• Ik eet nu al bijna een jaar geen vlees meer, en het bevalt me heel goed. Ik woon bij mijn ouders, en zij eten wel vlees. Met die vleeslucht kan ik wel leven, ik wil er ook geen hekel aan krijgen, dat is namelijk voor iedereen irritant. Ik eet wel vis, ook niet heel vaak of zo.
    Veel mensen hebben er een mening over, vele snappen het niet, of denken dat ze het zelf niet zouden kunnen.
    Nu vraag ik me af hoe dat hier op Q zit. Zijn jullie vegetariër? En hoelang al?
    Of zou je niet zonder je stukje vlees kunnen?

    Let me know! c:

    Zeikmoment: Waar ik me dan zo aan erger is dat veel restaurants gewoon maar 1 à 2 vegetarische gerechten hebben, en dan vaak iets met champignons. Zalm kan er nog wel in bij mij, maar soms word ik daar ook gek van. Nou laat maar zitten dan. Blijkbaar is het zo raar om geen vlees te eten? In Frankrijk vegetariër zijn is trouwens ook echt een hel.

    [ bericht aangepast op 30 dec 2017 - 13:20 ]


    What worries you, masters you.

    Ik ben sinds mijn vijftiende pescotariër, inmiddels zes jaar dus. In principe probeer ik om zelf niet met vis te koken, maar eet ik het alleen als ik ergens anders eet (of soms als ik iets kant-en-klaars haal). Ik heb vlees eten eigenlijk nooit gemist, maar zoals sommige mensen hier idd ook zeggen is het soms wel lastig dat je in restaurants weinig keuze hebt (ik hou bijvoorbeeld ook niet zo van kaas en ook niet zo van champignons en laten dat nou net van die dingen zijn die vaak in vegetarische gerechten gebruikt worden).
    Ik vind het altijd zo raar als ik zeg dat ik vegetariër ben en mensen aan me vragen: 'maar wat eet je dan??' Zo moeilijk is het toch ook weer niet om vegetarisch te koken? :')


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Ik ben een soort flexitariër. Door mijn aandoening mag/kan ik veel soorten vlees niet goed verdragen (voornamelijk rood vlees). Dus ik eet voornamelijk kip, vis of een beetje varken. Ik heb er geen problemen mee. Ik heb rund vlees nooit echt lekker gevonden,dus dat scheelt erg.
    Binnenhuis is dit goed te doen. Gewoon zelf kip kopen :') . Maar buitenhuis eet ik het liefst alleen kip of vegetarisch, dus ik snap je irritatie enorm. Ik kan vaak maar kiezen uit een paar gerechten :/. (Daarnaast mag ik niet alle soorten champignons/groente, dat komt er natuurlijk ook weer bij. Is het zo raar om vlees vervangers te hebben op het menu dat niet bestaat uit alleen bestaat uit konijnenvoer?)

    [ bericht aangepast op 31 dec 2017 - 16:57 ]


    Seasons will change, but I shall remain

    Hephaistion schreef:
    Ik hou net iets teveel van mijn stukje vlees om vegetariër te worden, maar ik zou wel graag mijn vleesconsumptie willen minderen. Alleen woon ik nog thuis en mijn stiefvader wilt wel elke dag een stuk vlees op zijn bord hebben :/


    Dit!! En ik ben van plan samen te gaan wonen met mijn vriend en hij is ook echt een vleeseter, hij wordt al niet wild van vis...

    Maar elke avond dat ik alleen eet, maak ik vaak vegetarische gerechten. Toch zou ik een broodje shoarma nooit voor altijd kunnen opgeven...

    Ik vind het eigenlijk een beetje hetzelfde als met afvallen / gezonder gaan eten. Er zijn mensen die dan beginnen met een heel streng regime zonder lekkers - en dan geef je snel op. Als je soms vlees mag eten, denk ik dat het makkelijker wordt om de rest van de week/maand/etc. vegetarisch te eten.

    Ik vind biologisch vlees ook belangrijk, maar met een studenten portemonnee is dat wel moeilijk...


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ik zit zelf met een 'niet-lusten'-probleem. Ik lust geen rood vlees. Ik kan dat echt niet eten vanwege de textuur, de smaak,... Ik lust het écht niet, met uitzondering van gehakt/hamburger (tenminste als er niet teveel vlees in de hamburger zit, het moet echt een dun stukje zijn). Dus ik eet thuis veel kip en kalkoen omdat ik precies enkel gevogelte lust. Ik eet ook alleen maar witte vis, want andere kleuren vis zoals bijvoorbeeld zalm vind ik ook niet lekker.
    Dus mijn vleesconsumptie is niet zo super hoog, want ik lust al amper wat. En om 5 dagen per week kip/kalkoen te eten, dat moet ook weer niet.

    Ik zou best nog minder vlees willen eten. Ik geef ook zoveel niet om vlees, omdat ik toch al meer dan de helft niet lekker vind. Maar ik zit met het probleem dat ik niet goed weet wat ik kan eten als vleesvervanger. Want je hebt wel veggie-vlees zoals groenteburgers, wortelburgers,... Maar die zijn ook niet altijd zo lekker of aan te raden. Ik zou graag met meer verschillende groenten willen koken. Maar ik ben redelijk bourgondisch/Nederlands/Belgisch opgevoed: aardappelen, groente en een vleesje. En mijn vriend is zo ook opgevoed en hij is degene die meestal kookt. Dus wij eten doorgaans ook vlees, aardappel en groente. =(
    Ik zit ook met het probleem dat mijn vriend echt een rood-vlees-fan is in hart en nieren. De lappen vlees die hij opeet, dat hou je niet voor mogelijk. Hij is er de laatste jaren ook dik van geworden. Zijn bourgondische levensstijl laat zijn sporen achter.
    Dus om hem wat meer op het rechte pad te zetten, wil ik graag wat beter koken waardoor hij ook voldoende gevuld geraakt. Want zonder vlees is een gerecht niet af in zijn ogen. En ik kan precies nooit goede vleesloze gerechten vinden. =(
    Want als ik mee doe met 40 dagen zonder vlees, dan lukt mij dat perfect, maar hem niet, want hij mist het vlees te hard omdat je dan minder gevarieerd eet en na 5 dagen heb je bij wijze van spreke geen inspiratie meer.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury