Thessalhydra schreef:
(...)
Het is niet aangeraden om koekjesdeeg met rauw ei te eten, maar wie houd je tegen?
Ja, ik snap wel dat ze eiloos deeg ermee bedoelen en op zich is dat een zinvol onderscheid om te maken, maar ik zou niet eens een gooi durven te doen naar hoeveel deeg mét ei ik in mijn leven in totaal al heb gegeten, want niemand stopt je inderdaad, haha.
Ik denk dat ik het vooral ook vreemd vind klinken omdat "eetbare koekjesdeeg" zou betekenen dat er ook "oneetbare koekjesdeeg" bestaat. Dat is een wat harde stempel voor normale deeg, want er bestaan recepten waar rauw ei gewoon een deel van het eindproduct is - niet per se aan te raden in grote hoeveelheden, maar goed, dat geldt voor praktisch alles. Bovendien klinkt oneetbare deeg alsof je van plan bent oneetbare koekjes te bakken (Play Dough koekjes, of zo, maar dan echt in de oven), wat me een van de meest teleurstellende bezigheden lijkt waar je je tijd aan zou kunnen besteden, gosh.
"Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan