• Reading challenge: flamingo book bingo

    Je weet of je weet niet dat ik ergens in de loop van 2016 een kleine boekbingo heb gehouden met een aantal mensen hier op Q. Aangezien die hartstikke gezellig is verlopen, stel ik hier met veel liefde de tweede jaarlijkse Flamingo Book Bingo voor. De regels? Telkens je een boek leest dat aan één van de twaalf voorwaarden voldoet, mag je (maximaal) één vakje wegstrepen. Het doel? Om het eerst én vaakst vier op een rij halen. Wil je mee doen, geef me dan een seintje voor 24 juni en dan zet ik je naam op het topic. c:









    Vanwaar de flamingo?
    Ik weet het ook niet. De bingoflamingo is onze officiële mascotte!
    Wanneer beginnen we hiermee?
    24 juni geef ik het startschot!
    Wat doen we tot die tijd??
    Een sjaal breien. Vrienden uitnodigen en boeken toevoegen aan de lijst onder de tweede spoiler!
    Mag ik boeken toevoegen die ik al heb gelezen?
    Jammer genoeg niet, nee, enkel boeken die je uitleest na 24 juni. Anders zou het ietsje te makkelijk worden. Je mag er wel al in bezig zijn op het moment dat we beginnen, als je het maar nog niet uit had.
    Wat bedoel je met "kleur in de titel" / een ander hokje?
    Dat mag je zelf invullen, veel van de hokjes staan open voor interpretatie. Het steekt allemaal niet zo nauw, als jij het er maar bij vindt passen en het niet heel, heel erg vergezocht is.
    Mijn boek past bij twee / drie / twaalf hokjes. Mag ik ze allemaal doorstrepen?
    Jammer genoeg mag je er slechts één wegkruisen per boek. Je zult dus goed moeten nadenken en een strategische keuze maken. Het leven is hard, I know.
    Wat als ik een boek uitlees dat bij een hokje past?
    Laten weten op het topic als je dat wil, en het hokje op je bingokaart afvinken. Dan kan iedereen zien hoe ver de concurrentie staat. :')
    Wat als ik bingo haal?
    Dan heb je een punt gescoord, congrats! Maar dat betekent natuurlijk niet dat jij (of de anderen) op moet houden met lezen: verzamel zoveel punten als je wil.
    Wat krijgt de winnaar?
    Een applausje? De eeuwigdurende eer? Een virtuele knuffel? Een koekje...? Anyway, het gaat duidelijk niet om het winnen, maar om de lol en het lezen and the friends we made along the way.
    Kan je dan niet keihard valsspelen? Niemand weet toch of je die boeken echt hebt gelezen?
    Jup. Veel plezier daarmee...?
    Tot wanneer duurt dit?
    De dramatische eindspeech staat gepland voor één september, maar aangezien dit helemaal geen echte "competitie" is, voel je vrij om er eerder de brui aan te geven of helemaal tot in oktober met je kaart te blijven rondlopen.
    Mag ik op het topic fangirlen over de boeken die ik lees?
    Ga je gang, dat doe ik namelijk zelf ook.


    [ bericht aangepast op 29 juni 2017 - 15:10 ]


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Kasamatsu schreef:
    Ik ga het even vragen, want ik ben niet zeker, maar wordt manga gezien als graphic novel? Ik weet nog toen we het voor school moesten lezen, dat het wel was toegestaan, maar toch even checken ^^


    Ik vind het tellen, maar anyhow, we zijn niet zo streng hier, dus vul alle categorieën gerust in zoals dat jou het beste lijkt. c:


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Ik ik ik doe meeeee!
    Dit is zo geniaal! Wow! Jammer dat ik het vorig jaar nog niet heb ontdekt..


    A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one.

    FollowYourDream schreef:
    Ik ik ik doe meeeee!
    Dit is zo geniaal! Wow! Jammer dat ik het vorig jaar nog niet heb ontdekt..

    Leuk dat je meedoet! Ik zet je naam erbij c:


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Ahhh dit klinkt zo leuk maar ik betwijfel of ik er genoeg tijd voor ga hebben, je hoort het nog wel!


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Caligosus schreef:
    Ahhh dit klinkt zo leuk maar ik betwijfel of ik er genoeg tijd voor ga hebben, je hoort het nog wel!

    Je ziet maar c: Hoe dan ook ben je heel erg welkom


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    niniwa1 schreef:
    (...)

    Ik vind het tellen, maar anyhow, we zijn niet zo streng hier, dus vul alle categorieën gerust in zoals dat jou het beste lijkt. c:

    Dan heb ik mijn eerste al kunnen afstrepen, ik heb namelijk 3 volumes Attack on Titan manga gelezen :Y)


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Kasamatsu schreef:
    (...)
    Dan heb ik mijn eerste al kunnen afstrepen, ik heb namelijk 3 volumes Attack on Titan manga gelezen :Y)

    AoT ftw haha :') Dan kan ik die graphic novel ook afsprepen met alle manga die ik lees lol XD Maar denk dat ik daarvoor toch TWD ga nemen, want het begint officieel pas op de 24e en ik moet die comic echt eens uitlezen haha XD


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Update:
    Na lang nadenken heb ik besloten om iedereens bingokaarten te verzamelen in een Google Docs bestand omdat je nu eenmaal maar 3 afbeeldingen op je beginpost mag zetten zodat je toch alle kaarten onder elkaar kan zien. c:
    Hoe werkt het dan? Stuur me het gmailadres dat je voor Google Drive gebruikt (via pm of wat dan ook) en dan deel ik het bestand met je. In het bestand heeft iedereen zijn eigen pagina met bingokaart. Als je een boek gelezen hebt, kan je het bijbehorende hokje makkelijk afstrepen, markeren, whatever... Boven de bingokaart is er plaats om je aantal keer vier-op-een-rij bij te houden. Om te zien hoe ver de anderen staan, hoef je maar omhoog of omlaag te scrollen. Helemaal onderaan het bestand vind je de lijst met boekideeën per categorie. Je hoeft er maar bij te typen en dan kan iedereen je titels zien.
    Het is misschien wat vergezocht, maar I hope dat niemand een probleem heeft met deze werkwijze, want voor de overzichtelijkheid en het afstreepgemak lijkt het me wel het handigst. c:
    Het bestand staat alvast klaar, dus als je me je mailadres geeft, deel ik het meteen met je. c:
    Zo excited om hieraan te beginnen tbh


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    je kan meerdere foto's op je beginpost zetten door de [IMG] [/ IMG] code te gebruiken in plaats van de gewone [img] code (:


    Heaven is a place that we all have

    Dunphy schreef:
    je kan meerdere foto's op je beginpost zetten door de [IMG] [/ IMG] code te gebruiken in plaats van de gewone [img] code (:

    Oeh, wist ik niet, bedankt voor de life hack! En ik zie nog maar pakweg drie jaar op deze site Toch denk ik dat het gedeelde bestand het handigst blijft omdat iedereen zijn eigen kaarten & score dan bij kan houden c:


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Bij deze ook even de link naar de alleen-weergeven versie van het bestand voor de mensen die eerst even willen zien waarvoor ik hun mailadres zo nodig moet hebben c':


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Morgen is het al 24 juni, wat betekent dat we bijna met onze bingo kunnen beginnen! Concreet betekent dat dat je boeken die je na 24:00 vannacht (23/06) uitleest, mag afstrepen op je kaart . Happy reading allemaal!


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Zijn er al mensen begonnen? c: Heb net mijn eerste boekje uit, De boerderij der dieren van George Orwell, is zowel genomineerd voor 'lelijke cover' (zie onder), of 'genre dat je nog nooit hebt gelezen' (animalisme, sprookje voor volwassenen, satire).
    Cover:


    Ow shit, hoe ga ik zo'n vakje weer afvinken op dat formulier haha XD Ow, je kunt het gewoon aanpassen in het document, handiggg :p

    [ bericht aangepast op 25 juni 2017 - 20:00 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Tacitus schreef:
    Zijn er al mensen begonnen? c: Heb net mijn eerste boekje uit, De boerderij der dieren van George Orwell, is zowel genomineerd voor 'lelijke cover' (zie onder), of 'genre dat je nog nooit hebt gelezen' (animalisme, sprookje voor volwassenen, satire).
    Cover:


    Ow shit, hoe ga ik zo'n vakje weer afvinken op dat formulier haha XD Ow, je kunt het gewoon aanpassen in het document, handiggg :p

    Congrats met je eerste boek! Yikes, dat is inderdaad een lelijke cover c':
    Hoe was het boek? Staat al eeuwen op mijn leeslijstje, maar ik ben er nog nooit aan toe gekomen.
    Ik ben momenteel tegelijkertijd bezig in "The Essential Rumi," wat natuurlijk onder het poëzievakje past, en in "A Tale for the Time Being" van Ruth Ozeki, wat een stad (Tokio) in de flaptekst heeft staan. Ik ben dus niet heel erg efficiënt aan het lezen, maar ergens eind deze week zou ik toch een eerste vakje af moeten kunnen strepen. c:


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Ik ben ook begonnen! Ik moet nog ongeveer 100 bladzijden van Wiegelied van Cilla en Rolf Börjlind voor het vakje 'meerdere auteurs' c:


    Caution first, always.