Square schreef:
(...)
Ik gok dat Jones gemiddeld waarschijnlijk inderdaad minder haat zijn kant op krijgt dan Clinton (het helpt al behoorlijk dat hij geen vrouw is, vermoedelijk, en dat bijna niemand echt over hem praat maar alleen over het feit dat hij niet Die Andere Kandidaat is), maar Clinton moest een verkiezing winnen in een land dat behoorlijk verdeeld is, wat goed mogelijk leek vooraf (en ook WAS want ze had MEER STEMMEN DAMMIT). Jones moet nu winnen in één staat die sinds 1990 alleen maar rode senators heeft gekozen, wat hem toch een redelijk nadeel geeft.
Anyhow, waarschijnlijk kom ik hier nu super laat mee, maar ik denk dat het het beste is om het voorlopig even te laten voor wat het is en met andere dingen bezig te gaan, want meer dan speculatie is op dit punt helaas niet mogelijk. Daarnaast vertrouw ik polls en live updates voor geen meter meer wat het huidige politieke klimaat in de VS betreft, niet na de nationale verkiezingen waarbij ik met een gerust hart ging slapen en wakker werd in een nachtmerrie AU die nog steeds niet is onthuld als practical joke (al blijf ik hoop houden). 
Ik weet dat de stembus nog niet eens gesloten is in de V.S., dus resultaten krijgen we sowieso niet, maar info over hoge opkomst van de zwarte bevolking (wat Jones nodig gaat hebben), kon wel al komen. Ik laat het nu sowieso voor wat 't is, want ik heb morgen les om acht uur dertig, haha. :') Het is inderdaad een heel ander scenario dan Clinton, gezien het feit dat Alabama inderdaad een dieprode staat is, maar Clinton had (naast haar vrouw zijn, want dat heeft inderdaad ook niet geholpen) een hoop schandalen, dan niet inconsistenties in wat ze zei, op haar naam staan die soms nogal moeilijk ontkend konden worden (en een hoop bullshit samenzweringstheorieën, dat natuurlijk ook) en dat heeft Jones niet door, zoals jij zei, het feit dat hij eigenlijk gewoon "niet-Moore" is.
Moore maakt aanzienlijk meer kans, ja, maar ik denk niet dat het onmogelijk is. Niet helemaal. Ik weet dat Alabama zo ongeveer het roodste van het roodste is (op Oklahoma na, misschien), maar er bestaat een kans, hoe klein dan ook, dat hij wint, en ik hoop met heel m'n hart dat dat waarheid wordt. Al vrees ik ervoor. En ahhaha, ik hoop ook nog steeds dat ik op een bepaald moment wakker wordt en dat ik dan kan zeggen: "Hé, weet je wat ik nù gedroomd heb? Trump was president en stak de wereld in brand. Gelukkig was het maar een grap." :'D
Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried