oh god oh god oké luister
ik snap 100% dat mensen moe worden van donald trump en al het nieuws over hem en het nieuwste ding dat hij volkomen fuckt
en ik heb er volkomen begrip voor dat het vreselijk vermoeiend kan zijn om telkens slecht nieuws te horen en dat het een serieuze impact op je mentale toestand kan hebben als het maar door en door en door blijft gaan, dus ieder persoon moet zich vrij voelen soms een pauze te nemen van het nieuws zonder schuldgevoelens, indien nodig, want voor jezelf zorgen is belangrijk
maar ik haat
ik HAAT
dat donald trump dat WEET en daar gebruik van weet te maken door gewoon zo verschrikkelijk veel shit uit te halen dat het vrijwel onmogelijk wordt om het allemaal bij te houden, zelfs als je bewust je best doet, waardoor er constant schandalen zijn, maar er ALSNOG een berg dingen onder de radar doorglippen. ik HAAT het
case in point: de UN heeft gestemd over het veroordelen van de doodstraf voor (onder andere) LGBTQ zijn. ik heb hier niets over gezien in (nederlandse) mainstream media, tbh.
maar wat was het énige land uit Europa of een van de Amerika's dat tegen stemde?
de vs.
en dit is een groter probleem dan trump, want het heeft ermee te maken dat de vs een goed gedocumenteerde geschiedenis heeft van tegenstemmen als het om iets gaat wat ook maar enigszins anti-doodstraf is, omdat de vs zelf die straf nog heeft en graag wil houden
MAAR ondertussen heeft trump bijvoorbeeld ook zijn steun uitgesproken voor een senaatskandidaat die openlijk roept dat hij vindt dat homoseksualiteit illegaal zou moeten zijn en dat alle LGBTQ mensen de gevangenis in zouden moeten, terwijl deze kandidaat verbijsterend vaag blijft als hem wordt gevraagd naar zijn mening over de doodstraf voor personen die LGBTQ zijn
dat is iemand die wordt gesteund door trump, de president van de vs. voor een plek in de senaat. in 2017. in het heden.