MacTavish schreef:
Ik vind het veteranen-idee wel erg leuk. Toch ben ik nog niet overtuigd.
Wie bepaalt er wie er een veteraan is? Vanaf hoe veel tijd online ben je een veteraan? Wordt elke veteraan automatisch een 'gids'? En wat als een veteraan dat niet wil?
Wat als een niet-veteraan meer weet van de site dan een veteraan? Mag die niet-veteraan dan ook gids worden of niet?
Ik dacht inderdaad een soort van verkiezingen met daarbij een eis dat je minstens x jaar ervaring moet hebben of x maanden actief online. Ik denk dat de mods dan moeten bepalen wie er een veteraan is - zoals ik eerder zei zou ik dat zelf rond de 4 jaar stellen, 3 jaar mits veel actief.
Nu zou ik het alleen zelf erg jammer vinden als de mensen die enthousiaster en behulpzamer overkomen voorrang krijgen op de mensen die meer ervaring hebben op Q, dus daarom zou ik er wel een limiet op zetten met betrekking tot de lidmaatschapstijd.
Eledhel schreef:
Ik zou niks doen met veteranen. Er is al een hele scheiding tussen oude leden en nieuwe leden (sommige mensen hier reageren bijvoorbeeld dat ze het forum niet leuk vinden omdat sommige mensen elkaar al vet goed lijken te kennen). Door die oude leden dan ook nog eens te zien als "veteranen", maak je de scheiding alleen maar groter.
Het kan beide kanten op werken. Je kan een hechtere community creëren waarin de gidsen straks niet meer nodig zijn, omdat het gewoon erg open is, of het kan een nog grotere kloof tussen de oude en nieuwe leden maken. (Het zou mij juist leuk lijken om dat te doen, maar dan wil ik wel gewoon graag de kans krijgen om dit te doen zonder dat de nieuwere, enthousiaste leden de plaatsen weer van voor mijn neus plukken zoals al vaker is gebeurd tijdens verkiezingen - klinkt misschien erg jaloers, maar ik baal er gewoon echt van dat ik dan mijn best doe om iets in te vullen met uiterste precisie en dan door te gaan naar de tweede ronde om er vervolgens uitgetrapt te worden door jongere en nieuwere leden van Q. Niks tegenover hen persoonlijk, maar ik baal dan gewoon heel erg.)
Daarom zou je wel echt een soort van verkiezingen moeten doen zodat iedereen die zin heeft en voldoet aan de eisen ook gekozen kan worden.
[ bericht aangepast op 20 okt 2017 - 19:08 ]
It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen