Het is ook voor mij een tijdje geleden dat deze site echt actief was. Als Quizlet veteraan - 5,5 jaar, in februari mag ik mijn 6e jaar op Quizlet afsluiten - is het inderdaad echt heel afhankelijk geweest van de fandoms. Harry Potter heeft nog steeds de overhand, maar het is sinds het einde van de serie echt een stuk minder. Er was even een opleving tijdens Fantastic Beasts en het toneelstuk, maar dat was het wel. Nog steeds wel vrij actief, maar echt een stuk minder dan 5 jaar geleden. Ik las toen zo ongelooflijk veel Harry Potter fanfics. Ook One Direction, Justin Bieber waren twee van die fanbases die echt Quizlet levendig maakten. One Direction is echt afgeknald toen de band uit elkaar ging. Ik zie her en der nog eens een Niall of Harry fanfic, en ook een Reunion fanfic, maar dat is het wel. 5SOS heeft een hele korte periode gehad, weet ook niet waarom. Minder populair zeker?
Het is echt balen, want Quizlet leeft echt op de fandoms. Twilight is klaar, dus dat is minder, The Hunger Games is klaar, dus daar wordt minder over geschreven... het is erg lastig momenteel. Ook heeft de site qua oude leden tegenslag geleden, bijvoorbeeld Goldstein/Anna die ineens weg was, maar wel al lang op Q zat. Het enige dat er bij komt zijn echt jonkies en je ziet heel goed de scheiding tussen de oudere generatie en de nieuwe generatie. Ik denk dat dat ze een beetje afschrikt, maar ook de oude users voelen zich niet op hun gemak door de komst van nieuwe twaalfjarigen. Ik ben destijds ook als twaalfjarige brugpieper op de site verschenen, deed me voor als een jaar ouder en schreef echt baggerverhalen, maar ik ben nu bijna 6 jaar verder en het is echt verbeterd. Ik kon ook heel snel aansluiting vinden hier, dus dat hielp ook.
En ja, wat ook al is gezegd, de nieuwe tools van Q. Ik heb een halfjaar met de vorige lay-out gewerkt en toen kwam de huidige. En in die tussentijd is er echt heel veel veranderd. Dit is niet slecht, maar het is voor de nieuwe leden wel echt uitvogelen, gezien de oude leden gewoon mee kunnen leren met de veranderingen en niet echt een "achterstand" oplopen.
Ook is de OP-sectie echt kleiner geworden. Het was altijd al klein, maar tegenwoordig zitten veel meer mensen op het forum of lezen alleen verhalen. De hoeveelheid Story of the year-stories die uitgeschreven zijn of niet verder dan de 5000 woorden komen... Het is gewoon jammer en daar baal ik echt van. Velen schrijven hun projecten ook in word vanwege de angst dat het gejat wordt of omdat ze het willen publiceren en dat is begrijpelijk, maar jammer.
Ik hoop echt dat er weer een fandom komt die de site weer een boost geeft, hoe rampzalig die ook gaat zijn. Wat me wel opvalt is dat de nieuwe hitsensatie, Shawn Mendes, niet echt in fanfics voorkomt hier.. Ik denk dat heel veel tieners overgaan op Engelse fanfics, omdat ze makkelijker te vinden zijn...
It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen