Jammer schreef:
(...)
Condooms zijn voor mij essentieel, no doubt. Ik ga simpelweg geen onbeveiligde seks hebben met een nieuw iemand als ik niet zeker weet dat ze geen SOA hebben. Als ik weet dat ik iets met iemand gaat doen, heb ik het er vaak wel casual over voor we überhaupt iets doen, maar zelfs als ze zeggen dat ze nooit een SOA gehad hebben, doe ik het gewoon niet zonder condoom. Nu heb ik niet echt bepaald veel partners gehad, maar zelfs toen ik een tijdje steady met iemand ging, deed ik het niet voordat we samen een SOA-test gedaan hadden (kwamen we niet aan toe uiteindelijk, but still ).
Het risico vind ik gewoon te groot.
Het is uiteraard heel persoonlijk hoor, en als jij geen probleem hebt met seks met condoom dan is het natuurlijk geen probleem, maar mijn ex heeft bijvoorbeeld best lang droog gestaan voor hij met mij ging dus ik was er wel zo goed als zeker van dat-ie geen soa's had. Dus bij mij gaat het eigenlijk altijd om 'oh jee ik wil wel niet zwanger worden' en niet 'oh jee straks krijg ik nog een soa' als ik aan voorbehoedsmiddelen denk.
Voiles schreef:
Ik vind condooms ook niet fijn en dus al helemaal niet als het mint aan zit
Maar om maar even heel persoonlijk te zijn, als we het zonder doen trekt mijn vriend zich altijd terug voordat hij klaar komt. Omdat hij ookal gebruik ik de pil alsnog bang is dat ik zwanger raak als hij in mij op mij blablabla klaar komt. DAT vind ik pas een mood killer wat een pech vriend opeens snel weg dus dan gebruik ik liever een condoom zodat we dan nog even kunnen knuffelen enzo hihi.
Ikr! Gelukkig maakte mijn ex nooit een punt van safe sex want die zat nu niet bepaald op baby's met een minderjarige te wachten
ja, ik ben best vroeg met seks begonnen, durf bijna niet te zeggen hoe oud ik toen was, maar die trok zich ook altijd terug dan. Anyway, voordat ik aan de pil zat hebben we het wel eens met condoom gehad maar ohgodnojustno. We waren bezig met voorspel toen-ie ineens een condoom van z'n kastje tevoorschijn toverde en toen was ik ineens een stuk droger, zo'n enorme moodkiller was dat toen voor me.
Maar goed, ik heb dus totaal niets tegen hormonale anticonceptie, ik ben hartstikke blij met m'n pil. Mijn huisarts had speciaal een zeer lichte pil voorgeschreven (Zoely, voor de geïnteresseerden) en ik heb totaal geen bijwerkingen ervan gehad, buiten dat mijn maandstonden van om de twee weken drie hele dagen zijn geswitcht naar één dag om de paar maanden een beetje rode afscheiding zijn gegaan. Geweldig ding vind ik het. Maar ik snap natuurlijk wel dat het niet zo evident is voor vrouwen die erg gevoelig zijn voor hormonale veranderingen of die gewoon altijd hun pillen vergeten te slikken, haha.
Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt
I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it