Centurio schreef:
(...)
Als je je registreert, krijg je automatisch een bericht van een mod hoe deze site werkt en waar je de meeste dingen kan vinden! Dus newbies zijn niet helemaal blanco.
Dat is wel waar, maar toch snap ik dat het als newbie erg lastig is om aan te sluiten in de community. Als je dan een begeleider hebt die je meeneemt door topics, je de basis leert van alles en je aansluiting geeft zou dit juist goed uit kunnen pakken. Zie het als een soort professional die een stagiair helpt zijn stage goed af te ronden en dingen te leren tijdens dit proces.
Je zou wat @FireKeeper zei kunnen proberen, dat je na registratie of een tijdje (een week, 2 weken, een maand) na je registratie een mail of bericht krijgt waarin je aan kan geven of je nog begeleiding wil.
FireKeeper schreef:
(...)
Ik zou het echt niet tof vinden als ik me ergens registreer, en iemand komt je meteen vertellen van hoe en wat. Dat voelt een beetje alsof je een winkel inloopt en de verkoopster meteen vraagt of ze je kan helpen :')
Niet dat ik het een slecht idee vind hoor, maar dan zou de newbie een optie moeten krijgen om de hulp te accepteren.
Ik bedoelde het ook niet in direct vertellen hoe en wat, maar dat iedere newbie gewoon een contactpersoon heeft die ze een berichtje kunnen sturen als ze iets niet begrijpen. Gewoon dat je de eerste maand of 2 gewoon standaard iemand hebt die jou kan helpen, dat je niet zelf iemand moet gaan zoeken die er misschien verstand van heeft en je wilt helpen.
[ bericht aangepast op 20 okt 2017 - 12:59 ]
It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen