• Reading challenge: flamingo book bingo

    Je weet of je weet niet dat ik ergens in de loop van 2016 een kleine boekbingo heb gehouden met een aantal mensen hier op Q. Aangezien die hartstikke gezellig is verlopen, stel ik hier met veel liefde de tweede jaarlijkse Flamingo Book Bingo voor. De regels? Telkens je een boek leest dat aan één van de twaalf voorwaarden voldoet, mag je (maximaal) één vakje wegstrepen. Het doel? Om het eerst én vaakst vier op een rij halen. Wil je mee doen, geef me dan een seintje voor 24 juni en dan zet ik je naam op het topic. c:









    Vanwaar de flamingo?
    Ik weet het ook niet. De bingoflamingo is onze officiële mascotte!
    Wanneer beginnen we hiermee?
    24 juni geef ik het startschot!
    Wat doen we tot die tijd??
    Een sjaal breien. Vrienden uitnodigen en boeken toevoegen aan de lijst onder de tweede spoiler!
    Mag ik boeken toevoegen die ik al heb gelezen?
    Jammer genoeg niet, nee, enkel boeken die je uitleest na 24 juni. Anders zou het ietsje te makkelijk worden. Je mag er wel al in bezig zijn op het moment dat we beginnen, als je het maar nog niet uit had.
    Wat bedoel je met "kleur in de titel" / een ander hokje?
    Dat mag je zelf invullen, veel van de hokjes staan open voor interpretatie. Het steekt allemaal niet zo nauw, als jij het er maar bij vindt passen en het niet heel, heel erg vergezocht is.
    Mijn boek past bij twee / drie / twaalf hokjes. Mag ik ze allemaal doorstrepen?
    Jammer genoeg mag je er slechts één wegkruisen per boek. Je zult dus goed moeten nadenken en een strategische keuze maken. Het leven is hard, I know.
    Wat als ik een boek uitlees dat bij een hokje past?
    Laten weten op het topic als je dat wil, en het hokje op je bingokaart afvinken. Dan kan iedereen zien hoe ver de concurrentie staat. :')
    Wat als ik bingo haal?
    Dan heb je een punt gescoord, congrats! Maar dat betekent natuurlijk niet dat jij (of de anderen) op moet houden met lezen: verzamel zoveel punten als je wil.
    Wat krijgt de winnaar?
    Een applausje? De eeuwigdurende eer? Een virtuele knuffel? Een koekje...? Anyway, het gaat duidelijk niet om het winnen, maar om de lol en het lezen and the friends we made along the way.
    Kan je dan niet keihard valsspelen? Niemand weet toch of je die boeken echt hebt gelezen?
    Jup. Veel plezier daarmee...?
    Tot wanneer duurt dit?
    De dramatische eindspeech staat gepland voor één september, maar aangezien dit helemaal geen echte "competitie" is, voel je vrij om er eerder de brui aan te geven of helemaal tot in oktober met je kaart te blijven rondlopen.
    Mag ik op het topic fangirlen over de boeken die ik lees?
    Ga je gang, dat doe ik namelijk zelf ook.


    [ bericht aangepast op 29 juni 2017 - 15:10 ]


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Twee boeken uit in één dag! God, Call me by your name heeft me 100% vernietigd c': Kon hem niet neerleggen.


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Eindelijk weer eens tijd gevonden om te lezen! Met Bonjour Tristesse van Françoise Sagan heb ik het debuuthokje afgestreept. c:


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Ik heb zojuist 'Love Letters To The Dead' uitgelezen — die kan vallen onder het kopje 'Debuut'. :Y)


    •

    Kaur schreef:
    Ik heb zojuist 'Love Letters To The Dead' uitgelezen — die kan vallen onder het kopje 'Debuut'. :Y)

    Oeh, die heb ik ook gelezen c: Hoe vond je 'm?


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    niniwa1 schreef:
    (...)
    Oeh, die heb ik ook gelezen c: Hoe vond je 'm?


    Hm — ik weet eerlijk gezegd nog niet wat ik er van moet vinden. Ik vond de verhaallijn héél aangrijpend — maar ik vond de schrijfstijl soms te kinderlijk voor iemand die zo denkt, snap je? En ik vond het heel John Green—ish met al die metaforen en zinnen die meteen als quote op de muur kunnen. Normaal houd ik daarvan, maar hierbij werd er té veel op die toer gegaan.


    •

    Kaur schreef:
    (...)

    Hm — ik weet eerlijk gezegd nog niet wat ik er van moet vinden. Ik vond de verhaallijn héél aangrijpend — maar ik vond de schrijfstijl soms te kinderlijk voor iemand die zo denkt, snap je? En ik vond het heel John Green—ish met al die metaforen en zinnen die meteen als quote op de muur kunnen. Normaal houd ik daarvan, maar hierbij werd er té veel op die toer gegaan.

    Ja, daar volg ik je wel wat in. Het is een eindje geleden dat ik hem gelezen heb, maar ik had ook wel wat het gevoel dat het een beetje een samenraapsel was van allerlei "succesvolle YA dingen" - de stijl, het formaat, de thematiek... Ik vond 'm wat het awkward neefje van The Perks of Being a Wallflower & De hemel begint bij je voeten van Jandy Nelson. c': Geen echt slecht boek, maar geweldig vond ik hem nu ook weer niet


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Ik heb net Teaching My Mother How To Give Birth van Warsan Shire uitgelezen. Een kleine collectie van gedichten over vrij donkere thema's, oorlog, vluchten, geweld, etc. Haar woorden raakten mij echt diep, hele bijzondere gedichten.

    To my daughter I will say,
    'when the men come, set yourself on fire'.


    Dus bij deze streep ik het Poëzie vakje door. Ik ga door met Harry Potter & The Goblet of Fire (ben al een tijdje aan het lezen..) voor 650+ woorden.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Ik heb 'Where She Went' van Gayle Forman gelezen voor 'zonder flaptekst te lezen' aangezien het een vervolg is op If I Stay. :Y)


    •

    Voor 'met een naam in de titel' heb ik 'Bergmankronieken: Wat verborgen is' gelezen. Nu ga ik voor 'met een stad in de flaptekst' verder met het tweede boek in de serie, want daarin wordt Stockholm genoemd. ^^


    Caution first, always.

    Anatomy schreef:
    Ik heb net Teaching My Mother How To Give Birth van Warsan Shire uitgelezen. Een kleine collectie van gedichten over vrij donkere thema's, oorlog, vluchten, geweld, etc. Haar woorden raakten mij echt diep, hele bijzondere gedichten.

    (...)

    Dus bij deze streep ik het Poëzie vakje door. Ik ga door met Harry Potter & The Goblet of Fire (ben al een tijdje aan het lezen..) voor 650+ woorden.

    Inderdaad een hele bijzondere collectie, heeft me ook enorm geraakt. c: Ik zou 'm eigenlijk echt eens moeten herlezen.


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Als ik me niet vergis, had iemand het hier een tijdje geleden over www.bookdepository.com. Ik ben enorm in de verleiding gekomen om er een hele hoop boeken van te bestellen, maar ik heb er nog nooit iets besteld, dus ik vroeg me af of iemand hier er goeie / slechte ervaringen mee heeft. c:
    Komen de boeken een beetje in goede staat toe? Dat is mijn grootste concern eigenlijk, daar ben ik best picky over. Lange levertijden en zo storen me niet.


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    niniwa1 schreef:
    Als ik me niet vergis, had iemand het hier een tijdje geleden over www.bookdepository.com. Ik ben enorm in de verleiding gekomen om er een hele hoop boeken van te bestellen, maar ik heb er nog nooit iets besteld, dus ik vroeg me af of iemand hier er goeie / slechte ervaringen mee heeft. c:
    Komen de boeken een beetje in goede staat toe? Dat is mijn grootste concern eigenlijk, daar ben ik best picky over. Lange levertijden en zo storen me niet.

    Ik vind het echt een topsite. Nog nooit slechte ervaringen mee gehad. Alles komt perfect aan. (:


    Caution first, always.

    Gorillaz schreef:
    (...)
    Ik vind het echt een topsite. Nog nooit slechte ervaringen mee gehad. Alles komt perfect aan. (:

    Bedankt! c: Now excuse me while I go spend all my money on books

    [ bericht aangepast op 16 juli 2017 - 22:01 ]


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    niniwa1 schreef:
    (...)
    Bedankt! c: Now excuse me while I go spend all my money on books

    Geen dank! Veel plezier met shoppen. ^^


    Caution first, always.

    Ik heb "We should all be feminists" van Chimamanda Ngozi Adichie uit voor het vakje "oranje cover". c:


    Hint voor het vakje "auteur van jouw leeftijd": Aidan Forster is zestien jaar oud. Niet mijn leeftijd, maar met een beetje geluk wel die van iemand anders hier. c: Zijn poëziebundel "Boy Interlude" kan je hier gratis downloaden. Ik vond 'm echt heel erg goed btw


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell