• Mijn vriendengroepje bestond uit vier en een halve persoon. Vier meisjes, en een jongen die maar af en toe deel neemt, maar die wij volledig accepteren. Daar is een ander meisje bijgekomen vroeger. We waren het niet helemaal met haar eens, maar na de zomer heeft ze haar leven gebeterd, en ging ze studeren in plaats van feesten etc. Dat is op een gegeven ogenblik omgeslagen en ging ze weer terug feesten en naar bed met vreemde jongens en ze leek er ook nog half trots op. Ze is toen depressief geworden, en moest hulp krijgen. Ze is gestopt met haar opleiding, die ze na de zomer opnieuw was gestart. Na kerst heb ik bijna niets meer van haar gehoord, en ze was begonnen in Brussel (ipv Leuven waar wij studeren). Oke, fijn voor haar.
    In ieder geval, laatst bleek dat ze toch nog contact had met twee van mijn vriendinnen, en ze hadden afgesproken. Goed voor hen. Maar nu vanavond had ik iedereen uitgenodigd van mijn vriendengroep iets te gaan drinken, en opeens hoor ik vanochtend dat die vriendin ook mee gaat. Nu ben ik echt super kwaad op haar en ik weet niet waarom. Sure, ik was het niet eens met de manier waarop ze leefde, of waarop ze dingen handelde. Maar waarom zou mij dat zo kwaad maken op haar dat ze nu weer contact met ons wilt? Of ja, met die vriendinnen, blijkbaar niet met mij dus.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Hmm, ben je niet kwaad omdat ze met iedereen wel contact wil behalve met jou? Dat je je op de een of andere manier toch buitengesloten voelt?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    Hmm, ben je niet kwaad omdat ze met iedereen wel contact wil behalve met jou? Dat je je op de een of andere manier toch buitengesloten voelt?


    Dat zou best kunnen. Ik weet echter niet of ze nog contact heeft gehad met een andere vriendin.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik kan wel begrijpen dat het je irriteert, aangezien je al een tijd geen persoonlijk contact hebt haar heb gehad (als ik het goed begrijp), en zij zichzelf ineens ongevraagd uitnodigt. Misschien kun je het er even met je vrienden over hebben, aangezien jij aan hen vroeg of zij met jou mee gingen?


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Patholoog schreef:
    (...)

    Dat zou best kunnen. Ik weet echter niet of ze nog contact heeft gehad met een andere vriendin.

    Ze moet wel contact gehad hebben toch, hoe kan ze anders morgen plotseling meegaan? Of lees ik het verkeerd?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Ze moet wel contact gehad hebben toch, hoe kan ze anders morgen plotseling meegaan? Of lees ik het verkeerd?


    Ze heeft zeker contact met twee van de vier vriendinnen. Met mij dus niet, en van een andere vriendin (de vierde) weet ik het dus niet.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Ze heeft zeker contact met twee van de vier vriendinnen. Met mij dus niet, en van een andere vriendin (de vierde) weet ik het dus niet.

    Kan je het niet met de vierde bespreken? Niet op zo'n manier van "Dat kind praat weer met ons en daar ben ik heel boos om!" Maar meer subtiel, vragen of ze contact heeft met haar, wat ze ervan vindt dat ze ook meegaat met wat drinken... Om even je ei kwijt te kunnen, zegmaar.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    Hmm, ben je niet kwaad omdat ze met iedereen wel contact wil behalve met jou? Dat je je op de een of andere manier toch buitengesloten voelt?

    Daar zat ik ook meteen aan te denken.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Als je boos bent omdat ze met jou geen contact wilt en met de anderen wel, zou ik me daar echt niet al te druk in maken. Weet je, er zijn ook hordes mensen die mij om de één of andere reden echt niet moeten en je voelt het gewoon. Zo'n afwijzende, snijdende spanning als ik in de buurt kom. Ik ben te rechtuit, ik ben te eerlijk, ik ben te dominant en overdonderend, ik ben te dit en ben te dat. En ik geef ze geen ongelijk, het is ook allemaal waar wat ze zeggen, maar ik ben tevreden met mezelf. Wat sommige mensen je gebreken vinden, dat zullen andere mensen zien als je beste kanten en je complimenten geven omdat je eerlijk, betrouwbaar, sterk bent. Dus als iemand anders je alleen maar als de slechterik ziet, trek het je niet aan. Zij ziet gewoon je waarde als persoon niet in. Ik zeg dan van: ik ben inderdaad brutaal en dominant soms en daar mag je me gerust scheef voor aankijken, maar het blijft jou verlies want ik ben een goed kind met een gouden hart en dat is het enige wat telt. Ik ben zo trouw als een hond en blijf aan mijn eigen mensen door dik en door dun. Ik kan onvoorwaardelijk om mensen geven want éénmaal je mijn vriend bent, dan ben je mijn vriend. Met andere woorden, ik ben nog steeds een enorme aanwinst hoor, al zeg ik het zelf.
    Ik wil maar illustreren, zo moet je denken. Hou alles voor ogen wat de mensen die je wel mogen zeggen wat je hen te bieden hebt. Zie jezelf zeker niet door de ogen van iemand die je waarde niet erkent. Je hebt mensen veel te bieden. Dat mag je nooit vergeten. Ik en sommige mensen, zullen ook nooit door één deur kunnen en dat is oké. Als dat meisje je wilt zien als een slecht mens waarmee ze niet wilt omgaan, dan ziet ze je maar als een slecht mens. Ze verdient het beste van je zelf niet eens. Denk gewoon dat ze er al niet eens recht op heeft en focus je op je eigen soort mensen die je waarde inzien en weerspiegelen. Niemand komt met iedereen overeen, tenzij je heel onecht bent. Wees gewoon lekker verder jezelf en bedenk dat je niet op de planeet bent gezet om haar te paaien.
    Laat dit je niet zo kwellen, je zult nooit met iedereen door één deur kunnen en dat is oké! Zolang jij maar het meisje bent die je wilt zijn. (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.