• Hej,
    Ik ben de laatste tijd bezig met een verhaal bedenken, om te gaan schrijven. Nu is mijn idee ongeveer klaar, maar ik wil graag weten wat ander mensen van mijn verhaal vinden. Hier luidt de samenvatting:
    In een toekomstige wereld woont de 17-jarige Britt Halligan samen met haar Broertje Flynn bij haar oma. Ze wonen in Ersedia, de wereld waar alles goed gaat en alles wordt geregeld. Britt's moeder is overleden bij de geboorte van haar broertje en haar vader is een jaar later zonder iets te zeggen vertrokken. Wat Britt niet weet is dat haar moeder niet is overleden aan de bevalling. De familie Halligan was toegewezen om 2 kinderen te krijgen. Maar 5 jaar nadat ze Brit kregen, wordt haar moeder zwanger van een tweeling. Dit is een wettische overtreding. Niemand weet wat er gebeurt als je wordt opgepakt, maar ze keren terug als gehoorzame mensen. De moeder van Britt keerde alleen niet terug. Alleen Flynn werd na enkele maanden teruggebracht. Niemand wist wat er aan de hand was. Na een jaar onderzoek doen kwam Britt's vader erachter: als je wordt opgepakt, wordt er een chip in je geplaatst die constant een stofje aanmaakt dat in je bloed wordt gepompt, waardoor je hersenen zich gehoorzaam houden aan de regering. Nu is het alleen wel zo dat sommige mensen een heel zeldzaam bloed hebben, die dood zullen gaan van het stofje dat in hun bloed wordt gepompt. Britt's moeder had dat bloed, waardoor ze doodging, maar de regering wist dit niet. Vanaf dat moment houden ze de mensen met dat bloed buiten de muren van Ersedia. De vader kwam erachter dat ze het tweelingzusje van Flynn ook buiten de muren hebben gezet terwijl ze nog een baby was en hij gaat een jaar na de dood van zijn vrouw naar haar op zoek. Britt weet hier niks van. Ze weet ook niet dat Flynn nog een tweelingzusje heeft. Ze denkt dat haar vader zelfmoord heeft gepleegd, omdat het hem allemaal te veel werd. Op een dag vindt ze de oude dagboeken van haar vader en komt ze achter de ontdekkingen van haar vader. Ze ontsnapt samen met haar beste vriend Max aan Ersedia om haar vader te gaan zoeken. Als ze eenmaal zijn aangekomen in een van de Buitendorpen komen ze achter nog veel meer ontdekkingen en ze leren veel meer mensen kennen. Maar de regering gaat door met het plaatsen van chips. Nu ook zonder dat ze een overtreding hebben begaan.....

    Wat wil ik graag van jullie weten:
    Wat vinden jullie van dit verhaal? Hebben jullie tips/feedback?

    [ bericht aangepast op 27 okt 2017 - 6:07 ]

    Ik vind niet dat het slecht klinkt, je hebt er duidelijk over nagedacht en dystopian verhalen zijn van die verhalen waar ik stiekem wel van kan genieten haha. Ik denk dat je alleen nog een titel (en eventueel een pakkende flaptekst) nodig hebt en dan kun je van start c: Het klinkt in ieder geval wel heel erg interessant. Als ik dan toch een tip moet geven: zorg dat het genoeg verschilt van die andere typische dystopian verhalen en dat je je eigen draai eraan geeft.

    [ bericht aangepast op 26 okt 2017 - 22:13 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Klinkt heel interessant!


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Huh maar dit is hetzelfde topic als waar ik op heb gereageerd toch?


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    Huh maar dit is hetzelfde topic als waar ik op heb gereageerd toch?
    ik heb ze perongeluk 2x geplaatst😂😂

    Als je dit goed uitwerkt, kan het zeker een goed verhaal worden! Het idee is alleszins heel interessant.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Leuk idee! Ga je hem ook op Q zetten? Want dan moet je me ff waarschuwen! Dan ga k hem volgen!


    -