Hangul schreef:
(...)
+ Same. Ik weet verder niet hoe België in elkaar zit met dat feest, maar boeiend? Iedereen in Nederland/België die viert het feest toch anders en op z'n eigen manier, dus maak er verder geen groot probleem van. Er is al genoeg gezeik over die zwarte piet. Daarnaast geeft het verder geen reden of mensen uit België geen recht van spreken erover mogen hebben, want dat komt nu zo op mij over, door de; 'Je komt uit Belgie, dus t is anders.' Waarom zou dat anders moeten zijn? Alleen maar vanwege wat snoepgoed en shit? Tf. Nou boohoo.
Het zou heel anders zijn als mensen erover spreken die het juist niet vieren. Wat dus basically al grotendeels gebeurd. :W
Als je de rest zou hebben gelezen, dan zou je het misschien begrijpen. Ik doe deze uitspraken niet zomaar, ik spreek uit mijn directe ervaringen van de laatste jaren. Het snoepgoed weergeeft in mijn ogen duidelijke verschillen, verschillen die subtieler aanwezig zijn bij andere delen. Het was niet bedoeld als persoonlijke aanval op wie dan ook, meer een uitleg voor waarom mensen het zo verschillend kunnen zien. Ik bedoelde dus niet dat de mening irrelevant was, maar dat het anders vieren van het feest misschien een reden was voor de grote kloof in zienswijze, hoewel wij ook binnen Nederland verschillende versies hebben. Verder ben je vrij je eigen mening te hebben ongeacht waar je vandaan komt of hoe je sinterklaas viert.
Zo beter?
Zouden de mensen nu weer gewoon on-topic willen blijven, want anders verzandt dit te veel. Mijn excuses als mijn manier van formuleren mensen de verkeerde indruk gaf. Risico van het internet.
Ik heb al 2x gezegd wat ik van Piet vond in het algemeen. Nu is de rest
[ bericht aangepast op 23 nov 2017 - 18:43 ]
wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder