit eten nemen. Want ik weet dat hij dat eigenlijk wel heel graag wil.
    Bioscoop gaat hij vet vaak heen dus vind ik niet zo speciaal. :x


    Met de bus is (denk ik) het goedkoopste (12,60 retour vs één keer een dagkaartje, weet alleen de prijs daar niet van), vanaf het station, maar de trein is sneller (20 minuten vs één uur à anderhalf uur)


    Deep inside, I've never felt alive

    Occamy schreef:
    Je wilt niet naar Eindhoven. Sorry voor alle Eindhovenaren, maar het is inderdaad Eindhovuh de gekste, maar dat geldt alleen voor het shoppen en uitgaan. Verder vind ik niets te beleven in Eindhoven.
    Je kunt dan beter de Trein richting Breda of Den Bosch nemen, daar is veel meer te doen en ik vind beide steden ook een veel stadsere sfeer hebben. Den Bosch is dan het handigste, want dat is het dichtste bij. En ik zou ook uit de buurt blijven van Tilburg, daar vind ik ook helemaal niets aan. :x
    Achtergrond van dit verhaal: Zowel Tilburg als Eindhoven zijn ontstaan in de Industrialisatie en zijn beide een samenraping van dorpjes die dicht bij elkaar liggen. Den Bosch en Breda zijn beide vestingsteden, dus hebben voor mij (als Brabander) veel meer achtergrond en een rijkere historie.


    Als geboren Eindhovenaar ben ik het hier toch ook echt mee eens. Eindhoven is leuk als je opstap wilt, of eens lekker wil gaan shoppen met je vriend/vriendinnen, maar daar houd het wel een beetje bij op ( of je moet inderdaad net de dagen hebben dat Glow bezig is, maar dan is het wel vaak rete druk).


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Enkeltje tweede klas is €6,30 met de trein.

    [ bericht aangepast op 26 jan 2017 - 16:57 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Occamy schreef:
    (...)
    Met de bus is (denk ik) het goedkoopste (12,60 retour vs één keer een dagkaartje, weet alleen de prijs daar niet van), vanaf het station, maar de trein is sneller (20 minuten vs één uur à anderhalf uur)

    Jo, ik zag dat een dagkaartje (dan mag je de hele dag met elke bus in Brabant naar een plaats in Brabant) 6 euro kost. Je bent wel net iets langer onderweg telkens, maar je ziet ook wat van het platteland van Brabant en het is toch wel een leuk dagje uit. Ik zou alleen 9292 (die ik overigens niet aanraadt, maar bravo is ook nog niet wat het zijn moet) dan wel telkens instellen op bus (:


    Deep inside, I've never felt alive

    Gibbs schreef:
    Enig idee hoe duur het is van Eindhoven naar Den Bosch? (A) qua vervoer dus. Moet dat per trein of per bis eigenlijk? Ik ben er totaal niet bekend oops. :x

    En zwemmen vinden we beiden vreselijk dus dat wordt m niet. Maar ik ga me wel over mijn schaamte heenzetten om in t openbaar te eten. Dus ik wil hem wel mee uit eten nemen. Want ik weet dat hij dat eigenlijk wel heel graag wil.
    Bioscoop gaat hij vet vaak heen dus vind ik niet zo speciaal. :x



    in Eindhoven heb je café de Gouden Bal, waar eens in de maand (op zondag) een dichtersmiddag is met professionele dichter, mocht je je daarvoor interesseren. En goed voedsel natuurlijk! daar vlakbij is een snackbar waar de patat en gefrituurde vis erg goed is.


    I'm not a psychopath, Anderson. I'm a high-functioning sociopath. Do your research.