• De stelling van deze week luidt:
    Reclame over alcohol moet worden afgeschaft.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    JA. Alcohol reclames zijn echt de irritantste van allemaal.

    .
    .
    .
    En nu serieus: je kan er inderdaad wel wat voor zeggen. Je kan ze verbieden om dezelfde reden als dat reclames van sigaretten verboden zijn.


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Ik vind dat ze de reclames minder 'geweldig' moeten maken. Er is altijd een bepaald beeld in de reclames waarin alcohol word overheerlijkt : veel vrienden, gezelligheid, de smaak en vaak ook dat je dan een echte man bent. Een beetje onnodig en onrealistisch door een paar biertjes of een partydrink. Natuurlijk kan je het gezellig hebben met een drankje maar dit beeld kan ook verkeerd inslaan bij mensen. Ik vind dat ze bijvoorbeeld met de smaak iets kunnen doen maar dat er ook een waarschuwing bij moet zijn. Bijvoorbeeld pas op bij zoveel procent alcohol. Sommige reclames hebben het al gelukkig maar niet allemaal.

    Ja! Laten we dan ook gelijk snoep reclames, mcdonald reclames en videogame reclames afschaffen.:W

    Eens, alcohol is gewoon erg verslavend en wat er alleen al een paar drankjes met je hoofd en nieren doen is gewoon niet goed. Daarnaast lijken de reclames van tegenwoordig alsof alcohol drinken de normaalste zaak van de wereld is, wat ik tegenover jongeren, onder de 18 jaar, eigenlijk niet vind kunnen.

    404 schreef:
    Ja! Laten we dan ook gelijk snoep reclames, mcdonald reclames en videogame reclames afschaffen.:W

    Videogame? Maar die hebben nog wel nut. Ik weet dat t waarschijnlijk sarcastisch is, maar hij past voor mijn gevoel slecht in het rijtje.
    Misschien gewoon reclame afschaffen :')


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Tortitude schreef:
    Eens. Reclames over sigaretten mogen niet doordat sigaretten slecht zijn, maar alcohol wel terwijl dat ook niet gezond is. Dat vind ik krom.

    Eens, maar ik vind dat het beide moet mogen. Mensen moeten zelf hun keuzes mogen maken.

    Daarbij, ketens als McDonalds verkopen ook troep maar reclames daarover zijn wel allemaal prima terwijl overgewicht doodsoorzaak nummer 1 begint te worden in de USA. :') McDonald target vaak zelfs kinderen in hun campagnefilmpjes, notabene. Prachtig hoe hypocriet de wereld is.

    [ bericht aangepast op 4 jan 2018 - 15:54 ]


    ars moriendi

    Apocalyptic schreef:
    (...)
    Eens, maar ik vind dat het beide moet mogen. Mensen moeten zelf hun keuzes mogen maken.

    Daarbij, ketens als McDonalds verkopen ook troep maar reclames daarover zijn wel allemaal prima terwijl overgewicht doodsoorzaak nummer 1 begint te worden in de USA. :') McDonald target vaak zelfs kinderen in hun campagnefilmpjes, notabene. Prachtig hoe hypocriet de wereld is.


    Ja, ik ben het wel met je eens. Al vind ik wel dat ze de presentatie en insteek moeten veranderen. Zoals een paar reacties eerder al gezegd is, klopt het ook niet dat je bier moet drinken om een echte man te zijn door slogans als "mannen weten waarom". Dat geldt voor meerdere reclames. Van mij mogen die canesten gyno reclames ook wel van de televisie verdwijnen en alle tampon reclames ook. Ik krijg er altijd een naar gevoel van dat vrouwen op televisie afgebeeld worden als 24/4 ongesteld en met vaginale schimmel/ongemakken. Ugh :')


    26 - 02 - '16

    Tortitude schreef:
    (...)
    Ik krijg er altijd een naar gevoel van dat vrouwen op televisie afgebeeld worden als 24/4 ongesteld en met vaginale schimmel/ongemakken. Ugh :')

    Oh God, erger nog: ze worden afgebeeld alsof ongesteld zijn elke maand een feestje is waar elke vrouw reikhalzend naar uitkijkt. Dansen, lachen, "lekker gek doen".

    Fuck all the way off. Die commercials worden sowieso bedacht door mannen.


    ars moriendi

    Apocalyptic schreef:
    (...)
    Oh God, erger nog: ze worden afgebeeld alsof ongesteld zijn elke maand een feestje is waar elke vrouw reikhalzend naar uitkijkt. Dansen, lachen, "lekker gek doen".

    Fuck all the way off. Die commercials worden sowieso bedacht door mannen.


    Nou inderdaad. Het is echt niet zo mooi hoor. Net als die baby reclames waarbij de baby te eten krijgt of een luier wordt verschoond. Ze vergeten de momenten dat zo'n baby iemand compleet onder kotst tijdens het eten of over je kleding heen pist bij het verschonen, beide heb ik al eens gezien haha.


    26 - 02 - '16

    Dat er geen reclame meer gemaakt mag worden over sigaretten is bekend. Echter helpt het niet. Er roken nog steeds mensen.
    Dus nee ik ben het oneens met deze stelling. Misschien is het wel handig om het te verbieden tussen bepaalde tijden?


    I DO NOT share my food (:

    Man; als ik alcohol koop; is het echt niet via reclame. Het is niet alsof ik denk van hee ik heb net Jagermeister gezien op de reclame, laat ik het even gaan halen. Nee het zit dan allang naast me op de bank :Y)


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Ik ben het eens met de stelling. Maar dit geldt eigenlijk voor alle reclames. Van alcohol, tot snoep en zelfs speelgoed. Reclame is onnodig en vreselijk irritant. Ik zeg afschaffen die handel! :)


    ~Reading is dreaming with open eyes~