maar het gekste vind ik een beetje dat we allemaal dat "soort" mensen kennen en ik denk dat het gros van ons ook wel iets had van "ja jeetje ik word zo moe van je gezeik om aandacht" want het is ook vermoeiend als iemand energie uit je slurpt, maar
maar
we zeggen dan ook meteen van "ja die heeft gewoon aandachttekort" alsof dat een persoonlijkheidstrekje is? aandachttekort/aandachttrekker/aandachthoer is geen persoonlijkheidstrek jongens, 9/10 keer heeft deze persoon een tekort aan aandacht. goh. kan die ook niks aan doen. sterker nog, ziet er echt heel erg uit alsof die persoon ACTIEF BEZIG IS om het tekort een beetje in te vullen. instinctief.
dus kijk ik snap dat het irritant is want holy guacamole ik heb ook teveel eigen issues om de hele tijd al mijn energie te stoppen in mensen die het heel hard nodig hebben dat iemand zoveel aandacht voor ze heeft, maar kunnen we even stoppen met die mensen demoniseren en gewoon erkennen dat ze een tekort van iets hebben. want. tja. je gaat iemand ook niet afzeiken als die een ijzertekort heeft of zo.
Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.