So hey, gisteren zijn mijn vriend, mijn zusje en ik lekker naar de Efteling geweest. Ondanks de hitte (damn, het was heet) was het een erg geslaagde dag. We zijn in de Vogelrok geweest (en er vet duizelig uitgekomen lol), in de Carnaval Festival, de trein, Fata Morgana en natuurlijk de Symbolica, de nieuwe attractie (en nog wel meer, maar te lui om te typen).
De Symbolica is dus de nieuwe attractie die maar liefst 35 miljoen euro heeft gekost. Well, dan verwacht je wel wat. Je staat eerst in een rij buiten te wachten onder het genot van een idiote 'lakei' die je gebiedt te dansen en te zingen en pluisjes van je voorgangers schouders te vegen (want als je op audiëntie gaat bij de koning, moet je er natuurlijk een beetje appetijtelijk uitzien). Dat is al best wel embarrassing, lol. Maar dan moet het ritje nog komen. Het ritje was zo saai dat we er direct spijt van hadden. We kozen voor de muziektour (je kunt uit 3 tours kiezen), maar we kwamen één orgel tegen en that's it. Ook het interactieve dashboard was supervaag en onbegrijpelijk. De techniek zal allemaal wel fantastisch zijn, maar we gaan niet drie kwartier wachten voor zo'n saai ritje.
Ben jij al eens in Symbolica geweest? En vond je het leuk?
oi, suzy