Yo mede Q-ers
Ik werk in het weekend in een fruitwinkel in mijn stad (het is echt heel fijn werk en ik doe het graag) als bijbaantje. Nu had ik vandaag een best een lastige klant waarbij het volgende gebeurde:
Zij kocht fruit/groente aan 8,20 euro en betaalde met een briefje van 20 euro (zoals iedereen goed kan uitrekenen hoor ik dan 11,80 weer te geven). Ik gaf haar vervolgens het wisselgeld, waarop zij beweerde dat ze 50 euro had gegeven en ik 30 te weinig weer had gegeven, maar ik was en ben er nog steeds steevast van overtuigd dat ze degelijk met een briefje van 20 heeft betaald, aangezien ik echt wel het verschil zie tussen 20 en 50 xd
Mijn collega's hebben toen mijn baas geroepen, terwijl ik vriendelijk zei dat ik echt heel zeker was dat ze met 20 had betaald en ik haar niet zomaar 30 extra kon geven, aangezien het woord tegen woord is. Mijn baas heeft het dan min of meer opgelost door te zeggen dat hij haar het geld niet kan geven, omdat ik zo overtuigd ben dat ze 20 gaf (we kunnen wederom niets bewijzen), maar hij gaat vanavond het geld natellen (zoals elke avond) en vergelijken met de kassa. Als het klopt, heb ik gelijk, maar moest er toevallig 30 euro te veel in de kassa zitten, zal hij haar opbellen en het geld alsnog geven. De vrouw is toen best pissed geworden en zei dat ze het echt niet vond kunnen dat ik haar te weinig geld had teruggegeven, aangezien er nu één briefje van 50 in haar portemonnee zat en ze nét naar de bank was geweest en er toen twee had afgehaald en ze het geld echt nog zo nodig had, omdat ze nog wilde winkelen.
Anyway, ik ben nu aan het wachten tot mijn baas me terugbelt (vanavond pas) en ik weet of de kassa nu klopt of niet. Ik ben nog steeds overtuigd dat ik het juist heb gedaan, maar als iemand zoiets beweert, ga je ook aan jezelf twijfelen, natuurlijk. Laten we zeggen dat ik 99% zeker ben, haha. Daarbij heb ik ook echt geen rekenfout gemaakt of me vergist, aangezien het wisselgeld op 50 euro zo'n 41,80 zou moeten zijn (en je daarvoor helemaal geen briefje van 10 nodig hebt, zoals ik had genomen om weer te geven op 20, dus ik kan me halverwege niet vergist hebben). Er zijn dus twee opties (aangezien ik juist gerekend hebt): oftewel heb ik een slechte oog-denkcoördinatie of zo haha en heb ik 50 als 20 aanzien, wat me heel sterk lijkt, maar ja, ik ben ook maar een mens, oftewel heeft die vrouw me onterecht beschuldigd van diefstal of iets wat daar toch dicht tegen ligt.
Mijn baas heeft wel het volle vertrouwen in me, net zoals mijn collega's, die me vertrouwen als ik zeg dat ik zeker ben dat het echt 20 euro was dat ze gaf (ik win hier niks mee, tenzij ik natuurlijk die dertig euro in mijn eigen zak steek, maar zo ben ik niet haha). Ze steunden me ook tijdens het 'debat', haha. Maar nu ben ik toch wel nieuwsgierig naar wat de kassa zegt. Ik zou het echt verschrikkelijk vinden moest ik alsnog een fout gemaakt hebben (niet dat ik mijn fout niet wil toegeven, maar omdat ik nu zo zeker ben dat ik het niet fout heb... :'))
Anyway, heeft iemand dit al eens meegemaakt? Misschien niet als verkoper, maar misschien als klant?
UPDATE
Mijn baas heeft gebeld en er was een kassaverschil (nu voel ik me best rot hahhaa aangezien ik het echt echt echt niet begrijp) en ik me het niet herinner dat het 50 euro was.
Nu zegt mijn baas dat het nog steeds geen bewijs is, want het kan op een ander moment fout gegaan zijn (iemand die geld uit de kassa genomen heeft om iets te kopen van nodige producten maar niet heeft opgeschreven of op een foute plaats heeft opgeschreven, oid). Hij gaat het geld naar de vrouw overstorten, maar wilt mij nog steeds geloven, wat ik ontzettend lief vind. We zouden gewoon camera's moeten hebben, want die hebben we niet :')
Pooh ik weet eerlijk gezegd ook niet wat ik hiermee moet. Ik ben er eigenlijk nog steeds van overtuigd dat het niet zo was, en dit klinkt alsof ik mijn fout niet wil toegeven, maar het is nu gewoon zo... Ik heb echt zo'n dubbel gevoel hierbij.
UPDATE
Ik heb gevraagd naar het kassaverschil (hij heeft niet het precieze aantal gezegd), maar was duidelijk meer dan 30. Daarom is er dus nog steeds een onzekerheid. Ik vind dit best wel een rotte situatie, aangezien we er nog stééds niet over uit zijn. De klant heeft intussen haar 'gestolen geld' teruggekregen, en voor mijn baas is het dus opgelost (hij is niet kwaad op me of zo), maar ik voel me er gewoon nog steeds een beetje slecht bij. :'D
[ bericht aangepast op 25 juni 2017 - 22:53 ]
i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys