Goed, ben ik weer. De crew vind het fijner als er aparte topics worden aangemaakt, so here we go!
Deze site is begonnen als site voor quizzen en dergelijk. (Zou je niet zeggen met zo'n naam.) Well, whether you like it or not, de site draait momenteel vooral om de verhalen en het forum. Met dit topic wil ik een idee voordragen om de verhalen wellicht wat meer in het zonnetje te zetten, want er zijn zo ontzettend veel goede schrijvers hier en hun verhalen verdienen het om gelezen te worden.
Mijn idee bestaat eigenlijk uit meerdere ideeën. Als eerste een functie waarmee je verhalen misschien een waardering kan geven. Niet perse met sterren ofzo (wat ook heel goed kan, maar dan kun je weer vriendjespolitiek krijgen enzo), maar bijvoorbeeld met twee knoppen: 'Ja, ik raad dit verhaal aan.' en 'Nee, ik raad dit verhaal niet aan.' Dan zou er misschien op de homepage een strook kunnen komen met 'nieuwe verhalen' en 'aanraders'. Bij de aanraders kunnen verhalen komen die worden aangeraden op basis van wat jij hebt gelezen, maar ook verhalen die jouw vrienden of gewoon heel veel users hebben aangeraden. Zo kan er op een coverplaatje (zoiets) en tekst kunnen komen die hierop lijkt. 78% raadt dit verhaal aan. Dit kan er voor zorgen dat verhalen de waardering krijgen die ze verdienen. Verhaalwaarderings-topic klik
Daarnaast een soort 'boekenplank' waarop je de verhalen kunt zetten die je nog wilt gaan lezen. Dit heeft denk ik geen verheldering nodig.
Ook wil ik graag dat je een cover kan instellen voor je verhaal, want echte boeken hebben toch ook covers? Dan kan er ook in de spotlight de cover van het verhaal weergegeven worden in plaats van de avatar van de user.
Last but not least het verhaal dat in de nieuwsbrief komt (of een ander verhaal dat het lezen waard is) een plekje geven op de voorpagina als 'verhaal van de week'.
Ik begrijp heel goed dat hier heel veel werk in gaat zitten en dat het misschien niet te realiseren is, maar hé, ik denk ook alleen maar mee. Het kan zijn dat dit topic heel warrig is enzo. Momenteel ben ik namelijk ook een beetje warrig. Denk dus vooral met me mee.
[ bericht aangepast op 21 dec 2017 - 0:09 ]
look at the stars, look how they shine for you;