Hallo iedereen!
Zoals de titel al zegt, ik heb hulp nodig met een virus of malware dat op mijn laptop staat. Dit probleem is nu al ongeveer een week bezig en begin nu wel echt hopeloos te worden, dus ik zal uit leggen wat precies het geval is (:
Als ik op het internet browse opent zo nu en dan een nieuwe pagina, met reclame, spam en een stem die spreekt. Het gebeurt volgens mij niet standaard om een bepaalde tijd, maar wel als ik ergens op een pagina klik (niet bij elke klik). Ik kan nergens op mijn laptop wat vinden dat er niet hoort, heb de afgelopen dagen niks vreemds gedownload en heb al ontzettend veel anti-malware programma's alles laten scannen. Keer op keer word er niks gevonden, maar blijft het toch gebeuren.
Ik heb nu malwarebytes er op staan, en die blokkeert sommige pagina's, maar lang niet alles.
Ik weet nu dus echt niet meer wat ik moet doen, naast het systeem herstellen, maar ik heb ontzettend veel dingen die ik moet houden, foto's, bestanden, etc. Ik had al geprobeerd om het op dropbox te zetten, maar dat lukte telkens niet.
Heeft iemand ook maar enig idee wat voor malware dit is en hoe ik er van af kan komen?
Alvast bedankt!
Groetjes, RickmanLover
"Not my daughter, you bitch!"