• Hoi allemaal

    Momenteel zit ik in een situatie waarbij ik het niet helemaal eens ben met mijn werkgever en ik wilde graag jullie mening horen.

    7 weken terug ben ik tijdens het vertillen van een kast op een verlengssnoerblok gaan staan. Mijn voet is hiervan afgeklapt en verstuikt. Na een aantal bezoekjes aan de dokter en ziekenhuis (uit te sluiten van breuk etc) moest ik naar de fysio.

    Een 4 weken terug kwam de fysio ermee dat mijn enkels hybermobiel zijn waardoor ik naast de normale verstuikimg een extra en langdurige verstuiking heb. Voor ik dit wist liep ik op dokteradvies met 1 kruk en een brace daarbij nam ik 2 naproxen en 8 paracetamol

    Ik heb 2 weken terug een gesprek gehad met de verzuimcoördinator gehad en afgesproken 1 week gedwongen rust te nemen. Dat was deze week dus voornamelijk thuis voet omhoog en kleine stukjes lopen. Ook heb ik afgebouwd van medocatie naar 2 naproxen en 2 paracetamol op een dag.

    Nu heeft mijn baas aangegeven dat ze niet wilt dat ik werk tot ik zonder alles kan
    Dus geen kruk, brace of medicatie.

    Ik werk op een bso en in de vakantie heb ik 4 weken (vaak alleen staand op de groep) gewerkt. Naar mijn mening heb ik alles gedaan wat ik anders ook doe dus ja een kruk is onhandig maar te doen. Ik heb van niemand gehoord dat ik dingen niet deed of iets (mijn baas geeft dat anders vrij snel aan)

    Nu is mijn issue:
    Scholen zijn begonnen wat betekend dagen van 4 uur ipv 10 uur. 5 mensen op de groep ipv 1 iemand wat in mijn ogen betekend dat ik prima kan werken. Ik ben het er zelf niet mee eens dat ik niet mag werken. Dat ze graag zonder kruk en minder medicijnen wilt oke tot daar aan toe maar zonder brace? Dat gaat minstens een maand nog duren... ( heb 0 urencontract gelukkig niet financieel afhankelijk)

    Mijn vraag is wat vinden jullie ervan? Ik vind zelf dat ik met een brace prima zou kunnen werken omdat de dagen korter zijn en we met meer mensen zijn dus alle taken zijn verdeeld ipv alleen alles zelf...


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik zou dat met je baas bespreken. Waarom mag je van je baas niet werken? Is het te onveilig voor de kinderen, bijvoorbeeld? Dan krijg je iets meer duidelijkheid en kan je met haar bespreken wat voor mogelijkheden er wél zijn.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Waarschijnlijk heeft je werkgever al contact gehad met een arbo-arts die dit besloten heeft. Werkgevers zijn namelijk erg bang blessures te verergeren waardoor je nog langer thuis zou zitten / arbeidsongeschikt kunt raken.


    The night is dark and full of terrors.

    Stormborn schreef:
    Waarschijnlijk heeft je werkgever al contact gehad met een arbo-arts die dit besloten heeft. Werkgevers zijn namelijk erg bang blessures te verergeren waardoor je nog langer thuis zou zitten / arbeidsongeschikt kunt raken.


    Don't walk. Run, you sheep, run.