• Hallo Q ─

    De laatste tijd zijn er steeds meer en meer topics waarin suggesties worden gedaan om nieuwe leden aan te trekken. Hierin worden soms berichten geschreven over de kinderachtige uitstraling van Q; dat de site verouderd is; dat de site niet meer gericht is op de nieuwe generaties. Guess what ─ jullie hebben één voor één gelijk. Het wordt zo langzaamaan tijd dat wij puntje bij paaltje gaan zetten. Q is een auto zonder benzine op de snelweg, de users zijn de jerrycan. Hieronder heb ik in drie categorieën suggesties en andere voorstellen geschreven, dit heb ik gedaan met behulp van suggesties die nog niet bekeken zijn, reacties in Conan's topic en inspraak van andere leden. Ik kan geen garantie geven dat de crew dit echt leest en wellicht enkele dingen doorvoert, maar ik kan proberen. Ik probeer om alles zo respectvol mogelijk te formuleren, maar soms moet het er even gewoon ingeduwd worden. Als laatste wil ik nog vragen om alle eventuele dingen die ik heb gemist zeker te melden, dan komen ze er in. Let's go.

    Creaties ─

    • Het valt niet te ontkennen dat de stories wel in de schijnwerpers dienen te staan. Dit wordt namelijk het meest gelezen en er staan altijd nog vele stories in de top, ondanks dat deze vernieuwd is. In Conan's topic staat in de beginpost een voorbeeld van hoe de stories gepresenteerd kunnen worden op je profiel.
    • De menu's bovenaan met Stories, Quizzen, Gedichten, Polls en Lijstjes zijn vrij overbodig aangezien er ook een menu genaamd Creaties is. Daarnaast zou het fijn zijn als je alle creaties kon sorteren op meerdere dingen, dus ook op activiteit.
    • Het zou fijn als je naast kudo's ook een story kon aanraden en dat mensen die hetzelfde genre lezen dan de mogelijkheid hebben om een menu te raadplegen met allerlei aanraders. Het verschil met op genres zoeken is dat deze stories actief bijgehouden worden en professioneler geschreven worden omdat actieve users ze aanraden.
    • Een soort verhaal van de week zou best neat zijn, vooral als deze ook gebaseerd is op het aantal keer dat hij is aangeraden. Als dit verhaal dan op de voorpagina zou verschijnen met de ingestelde cover (hint, kijk punt 1), dan zou het ook iets doen, bijvoorbeeld je lezers vermeerderen.
    • Het kopje onderaan met laatst gelezen is vrij overbodig, aangezien er enkel oude verhalen op komen en heel occasioneel nieuwere. Om mijn punt nog harder te verduidelijken, momenteel staat er een story in genaamd Ratatouille ~ Payne.
    • Een suggestie krijgen voor een verhaal, net zoals bij Netflix, zou ook heel erg neat zijn. Als je bijvoorbeeld Hobbitverhaal A leest, dat Q dan automatisch iets instelt dat je bij aanraders ook kan filteren naar suggesties. Hoera voor Hobbitverhaal B!
    • ..

    Lay-out ─

    • De lay-out van de website vinden velen mensen (inclusief ik) écht niet mooi, sorry Rutger. Soms lijkt het alsof dingen heel snel zijn afgerond om het maar even snel voorbij te hebben. De nieuwe top bijvoorbeeld. Hij is effectief, doet zijn werk, maar ziet er niet uit.
    • Alle pagina's zijn vrij saai ingevuld en templates verhelpen het niet. Overigens mag het kleurenspectrum van de templates veel uitgebreider gemaakt worden.
    • Het logo is ook best wel saai én oud. Als het eenvoudiger zou kunnen, zou dat echt zoveel mooier staan op de website. Een beetje pazzazz is nooit fout.
    • Deze suggestie is letterlijk mijn kind, meer codes om je profiel aan te kunnen passen of je posts aan te kunnen passen. Het profiel kan ook best wel à la Tumblr gemaakt worden. Q is dan wel geen profielensite, maar het voegt alleen maar toe aan de creativiteit.
    • De algemene lay-out kan ook anders, alle dropdownmenu's kunnen ook verticaal langs de zijkant, waardoor de website er vanzelf een beetje meer sleek uit ziet.
    • De mogelijkheid om automatisch al je forumposts, reacties, etc, in te stellen in een bepaald lettertype en kleur. Dat scheelt weer wat werk.
    • De mobiele versie is totaal niet aantrekkelijk en ziet er uit als een oranje en grijs afdankertje van de mobiele versie. (Lees Overige, punt 1 voor meer uitleg.)
    • ...

    Overige ─

    • Een app. Ik kan het niet genoeg zeggen, maar een app is toch wel echt noodzakelijk als verhalensite. Het ziet er beter uit, het is makkelijker en het is voor iedereen een voordeel.
    • Nachtmodus voor in de nacht. Als je 's avonds leest, is het leuk als het scherm donkerder kan.
    • Een user als favoriet zetten, waardoor je ze een plek in de schijnwerpers kan zetten op je profiel.
    • Previewfunctie bij de stories.
    • Heel veel links functioneren niet, dus misschien binnenkort eens grote schoonmaak houden.
    • Deze grote schoonmaak geldt ook voor de users die al lang niet meer online zijn geweest, in het voorheen genoemde topic staat op pagina 9 een heel leuke suggestie over dat de users die al langer dan x aantal jaar offline zijn geweest een e-mail krijgen met een link. Als ze niet willen dat hun account verwijderd wordt, dan klikken ze simpelweg op het linkje. Wordt het genegeerd, dan wordt het account inactief gehaald. Als ze willen inloggen, kan dat dan zonder issues.
    • Zoekfunctie makkelijker maken (bijv. zoeken op genres)
    • Badges makkelijker maken en meer badges toevoegen (niet iedereen kan namelijk x aantal lijstjes, quizzen, ... maken), als alle badges behaald zijn, misschien een vermelding op je profiel die je in en uit kan schakelen.
    • Reacties kunnen liken / kudo'en.
    • In de spotlight: ipv. de profielfoto van de user de ingestelde cover.
    • Concepten kunnen opslaan van topics

    Uiteraard is dit nog niet compleet, dus geef gerust alle suggesties door!

    XOXO Ads

    [ bericht aangepast op 18 dec 2017 - 20:07 ]


    Heaven is a place that we all have

    Hopper schreef:
    (...)

    Dat kan je uitzetten hè. :Y)


    omg echt. Omw

    Oh ja, het is me gelukt

    Vind het nog steeds overbodig. I mean ik heb de activiteitenbox niet nodig om goed te kunnen slapen 's nachts.

    [ bericht aangepast op 18 dec 2017 - 21:34 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    Scandal schreef:
    Dat is toch een grapje? =P
    Laten we anders eerst afwachten wat de nabije toekomst brengt. Wie weet heeft iemand nog een nieuw helder idee. ^^


    Hoezo een grapje? Je geeft zelf aan dat niemand er tijd voor heeft. Waarom kun je mijn voorstel niet serieus nemen? Ik zou het best willen doen namelijk.


    You were born original, don't die as a copy.

    Tbh, om quizlet meer onder de aandacht te brengen zou ik zelf social media wat harder inzetten.


    Alleen maar tranen van geluk

    Godric schreef:
    Tbh, om quizlet meer onder de aandacht te brengen zou ik zelf social media wat harder inzetten.

    Misschien in combinatie met een een enquête. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat mensen die niet op deze site zitten, maar wel deze interesses delen, van de site vinden. Wat zij missen op de site, overbodig vinden enz.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ringwraith schreef:
    (...)
    Misschien in combinatie met een een enquête. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat mensen die niet op deze site zitten, maar wel deze interesses delen, van de site vinden. Wat zij missen op de site, overbodig vinden enz.


    Maar hoe zou je die mensen dan bereiken? Want zij volgen de sociale media van Quizlet normaal niet hé. Maar ik snap het uitgangspunt en vind het wel een goed idee! Het gaat alleen zoeken zijn hoe het op een representatieve manier kan worden ingevuld.^^

    Oh over die app: in één van de vorige topics gaf iemand de opmerking dat ze gewoon de website via haar gsm gebruikt en dat dat eigenlijk perfect werkt. Ik heb het ook al vaak op die manier gedaan en vind een app eigenlijk een beetje overbodig en zeker geen prioriteit. Zeker niet aangezien de website perfect werkt op je mobiel.

    [ bericht aangepast op 18 dec 2017 - 22:25 ]


    The soul needs autumn.

    Delacroix schreef:
    (...)

    Maar hoe zou je die mensen dan bereiken? Want zij volgen de sociale media van Quizlet normaal niet hé. Maar ik snap het uitgangspunt en vind het wel een goed idee! Het gaat alleen zoeken zijn hoe het op een representatieve manier kan worden ingevuld.^^


    Je hebt tientallen Facebookgroepen over lezen en boeken op FB, sommige met een paar duizend leden, dus als je vraagt of ze deze site eens zouden willen bekijken en enquête willen invullen dan kom je al een heel eind. Zeker als je een boekenbon ofzo verloot onder de deelnemers :P


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ringwraith schreef:
    (...)

    Je hebt tientallen Facebookgroepen over lezen en boeken op FB, sommige met een paar duizend leden, dus als je vraagt of ze deze site eens zouden willen bekijken en enquête willen invullen dan kom je al een heel eind. Zeker als je een boekenbon ofzo verloot onder de deelnemers :P


    Waar het in dit topic nu vooral overgaat is verbeteringen op Q. Maar nieuwe leden is natuurlijk een van de belangrijkste dingen. Dus via zo'n manier zouden we nieuwe users kunnen 'verzamelen', en eigenlijk red je daarmee het bestaan van Quizlet. Niet van mooiere lay-outs. Al zou een mooie verwerking van de homepagina denk ik ook zeker helpen om mensen wat verder te laten kijken...

    [ bericht aangepast op 18 dec 2017 - 22:40 ]


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    SPECS schreef:
    (...)

    Hoezo een grapje? Je geeft zelf aan dat niemand er tijd voor heeft. Waarom kun je mijn voorstel niet serieus nemen? Ik zou het best willen doen namelijk.

    Ik dacht eerst dat je een grapje maakte.
    Goh, ik denk niet dat we een extra functie nodig hebben. In de plaats daarvan hebben we op het modforum enkele andere systemen zodat afwezige/zieke mods weten waar ze best eerst kijken. Dus in dat opzicht hebben we dat niet nodig. Maar toch bedankt voor het voorstel. ;-)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Ik dacht eerst dat je een grapje maakte.
    Goh, ik denk niet dat we een extra functie nodig hebben. In de plaats daarvan hebben we op het modforum enkele andere systemen zodat afwezige/zieke mods weten waar ze best eerst kijken. Dus in dat opzicht hebben we dat niet nodig. Maar toch bedankt voor het voorstel. ;-)


    Als je het hebt over de mods, dan is het weer heel erg intern gericht? Ik probeerde juist wat meer innovatie en externe gerichtheid te creëren -boy ik ben mijn opleiding onbewust meer aan het toepassen dan ik voormogelijk hield :'D- en als je aangeeft dat mods daar geen tijd voor hebben is mijn vraag eerder, waarom niet? Ik bedoel de mods, waaronder jij, doen veel moeite om beter te communiceren, maar het is pijnlijk duidelijk dat de communicatie niet goed aankomt bij de users. Door een notulist te gebruiken die wekelijks laat weten wat er intern is gebeurd -met waarborging van de privacy zoals ik eerder heb aangegeven- dan creëer je heel heel simpel veel meer openheid. Het hoeft niet eens een notulist te zijn, van mij part is het een bemiddelaar of welke mod dan ook, maar dan moet daar wel tijd en ruimte voor gemaakt worden binnen de bestaande functies. Tenslotte zijn de organisaties die overleven niet degene die het sterkst zijn, maar degene die het meest buigzaam zijn voor verandering.



    Hoe dan ook, ik wil hier morgen wél een suggestie topic van maken, alhoewel ik persoonlijk dus denk dat dit best een goed idee is, kunnen er misschien andere initatieven uit voort vloeien die ook goed zijn of beter dan deze. (:

    [ bericht aangepast op 18 dec 2017 - 23:59 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik zou best een Instragramaccount kunnen onderhouden.


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    👍🏻


    “Normality is a paved road: It’s comfortable to walk, but no flowers grow on it.” –Vincent Van Gogh

    SPECS schreef:
    (...)

    Als je het hebt over de mods, dan is het weer heel erg intern gericht? Ik probeerde juist wat meer innovatie en externe gerichtheid te creëren -boy ik ben mijn opleiding onbewust meer aan het toepassen dan ik voormogelijk hield :'D- en als je aangeeft dat mods daar geen tijd voor hebben is mijn vraag eerder, waarom niet? Ik bedoel de mods, waaronder jij, doen veel moeite om beter te communiceren, maar het is pijnlijk duidelijk dat de communicatie niet goed aankomt bij de users. Door een notulist te gebruiken die wekelijks laat weten wat er intern is gebeurd -met waarborging van de privacy zoals ik eerder heb aangegeven- dan creëer je heel heel simpel veel meer openheid. Het hoeft niet eens een notulist te zijn, van mij part is het een bemiddelaar of welke mod dan ook, maar dan moet daar wel tijd en ruimte voor gemaakt worden binnen de bestaande functies. Tenslotte zijn de organisaties die overleven niet degene die het sterkst zijn, maar degene die het meest buigzaam zijn voor verandering.



    Hoe dan ook, ik wil hier morgen wél een suggestie topic van maken, alhoewel ik persoonlijk dus denk dat dit best een goed idee is, kunnen er misschien andere initatieven uit voort vloeien die ook goed zijn of beter dan deze. (:


    Ik snap het precies niet goed. Quasi 3/4 van de dingen zijn userskwesties waar we niet over communiceren. Dan heb je de vaste taken, maar dat we een wekelijkse nieuwsbrief in elkaar steken lijkt me niet iets dat moet doorgegeven worden? Welke dingen zouden we dan moeten doorgeven? Als het puur gaat om de besproken suggesties: er zijn er niet veel die we achter de schermen bespreken. De dingen die belangrijk zijn en een verandering betekenen wel. Zo zijn er nu toevallig enkele. Maar meestal zijn de suggesties prima, komen ze bij ons op de lijst en beslist Rutger.
    Dus ik snap niet wat we dan zouden moeten communiceren wekelijks?


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    SPECS schreef:
    (...)

    Als je het hebt over de mods, dan is het weer heel erg intern gericht? Ik probeerde juist wat meer innovatie en externe gerichtheid te creëren -boy ik ben mijn opleiding onbewust meer aan het toepassen dan ik voormogelijk hield :'D- en als je aangeeft dat mods daar geen tijd voor hebben is mijn vraag eerder, waarom niet? Ik bedoel de mods, waaronder jij, doen veel moeite om beter te communiceren, maar het is pijnlijk duidelijk dat de communicatie niet goed aankomt bij de users. Door een notulist te gebruiken die wekelijks laat weten wat er intern is gebeurd -met waarborging van de privacy zoals ik eerder heb aangegeven- dan creëer je heel heel simpel veel meer openheid. Het hoeft niet eens een notulist te zijn, van mij part is het een bemiddelaar of welke mod dan ook, maar dan moet daar wel tijd en ruimte voor gemaakt worden binnen de bestaande functies. Tenslotte zijn de organisaties die overleven niet degene die het sterkst zijn, maar degene die het meest buigzaam zijn voor verandering.



    Hoe dan ook, ik wil hier morgen wél een suggestie topic van maken, alhoewel ik persoonlijk dus denk dat dit best een goed idee is, kunnen er misschien andere initatieven uit voort vloeien die ook goed zijn of beter dan deze. (:

    Ik denk dat Melissa het inderdaad al goed verwoord heeft. Wij hebben eigenlijk amper suggestietopics achter de schermen. Op dit moment hebben we er nu enkele, maar dat is ook eerder toeval.
    Inderdaad, grotendeel zijn personentopics. Dus topics over dingen die we hebben gezien, gemeld gekregen over een bepaalde persoon en wat we ermee kunnen/gaan doen. Hier kunnen we niets over communiceren, want dat is een enorme inbreuk op de privacy. Stel je voor als we iedere week de namen bekend maken die in een topic zijn voorgekomen. Dat zal je leuk vinden...
    Het overige deel bestaat uit takentopics, nieuwsbrieven, stellingen, social media, suggesties,...
    En af en toe zit er ergens eens een projectje tussen. Bijvoorbeeld een (grote) actie, vermindering van de huisregels, een verkiezing organiseren,...
    Dus het modforum bestaat voornamelijk uit personenkwesties en taken. Af en toe een suggestietopic of een projectje.
    Hier kunnen we echt niet over communiceren. Want de taken, die zie je. Je ziet iedere week een stelling, nieuwsbrief,... komen. Dus dat loopt gewoon. En over personenkwesties kunnen we gewoon niet communiceren. Je moest maar eens vals gemeld zijn, want we krijgen wel eens meldingen die per ongeluk gebeurd zijn in plaats van quoten, en dan jouw naam zien verschijnen...

    Dus gezien personentopics de grote hap zijn, hebben we intern zelf een systeem om aan afwezige/zieke mods te laten zien waar hun mening nog gewenst is of waar ze nog een toestemming moeten geven voor een ban, waarschuwing, andere actie... ^^


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    In dit topic worden nu andere gesprekken gevoerd dan waar het eigenlijk voor bedoelt was, maar ik geloof zeker dat hier hele nuttige dingen verhelderd worden, en dingen nu duidelijker worden


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    MT, zodat ik dit later even terug kan vinden!


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.