• Reading challenge: flamingo book bingo

    Je weet of je weet niet dat ik ergens in de loop van 2016 een kleine boekbingo heb gehouden met een aantal mensen hier op Q. Aangezien die hartstikke gezellig is verlopen, stel ik hier met veel liefde de tweede jaarlijkse Flamingo Book Bingo voor. De regels? Telkens je een boek leest dat aan één van de twaalf voorwaarden voldoet, mag je (maximaal) één vakje wegstrepen. Het doel? Om het eerst én vaakst vier op een rij halen. Wil je mee doen, geef me dan een seintje voor 24 juni en dan zet ik je naam op het topic. c:









    Vanwaar de flamingo?
    Ik weet het ook niet. De bingoflamingo is onze officiële mascotte!
    Wanneer beginnen we hiermee?
    24 juni geef ik het startschot!
    Wat doen we tot die tijd??
    Een sjaal breien. Vrienden uitnodigen en boeken toevoegen aan de lijst onder de tweede spoiler!
    Mag ik boeken toevoegen die ik al heb gelezen?
    Jammer genoeg niet, nee, enkel boeken die je uitleest na 24 juni. Anders zou het ietsje te makkelijk worden. Je mag er wel al in bezig zijn op het moment dat we beginnen, als je het maar nog niet uit had.
    Wat bedoel je met "kleur in de titel" / een ander hokje?
    Dat mag je zelf invullen, veel van de hokjes staan open voor interpretatie. Het steekt allemaal niet zo nauw, als jij het er maar bij vindt passen en het niet heel, heel erg vergezocht is.
    Mijn boek past bij twee / drie / twaalf hokjes. Mag ik ze allemaal doorstrepen?
    Jammer genoeg mag je er slechts één wegkruisen per boek. Je zult dus goed moeten nadenken en een strategische keuze maken. Het leven is hard, I know.
    Wat als ik een boek uitlees dat bij een hokje past?
    Laten weten op het topic als je dat wil, en het hokje op je bingokaart afvinken. Dan kan iedereen zien hoe ver de concurrentie staat. :')
    Wat als ik bingo haal?
    Dan heb je een punt gescoord, congrats! Maar dat betekent natuurlijk niet dat jij (of de anderen) op moet houden met lezen: verzamel zoveel punten als je wil.
    Wat krijgt de winnaar?
    Een applausje? De eeuwigdurende eer? Een virtuele knuffel? Een koekje...? Anyway, het gaat duidelijk niet om het winnen, maar om de lol en het lezen and the friends we made along the way.
    Kan je dan niet keihard valsspelen? Niemand weet toch of je die boeken echt hebt gelezen?
    Jup. Veel plezier daarmee...?
    Tot wanneer duurt dit?
    De dramatische eindspeech staat gepland voor één september, maar aangezien dit helemaal geen echte "competitie" is, voel je vrij om er eerder de brui aan te geven of helemaal tot in oktober met je kaart te blijven rondlopen.
    Mag ik op het topic fangirlen over de boeken die ik lees?
    Ga je gang, dat doe ik namelijk zelf ook.


    [ bericht aangepast op 29 juni 2017 - 15:10 ]


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Tacitus schreef:
    (...)
    Try Romi met een i :')


    Oeh mijn zusje heet ook zo, haha!


    Net het derde compendium van The Walking Dead gelezen, what do i do know? :c
    Het eindigde met zo'n cliffhanger omg. Zijn er toevallig nog mensen die de comics van The Walking Dead gelezen hebben/lezen? Ik wil fangirlen, maar het fandom is zo miniem, aangezien iedereen zich bezig houdt met de serie die niet eens half zo goed is als de comics.

    Tacitus went Kirkman :p

    [ bericht aangepast op 26 juni 2017 - 19:17 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Kirkman schreef:
    Net het derde compendium van The Walking Dead gelezen, what do i do know? :c
    Het eindigde met zo'n cliffhanger omg. Zijn er toevallig nog mensen die de comics van The Walking Dead gelezen hebben/lezen? Ik wil fangirlen, maar het fandom is zo miniem, aangezien iedereen zich bezig houdt met de serie die niet eens half zo goed is als de comics.

    Tacitus went Kirkman :p

    Ik wil hem gaan lezen voor deze challenge toevallig ^ Stond al lang op mijn lijst.
    En ik ben er lang geleden eens in begonnen.

    [ bericht aangepast op 26 juni 2017 - 19:35 ]


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    1832 schreef:
    (...)
    Ik wil hem gaan lezen voor deze challenge toevallig ^ Stond al lang op mijn lijst.
    En ik ben er lang geleden eens in begonnen.

    Het wordt echt mega stoer. Kijk je de serie ook toevallig? Vond het laatste seizoen echt een tegenvaller en vraag me af waarom ze niet bij de comic zijn gebleven, want die heeft heel de Negan-toestand echt fantastisch aangepakt. Hoop dat die epische momenten uit de comic nog gaan komen :/


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Kirkman schreef:
    (...)
    Het wordt echt mega stoer. Kijk je de serie ook toevallig? Vond het laatste seizoen echt een tegenvaller en vraag me af waarom ze niet bij de comic zijn gebleven, want die heeft heel de Negan-toestand echt fantastisch aangepakt. Hoop dat die epische momenten uit de comic nog gaan komen :/

    Ik ben nog niet helemaal bij, maar wel een fan. Na mijn tentamens heb ik ene hoop bij te lezen/kijken (cat)


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    1832 schreef:
    (...)
    Ik ben nog niet helemaal bij, maar wel een fan. Na mijn tentamens heb ik ene hoop bij te lezen/kijken (cat)

    Als je iemand nodig hebt om mee te fangirlen, you know where to find me (wbw)


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    @Kalanithi en Saetre,
    ik heb jullie username op het topic gezet & een bingokaart voor jullie gemaakt in het bestand op Google Drive. Als je mee wilt doen, stuur je me best even een berichtje met je gmailadres erin & dan deel ik het bestand met je c:


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Saetre schreef:
    How in the world ga ik een boek vinden waarin de hoofdpersoon Mirte heet? HAHA.


    Klik. x)

    ~
    Leuk idee dit! Ik ga zelf echter niet meedoen. Heb geen biebpas meer en ook niet bepaald de centen om boeken te kopen. :') Maar wel heel leuk!


    Smile. You're beautiful. <3

    niniwa1 schreef:
    @Kalanithi en Saetre,
    ik heb jullie username op het topic gezet & een bingokaart voor jullie gemaakt in het bestand op Google Drive. Als je mee wilt doen, stuur je me best even een berichtje met je gmailadres erin & dan deel ik het bestand met je c:


    Dank je wel, ik zal zo mijn Gmail naar je toe sturen. (:


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Oeps, ik wist niet dat ik mijn mail moest geven. Ik heb 'm gestuurd. (:


    Caution first, always.

    Kalokagathia schreef:
    (...)

    Klik. x)

    ~
    Leuk idee dit! Ik ga zelf echter niet meedoen. Heb geen biebpas meer en ook niet bepaald de centen om boeken te kopen. :') Maar wel heel leuk!

    Vind je er ook een met Romi, zou awesome zijn lol


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    niniwa1 schreef:
    @Kalanithi en Saetre,
    ik heb jullie username op het topic gezet & een bingokaart voor jullie gemaakt in het bestand op Google Drive. Als je mee wilt doen, stuur je me best even een berichtje met je gmailadres erin & dan deel ik het bestand met je c:


    Ik ga het direct doen. (:


    Kalokagathia schreef:
    (...)

    Klik. x)

    ~
    Leuk idee dit! Ik ga zelf echter niet meedoen. Heb geen biebpas meer en ook niet bepaald de centen om boeken te kopen. :') Maar wel heel leuk!


    OMG. You're the best.
    Het lijkt me zo vreemd om een boek te lezen waar continu je eigen naam in voorkomt though. (':


    Kirkman schreef:
    (...)
    Vind je er ook een met Romi, zou awesome zijn lol


    Muh, helaas niet. :c

    Saetre schreef:
    (...)

    OMG. You're the best.
    Het lijkt me zo vreemd om een boek te lezen waar continu je eigen naam in voorkomt though. (':


    Ghehe veel plezier alvast als je er toch wel aan gaat beginnen. :Y)


    Smile. You're beautiful. <3

    Kent iemand nog een goed boek met een naam in de titel dat ook in de gemiddelde bieb van een dorp te vinden is?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Kirkman schreef:
    Kent iemand nog een goed boek met een naam in de titel dat ook in de gemiddelde bieb van een dorp te vinden is?

    Geen idee welke genres je precies graag leest, maar dit zijn de titels met namen erin die ik heb staan op Goodreads c:
    Een lied voor Achilles - Madeline Miller
    Eleanor & Park - Rainbow Rowell
    Letters from Medea - Salma Deera
    Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe - Benjamin Alire Sáenz
    Emmy & Olivier - Robin Benway
    Simon vs. de verwachtingen van de rest van de wereld - Becky Albertalli
    Zami: A New Spelling of My Name - Audre Lorde
    Weetzie Bat - Franscesa Lia Block
    Alles van Stephanie Perkins
    Mijn Reis met Jake - Morgan Matson
    Alice in Wonderland - Lewis Carrol
    Nick & Norah - Rachel Kohn
    De komst van Joachim Stiller - Hubert Lampo
    Zac & Mia - A.J. Betts


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell