Die zm-scene had ik niet zien aankomen??? jeez louise, dat was heftig. Vooral toen Hannah's moeder binnenkwam. Heartbreaking. Vond het wel een hele goede keuze eigenlijk, niks verbloemd, niks geromantiseerd, geen dramatische muziek, gewoon een meisje da hyperventilerend in een badkuip zit en in stilte doodbloedt. Het moment dat ze de eerste snee maakte en realiseerde dat er geen weg terug meer was en dus maar doodsbang doorging, god i cried.
Voor mij was de rest van episode 13 heel duidelijk een bruggetje naar een eventueel volgend seizoen. Opeens allemaal nieuwe verhaallijnen toevoegen, i don't know how i feel about that. Ik had liever gehad dat ze het gewoon mooi hadden afgesloten. Een nieuw seizoen vol met extra drama voegt voor mij niks toe. Ik dacht trouwens dat het obvious was dat Tyler Alex had neergeschoten? Ik bedoel, je zag Tyler steeds met dat geweer en die foto's van de andere mensen op de tape.
Ik vind het heel interessant om discussies te houden met vriendinnen over Hannah's keuze. Ik denk dat iedereen, met name mensen die zelf suïcidaal zijn geweest, zich af en toe heel goed kon verplaatsen in Hannah. Maar er waren ook momenten dat ik dacht: really hannah really. Het ene moment leefde ik zo hard met haar mee, het andere dacht ik kom op Hannah get over it. Je wordt constant heen en weer geslingerd tussen haar belevenis en die van de nabestaanden. Het laat zien dat zelfmoord vele gezichten heeft.