ODELIA "ODIE" ALYSON PEMBROOK
21 | Arriving | Living room |
Eirene Blossom, &
Santino Buttercup |
Outfit
Het kost hem slechts enkele kleine gebaren om het wilde gebons van mijn hart te doen bedaren. Mijn initiële paniek en opluchting maken plaats voor een bepaalde rust en langzaamaan word ik me bewust van hem, van alles. Het op en neer gaan van zijn borstkas, zijn stevige warme armen om me heen en uiteindelijk ook zijn stem, die ik me na al die jaren tot mijn grote spijt niet meer wist te herinneren maar die nog steeds even vertrouwd aanvoelt als een oude deken. Hier, precies waar ik nu sta, voel ik me thuis.
"Shhh." Ik weet nog net een giechel te onderdrukken als ik plots zijn volle lippen op mijn haren voel. Hoe lang heb ik hier van gedroomd en stiekem misschien wel naar uitgekeken? "Ik zou je nooit kunnen haten, dat weet je toch sweetheart?" Als ik hem wat achteruit voel gaan kijk ik automatisch omhoog, waardoor mijn blik opnieuw de zijne kruist. Ik laat een laatste, diepe zucht gaan in de geruststelling dat Santino me mijn plotse vertrek in elk geval niet meer kwalijk lijkt te nemen. "Never.." verzekert hij me nog een keer. Het enige antwoord dat ik hem op dit moment kan geven is een glimlach die reikt van het ene oor tot het andere terwijl zijn knipoog ervoor zorgt dat ik wellicht weer rood aan loop. Ergens vind ik het dan ook niet eens zo erg dat ik niet langer zijn volle aandacht heb, als hij Eirene uitnodigt voor een groepsknuffel. Automatisch kijk ik haar ook aan en strek op mijn beurt een arm naar haar uit. Zoals verwacht heeft ze geen enkele intentie het aanbod af te slaan - logisch, dat zou ik zelf namelijk ook niet doen - en al snel wordt de innige knuffel die ik net met enkel Santino deelde nog stukken beter dan hij tot nu toe al was.
Een gelukzalig gevoel overspoelt me en dit keer kan ik een lachje niet binnen houden als ik me plots de intro van de Powerpuff Girls weer herinner.
"Wat suiker, wat zout en dingen waar je van houdt..." prevel ik stilletjes, hopend dat één van de twee het ook zal herkennen en snapt dat ik stiekem toch Tiny weer aan het vergelijken ben met Buttercup. Ik kan het niet laten hem even met een plagerige grijns aan te kijken en een keer in zijn zij te porren.
"Volgens mij heeft hij wat meer Element X gekregen dan wij," grinnik ik vervolgens naar Eirene. Ik zou mezelf verduidelijken maar ik neem aan dat zijn spieren wel voor zichzelf spreken.
|
|
Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.