Ringwraith schreef:
Het viertal splitste op zodra ze bij het feestgebouw waren. Blijkbaar vond iedereen het te warm, het zag buiten zwart van de mensen. DJ en Jasper gingen rechtsaf en Flynn liep samen met Cyrith richting het meer.
‘Wat is er gebeurd?’ vroeg hij aarzelend. Het ging al een lange tijd niet zo goed tussen Flynn en Angel, ze hadden vaak ruzie en het was niets voor zijn vriend om zich er zo over op te winden als hij nu deed.
'Ik zei al: ik het iets stoms gedaan,' bromde Flynn die meteen weer aan zijn gesprek met Lotte moest denken. "Ik doe haar geen goed als ik wegga", had hij gezegd. Zeker niet op deze manier.
Ze liepen een rondje om het gebouw, maar Flynn zag Angel nergens. Hij wilde het ook niet over hemzelf en haar hebben, maar vond het ook niet aan hem om Cyrith te vertellen over Lottes gevoelens. Toch bleven die twee onderwerpen ronddwalen in zijn hoofd en omdat hij niet nog een relatie naar de knoppen wilde helpen, besloot hij het maar over zichzelf te hebben.
'Ik dacht - ik
hoopte - echt dat we hier uit zouden komen,' zei hij. 'Dat we geen ruzie meer zouden hebben en zo.' Dat zouden ze waarschijnlijk ook niet meer, maar niet om de reden die hij wilde. 'Angel was de hele avond al niet in een best humeur en ik heb denk ik een beetje te hard geprobeerd om daar even niet bij stil te staan.' Hij vroeg zich af hoe egoïstisch dat eigenlijk was. Ergens wist hij dat Angel, waarschijnlijk wegens een gebrek aan aandacht, expres bezig was zijn avondje een beetje te verzieken, maar dat had hij niet willen inzien.
Door de warmte was zijn haar al weer droog, al plakte het nog steeds en zijn shirt ook. Het zou niet zo erg zijn als er daardoor niet af en toe een insect op zijn arm ging zitten. Geïrriteerd sloeg hij er een dood.
'Ik heb met Noa gezoend.'
Het voelde als de avond waarop hij voor het eerst met Angel had gezoend. Toen had Ashlee een glas naar hen gegooid en Angel daarbij geraakt. Had hij vlak daarna niet net zo'n gesprek gehad met Cyrith? Of ervoor? Hij wist het niet meer. Het was alsof dat al een heel mensenleven achter hem lag, in plaats van vijf jaar. Er was zo veel gebeurd...
[ bericht aangepast op 27 mei 2017 - 22:33 ]
Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes