Al een hele tijd kan ik mij niet meer vinden in mijn geloof. Ik ben vrij Rooms-katholiek opgevoed, maar de laatste tijd stap ik toch steeds meer van mij geloof af, zonder meer atheïst te worden (als dat niet al te verwarrend klinkt). Het punt is dat ik mij prima kan vinden in de moralen en een deel van de boodschappen die het geloof meebrengt (goed zijn voor je medemens, vrede, etc). Maar van de andere kant kan ik niet mee gaan in een geloof waarin alles letterlijk uit de Bijbel wordt gehaald. Steeds meer ben ik gaan twijfelen aan de integriteit van de Bijbel en daarmee ook mijn eigen geloof. Dus al een hele tijd ben ik zwevende, zoekende, of hoe je het ook wilt noemen.
Daarom was ik op zoek naar een aantal andere blikken op de wereld, leven en dood. Dus vertel mij eens hoe jullie kijken naar het leven. Waarin geloven jullie, en waarom? Welke boodschappen haal je eruit? En wat over leven na de dood? Fout/goed? Straffen/beloningen? Zie dit niet als een vragenlijst alsjeblieft waarop je dit kopieert en kort antwoord geeft, maar vertel gewoon losjes over jouw levensvisie en hoe jij ertegenaan kijkt.
Ik weet dat dit een wat zwaarder onderwerp is, maar ik was er gewoon benieuwd naar. Dit soort dingen deel je niet zomaar even met anderen. Respecteer elkaar dan ook. Als je op iemand anders reageer, val diegene dan niet aan, of plaats geen negatieve reactie. Als je een kritisch debat/discussie wilt voeren, vraag dan eerst aan die anderen of die daar voor open staat, alsjeblieft.
Bedankt als je zou willen reageren!
You could be great, you know, its all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt