• Hallo,

    Sommigen zullen mij kennen, velen niet en daarom leek het me ook verstandig om hier om advies te vragen. Om van verschillende kanten woord te krijgen.

    Ik kamp in vlagen met depressie sinds mijn twaalfde, nu is die het afgelopen half jaar weer gelijkelijk aan op komen zetten en is die ong. een week geleden gebarsten.
    Het lukte me gewoon niet meer om het masker op te houden en ik ben dan ook eindelijk clean gekomen bij mijn ouders en zelfs bij school. Ook omdat ik eigenlijk al had moeten beginnen met stage en school zich afvroeg wat er aan de hand was. Ik ben een derdejaars grafisch vormgeven en zou nu dus een half jaar stage moeten lopen, dan nog weer een half jaar en dag eind examen.

    Daar gaat dan ook eigenlijk ook mijn vraag over... Op dit moment zit ik ongelovelijk slecht in mijn vel en ik weet niet of het voor mij verstandig is in deze toestand om op stage te gaan, maar aan de andere kant krijg ik dan een studie vertraging van max. een jaar terwijl ik eigenlijk ook nog maar een jaar heb voor ik mijn studieschuld in diens geheel op mijn dak krijg.

    Wat vinden jullie het verstandigst? Ik ben op dit moment het spoor even bijster...

    De tekst word nog verder uitgebreid, het typt niet echt lekker op mijn mobiel.


    Credendo Vides

    Is het niet een idee naar een psycholoog te gaan? Weet niet of je daar al bij loopt, maar het is altijd te proberen. En qua stufi is er vast wel iets te regelen, dat je misschien een extra jaar kan krijgen. Met een officiële verklaring (als je die wil en mag geven) doen ze vast niet moeilijk. Een depressie wordt vast wel serieus genomen.

    Moest ik in je plaats zijn, dan zou ik wat afwegen met pro's en contra's, maar op zich denk ik dat ik uiteindelijk wel voor mezelf zal kiezen. Gezondheid komt altijd voorop, toch bij mij. Ik kan mijn situatie nu niet met de jouwe vergelijken, maar een tijdje geleden heb ik me ook maandenlang slecht in mijn vel gevoeld en dat kwam door de zoektocht naar werk die mij stress opleverde. Doordat ik gewoon geen pauze nam en zo bleef rondlopen, ben ik me alleen maar slechter gaan voelen. Gelukkig kwamen de feestdagen er toen aan waardoor ik voor mezelf even kon zeggen dat ik een pauze nam, ook omdat ik in een begeleiding zit met werk zoeken en dat toen niet doorging door de feesten. Het heeft me toen serieus goed gedaan om even niets aan mijn hoofd te hebben, waardoor dat slechte gevoel echt begon af te nemen. Ik denk dus wel dat een pauze heel goed kan doen. Kan je ivm die studieschuld niet met iemand praten? Voor hulp of iets dergelijks?
    Succes met je keuze en ik hoop dat je snel van je depressie af komt!


    16 - 09 - '17

    Als het een full time stage is kan je altijd vragen of je hem mag uitstellen tot de zomervakantie en eventueel ondertussen een stage vervangende opdracht kan maken, of vragen of je er part time aan kan werken en in de zomervakantie dan doorwerkt.


    If you can't hide it, just throw some fucking glitter all over it.

    Ik raad het af. Zelf ben ik ook mede om die reden eens gestopt, dacht dat ik het gauw weer zou oppakken maar uiteindelijk gebeurde dat dus pas 4 jaar later. Beter zoek je passende hulp en ga je in overleg met school en stage.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Net zoals wat Bayley zegt, bij mij komt gezondheid ook vooraan. Mede doordat ik wèèt hoe ik ben als ik niet helemaal me goed in m'n vel voel. Dan ga ik er niet vol voor en heb ik vaker uitbarstingen. Aan de andere kant, ik ben gestopt met een opleiding voor mijn gezondheid en ik was er bijna mee klaar, en ik heb er nog spijt van. Dus ik zeg, dit stukje even doorbijten. Zijn er geen dingen die besproken worden, zodat het ook wat beter gaat voor jou en je toch je jaar afmaakt?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Sowieso al bedankt voor jullie input.

    Ik heb dus al iets van een jaar of zo geen stufi meer en leef ik op een lening van DUO.
    Het lijstje met pro's en con's was ook iets wat school me had aangeraden en dat heb ik ook gedaan, alleen word ik daar niet echt wijzer uit.


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    Sowieso al bedankt voor jullie input.

    Ik heb dus al iets van een jaar of zo geen stufi meer en leef ik op een lening van DUO.
    Het lijstje met pro's en con's was ook iets wat school me had aangeraden en dat heb ik ook gedaan, alleen word ik daar niet echt wijzer uit.

    Waar word je niet veel wijzer van? De pro's en con's (zelf) of de uitkomst wat je kiest? Het is moeilijk om in deze situatie goed te denken aan wat je wil en handig is, maar ik wens je een gelukkige tijd toe en dat je eruit komt.


    Don't walk. Run, you sheep, run.