Inleiding:
Iedereen kan het zich wel voorstellen, je moet naar je werk of naar school maar heb hier eigenlijk helemaal geen zin in. En zit eigenlijk met tegenzin in de bus of trein (of tram/metro).
Bij sommige mensen is dit heel erg duidelijk zichtbaar en zie je ze aardig chagrijnig of boos in de bus zitten.
Echter kan er ook wat anders aan de hand zijn.
Iemand die net ruzie thuis in zijn gezin heeft gehad, of iemand die word gepest op het werk of op school waardoor diegene erg op ziet om weer naar deze plek te gaan.
Nu kan 1 klein simpel dingetje mensen vaak al iets beter laten voelen. En zo'n simpel dingetje wil ik dus opzetten!
Oplossing:
Ik zit er aan te denken een groot aantal Nederlandse en Engelse quotes op te gaan zoeken die een positieve kant hebben.
Of een complimentje, dat kan ook natuurlijk.
Deze wil ik dan op een post-it blaadje schrijven met een hashtag er bij, zodat misschien meerdere mensen dit gaan doen en uitvoeren.
En deze blaadjes wil ik dan in de bus/trein plakken. Op het raam naast een zitplek, of op de rugleuning van een stoel zodat iemand die er achter zit het kan lezen.
Uitvoering:
1. Ik wil zelf graag de volgende hashtag gebruiken: #PositiefReizen
2. Een hele hoop positieve quotes vinden!
3. Meerdere mensen die mij willen helpen iemands dag beter te maken!
4. Het instagramaccount: @PositiefReizen meer promoten.
Wanneer jij een post-it heb en deze graag wilt delen, mag je deze doorsturen via privechat van Instagram, of via de mail op Q. Dan wordt deze foto van jou
post-it op de Instagram geplaatst met jou accountnaam. Als je anoniem wilt blijven mag dit ook, dan wordt er elke ''Ingezonden'' bij vermeld.
Wat zoek ik:
- Mensen die eventueel mee willen helpen.
- Leuke positieve quotes of complimenten, mag in het Nederlands, maar ook in het Engels.
[ bericht aangepast op 22 juni 2017 - 20:19 ]