• Ik eet nu al bijna een jaar geen vlees meer, en het bevalt me heel goed. Ik woon bij mijn ouders, en zij eten wel vlees. Met die vleeslucht kan ik wel leven, ik wil er ook geen hekel aan krijgen, dat is namelijk voor iedereen irritant. Ik eet wel vis, ook niet heel vaak of zo.
    Veel mensen hebben er een mening over, vele snappen het niet, of denken dat ze het zelf niet zouden kunnen.
    Nu vraag ik me af hoe dat hier op Q zit. Zijn jullie vegetariër? En hoelang al?
    Of zou je niet zonder je stukje vlees kunnen?

    Let me know! c:

    Zeikmoment: Waar ik me dan zo aan erger is dat veel restaurants gewoon maar 1 à 2 vegetarische gerechten hebben, en dan vaak iets met champignons. Zalm kan er nog wel in bij mij, maar soms word ik daar ook gek van. Nou laat maar zitten dan. Blijkbaar is het zo raar om geen vlees te eten? In Frankrijk vegetariër zijn is trouwens ook echt een hel.

    [ bericht aangepast op 30 dec 2017 - 13:20 ]


    What worries you, masters you.

    Ik ben al 7 jaar vegetariër en heb ook echt geen behoefte aan vlees (:


    And then we'll see it.

    Ik hou net iets teveel van mijn stukje vlees om vegetariër te worden, maar ik zou wel graag mijn vleesconsumptie willen minderen. Alleen woon ik nog thuis en mijn stiefvader wilt wel elke dag een stuk vlees op zijn bord hebben :/


    Stenenlikker

    Het voordeel aan maar 1 of 2 opties in een restaurant is dat je niet hoeft te kiezen. (: Maar ja, dat kan irritant zijn.

    Ik ben sinds rond mijn 13e vegetariër (of pescotariër). Al smokkelde ik in het eerste jaar nog wel met af en toe vlees. Ik blijf het soms nog wel missen, als er heel lekker vlees op tafel staan.
    Pas twee jaar ongeveer eet ik ook echt geen vis meer (behalve als ik in Griekenland ben).


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Koffie schreef:
    Ik ben al 7 jaar vegetariër en heb ook echt geen behoefte aan vlees (:


    Dit. ^ En ik eet ook echt geen vis meer, of andere dieren zoals insecten. En omg, ik snap je zeikmoment zo hard! En hoe "culinairder" de restauranten, hoe minder. Echt waar, ik snap het niet.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik probeer al enkele maanden vegetariër te worden, maar heb er echt moeite mee. Als kotstudent zonder oven, zijn er namelijk niet zo veel vegetarische opwarmmaaltijden die ik kan eten. Elke week pasta met kaassaus word ik ook echt beu...
    Daarom heb ik besloten om voorlopig geen vegetariër te worden, maar mijn vleesconsumptie gewoon tot een minimum te beperken. (:


    The soul needs autumn.

    Zelf ben ik ruim tien jaar vegetariër geweest. Voor het geloof vast ik nu op de woensdag en vrijdag, maar dan is het geheel veganistisch.
          Doordat ik achteraf zelf al een vitamine B12-opname probleem had, ging het de laatste jaren van vegetariër zijn veel sneller veel slechter met mij (onder andere kon ik niet meer lopen en wist soms zelfs mijn naam niet meer). Toen dacht ik dat het vegetarisch eten de oorzaak was en ben ik toch weer vlees gaan eten, omdat supplementen mij niet voldoende leken. Nu krijg ik levenslang vitamine B12 injecties, maar ben nog altijd niet dol op al het vlees, hoor. Voor mij is het met name veel kip en vis.
          Het is soms saai eten (dan bedoel ik vooral de vleesvervangers die bijna allemaal hetzelfde smaken, en als het je niet lukt om alle goede vitaminen binnen te krijgen zou ik het zeker aanraden supplementen te slikken.
          Mijn vader is kok in een restaurant en probeert er nog wel een feestje van te maken, ook qua kruiden, en zo.

    [ bericht aangepast op 30 dec 2017 - 14:00 ]


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Ik eet wel nog vlees, maar niet overdreven veel. Ik heb al een paar keer meegedaan aan 40 dagen zonder vlees, maar vlees definities laten zou me waarschijnlijk niet lukken :')

    Trouwens, hier ben ik redelijk nieuwsgierig naar, dus even een vraagje aan de vegetariërs. Mochten insecten echt een opmars maken in in onze voedselindustrie en mochten er echt 'goede' gerechten komen waarin insecten verwerkt zitten, zouden jullie dat dan wel eten of ook niet?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Oeps....2x

    [ bericht aangepast op 30 dec 2017 - 14:06 ]


    -

    Nee, ik ben echt een halve carnivoor haha^^
    Wel eet ik al jaren geen vis meer. Maar dat komt ook een deel omdat ik het niet heel lekker vind, maar ik ben ook zeker tegen overbevissing enz.


    -

    Eon schreef:
    Trouwens, hier ben ik redelijk nieuwsgierig naar, dus even een vraagje aan de vegetariërs. Mochten insecten echt een opmars maken in in onze voedselindustrie en mochten er echt 'goede' gerechten komen waarin insecten verwerkt zitten, zouden jullie dat dan wel eten of ook niet?

    Nee, het zijn tenslotte dieren.
          Zoals ik al zei, ik eet op woensdag en vrijdag geheel veganistisch en dan let ik ook op alles dat er in het eten zit. Veelal in kant-en-klaar eten en snoep zitten veel E-nummers, die dan toch dierlijke producten bevatten, dat kan dan van een insect zijn.
          Gelukkig hebben Haribo en Katja tegenwoordig ook volledig veganistische snoepjes!

    [ bericht aangepast op 30 dec 2017 - 14:10 ]


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Ik ben geen vegetariër, maar ik geef zelf niet zo heel veel om vlees, dus ik eet het maar af en toe. Als ik het, gemiddeld genomen, twee keer in de week eet, dan zou het denk ik veel zijn. Dat is dan met name als ik bij mijn ouders ben en het toevallig door de pasta of zo heen zit, want op mijn kamer haal ik het gewoonweg niet in huis. Echt een los stuk vlees eet ik eigenlijk nooit, tenzij we gourmetten. (bloos) Vis vind ik dan wel weer lekkerder, maar omdat dat gigantisch duur is voor een arme student, eet ik dat nog minder dan vlees, haha.


    She's imperfect but she tries

    Ik eet mijn hele leven al bijna geen vlees. Dat wil zeggen alleen kipfilet. Vijf jaar terug koos ik ervoor om ook dat niet meer te eten en volledig vegetarisch te gaan eten. Best lastig, want mijn familie is de grootste vleesetende familie van de wereld, zij vinden dieren leuk op hen bord en niet op de manier zoals ik van dieren houd. 😅 Daardoor heb ik twee jaar terug één tussenjaar gehad waarin ik weer even vlees at.. maar ik werd telkens misselijk en ontzettend verdrietig na de tijd, dat ik weer gestopt ben.

    Oh, alleen in augustus heb ik één dag vlees gegeten, want oppervleeseter pap werd 50 en de hele familie + het hele Franse dorp was er en ik wilde niet die partypooper zijn, aangezien het in Frankrijk lastiger is om vegetariër te zijn. Maar voor nu; never nooit meer vlees. Ik heb de dieren liever gezellig om mij heen dan op mijn bord. :Y)


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Ik ben nu zo'n twee of drie jaar vegetariër, denk ik. Ik eet ook geen vis. En man, Ik voel je champignon-gerelateerde pijn. Ik houd niet van champignons en het is vaak de enige vegetarische keuze die er is. Ik mis vlees niet, maar wel keuze hebben in een restaurant, haha.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Ik ben al zeven jaar vegetariër, eet ook geen vis en ja ik erger me daar ook aan. In mijn woonplaats kon ik jarenlang niet uiteten omdat er gewoon nauwelijks vegetarisch op het menu stond (en vaak stond er vis hij vegetarische gerechten, waar ik me ook aan erger).
    Ik heb in Engeland gewoon en dat is gewoon een paradijs voor vegetariërs. Dat mis ik vaak, haha.


    Take risks and conquer your fears.

    Ik ben sinds mijn 10e 'vegetariër', dus nu al 10 jaar. Ik mis het ook niet meer, kan me niet eens herinneren hoe het smaakt, haha. Vis eet ik wel 1x per week. Dus technisch gezien geen echte vegetariër.


    Medb - Pronouced as [me-èv]