• Hoi!

    Ik ben een verhaal aan het uitwerken en de voorlopige werknaam is 'De Getatoeëerde', maar eerlijk gezegd klinkt het niet zo heel lekker en ziet het er ook niet mooi uit op de cover die ik aan het maken ben. Vervolgens dacht ik aan 'Rozentattoo', maar dat vind ik al helemaal stom klinken eigenlijk...

    Kan iemand me helpen, je mag met de naam ook een heel andere richting uitgaan. Dit is de achterflap:

    Wanneer Maire op een dag de bewusteloze elf Iliphar aantreft voor haar deur, neemt ze hem wantrouwend in huis. Elfen en mensen leven al eeuwenlang in onvrede met elkaar nadat de elfen geweigerd hadden de mensen bij te staan in een al lang vergeten oorlog.

    Iliphar is echter geen gewone elf. Hij is één van de zeldzame Getatoeëerden, elfen die volgens de mythes in staat zijn om magie te beoefenen. Al decennia lang is er geen Getatoeëerde meer gezien in het Rijk. Ze houden zich, samen met de meeste elfen, verscholen in de diepe wouden. Ze zijn gevlucht voor koningin Caliste, die vastberaden is om te voorkomen dat de profetie die haar neergang voorspelde, uitkomt.

    "Wanneer de zon en de maan vechten aan elkaars zijde, zal een magiër het Rijk van de duisternis bevrijden."


    The soul needs autumn.

    Ik kom enkel aan met ElvenInkt (x


    Mijn brein breint zoals het breint.

    Pennywiise schreef:
    Ik kom enkel aan met ElvenInkt (x


    Hmm, dank je voor het meedenkwerk! Misschien kan ik inderdaad iets met inkt in de titel doen. ^^
    Rozeninkt heeft nog wel iets, vind ik. :'D

    [ bericht aangepast op 6 juni 2017 - 19:02 ]


    The soul needs autumn.

    Ik zou denk ik voor Iliphar gaan. Kort, krachtig en schemert toch lichtelijk door dat het om iets magisch gaat (gezien de ongewone naam), zonder iets te verraden over het verhaal.


    everything, in time

    Meraki schreef:
    Ik zou denk ik voor Iliphar gaan. Kort, krachtig en schemert toch lichtelijk door dat het om iets magisch gaat (gezien de ongewone naam), zonder iets te verraden over het verhaal.


    Ja, maar het is vanuit het oogpunt van Maire geschreven, daarom vond ik Iliphar niet zo heel toepasselijk, alhoewel hij natuurlijk een centrale rol speelt. Hmmm dank je voor de tip! Als ik niets goed vind, ga ik voor Iliphar gaan. :'D


    The soul needs autumn.

    Ik vind Elveninkt wel mooi eigenlijk, maar ik zou het dan zonder hoofdletters binnen het woord schrijven (dus alleen de eerste E).

    Misschien iets met lijn?

    Rozenlijn (zowel een inkt lijn als een familielijn?)
    Elvenlijn


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Wervelwind schreef:
    (...)

    Ja, maar het is vanuit het oogpunt van Maire geschreven, daarom vond ik Iliphar niet zo heel toepasselijk, alhoewel hij natuurlijk een centrale rol speelt. Hmmm dank je voor de tip! Als ik niets goed vind, ga ik voor Iliphar gaan. :'D


    Fifty Shades of Grey gaat toch ook niet over de kleur grijs? (nerd)


    everything, in time

    Meraki schreef:
    (...)

    Fifty Shades of Grey gaat toch ook niet over de kleur grijs? (nerd)


    Oké, ja dat is wel waar!

    Ik ga gewoon voor Iliphar gaan, super bedankt voor alle hulp!


    The soul needs autumn.