• En zo ja, welke? Ik kwam net een zéér verontrustende tumblrpost tegen die me heeft overgehaald om een VPN te kopen. Het punt is echter, ik weet niets van dit soort dingen. Ik ben wel op een of andere site gegaan die een heel deel VPNs vergelijkt, maar daar ben ik nog niet ver mee. Tot nu toe zit ik te twijfelen tussen Trust.Zone en AzireVPN. Maar ik vroeg mij ook af hoe zo'n VPN werkt, en dan niet technisch, want daar staat genoeg informatie over op het internet, maar meer: je download het op je pc en dan? Oh ja, en is het het geld waard, of laat ik mij mijn hoofd gek maken door die post.
    Hier is de post waar ik het gelezen had.
    Dus: -welke VPN hebben jullie (als je er een hebt)?
    -hoe werkt dat in de omgang?
    -is het aan te raden een VPN te downloaden?
    -is het dus het geld waard?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    (wat is een VPN?)


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    (wat is een VPN?)


    Voor zover ik het begrepen heb is een VPN een "virtual private network". Normaal worden je gegevens verzameld door je ISP (internet service provider) en die kan je gegevens weer verder verkopen. Maar een VPN zorgt eigenlijk dat je gegevens cryptisch bij je ISP binnen komen waardoor het waardeloos is. Ook kan niemand dan je IP-adres zien.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Maar even vertaald naar het Nederlands :

    Een ISP is dan bijvoorbeeld kpn? Als ik het goed begrijp. En een VPN moet je los kopen?

    En is het hier ook een probleem?

    [ bericht aangepast op 30 maart 2017 - 23:45 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    Maar even vertaald naar het Nederlands :

    Een ISP is dan bijvoorbeeld kpn? Als ik het goed begrijp. En een VPN moet je los kopen?

    En is het hier ook een probleem?


    Ja, KNP is een internet provider. En die VPN moet je inderdaad los kopen. Of het een probleem is hier zou ik eerlijk gezegd niet weten. Dat is wat ik juist met die topic een beetje wilde polsen. In de post die ik gelezen had klonk het vrij dramatisch, maar wij wonen hier in Europa, dus ik weet het niet zo goed. :/


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik gebruik zelf geen VPN maar er zijn voldoende mensen die het wel doen. Denk dat het een afweging is van wat jij prettig vind. Bijna niks meer is privaat in onze online wereld. Door een VPN verbinding heb je het zelf nog een beetje in handen. Ik ben er zelf van overtuigd dat we sowieso al zero privacy hebben dus ze mogen mij wel tracken. (zelfde als wanneer je constant over wasmachines praat -zowel online of offline- je ineens vet veel over wasmachines krijgt.) Nu moet ik er wel bij vermelden dat de dingen die jij online doet steeds vaker en niftier gebruikt worden. Dit is een extra vangnet. Ik kan je geen advies geven voor of tegen want ik heb er zelf nooit gebruik van gemaakt.


    The truth is out there.

    Voor zover ik weet, geldt het artikel niet in Nederland. Hier bewaren ze je gegevens (als het goed is) bij de providers, die het niet willen vrijgeven tenzij het moet door bijvoorbeeld een politie onderzoek. Dat is ook een reden waarom downloaden hier nog niet illegaal is. Je wordt sowieso getracked. Alles wat jij doet via je facebook, gmail account, enzovoort, is informatie die onthouden wordt. Dan maakt het niet meer uit of je doet alsof je ergens aan de andere kant van de wereld zit.
    Een VPN aanschaffen kan altijd handig zijn, maar denk niet dat je onzichtbaar bent op het internet. Als ze je willen vinden, doen ze dat heus wel. Ik zou het op dit moment doen als je download of gewoon een soort zekerheid wil hebben. Zelf gebruik ik ze niet echt. Ik heb een gratis browser extensie genaamd 'Hola.' Niet voor privacy, maar om bijvoorbeeld land restricties te omzeilen op youtube.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Ja op school gebruik ik het, omdat mijn school bepaalde sites zoals - jawel - Facebook en Insta verbiedt. Ik zet het alleen wel enkel op school aan.

    Ik gebruik zelf DotVPN, deze staat gewoon op je browser, die je met een simpele klik aan en uit kan zetten. Mijne kost geen geld, maar ik gebruik het ook enkel voor mijn browser en ik doe er verder niks raars mee, dus veel betere heb ik niet nodig.

    DotVPN zet mij bvb op Duitsland of Frankrijk, en dan kan ik wel op sites zoals Facebook, Insta, Netflix etc etc.

    Ik heb ook geen idee of dat iets is zoals de Tumblrpost zegt en beschrijft, maar voor mij werkt het iig. ^^


    — Inner peace, it's hard to find. —

    VPN ook wel een game admins worst nightmare :'D
    Voor de rest zijn ze wel handig inderdaad


    You were born original, don't die as a copy.

    Je kan ook een gratis vpn gebruiken. Ik gebruik er eentje die gratis is en ben er tevreden over.

    Betternet Unlimited Free VPN Proxy, uit google play via chrome browser.

    Voor mijn mobiel gebruik ik Snap VPN, die ik niet zo geweldig vind met alle reclames en traagheid soms.

    Die test uit dat topic klopt trouwens niet want ik woon niet in flevoland :')


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Ik gebruik een VPN als ik series online kijk heel slecht ik weet het maar dit is een vpn van mijn universiteit hahaha


    soul made of stardust and chaos.

    Ik zit er nog steeds mee in dubio of een VPN daadwerkelijk zo handig is en of ik dat moet aanschaffen. Dan kunnen mijn zussen het ook gebruiken, alhoewel.. ik er verder eigenlijk een beetje blank over sta.


    † Love? I want to sleep.

    Dit topic zet me wel aan het denken, maar ik weet het nog steeds niet zeker.


    26 - 02 - '16

    Dit is toch enkel in de V.S., nietwaar? Ik gebruik het niet, maar ik zie er het nu wel van in. Dat betekent dus ook, bijvoorbeeld (dit is een vraag, geen stelling, haha), dat als ik ergens wat post, dat die site niet kan achterhalen waar of wie ik ben, of wel?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried