Overkill schreef:
Ik vind het sowieso een beetje onzinnig dat het überhaupt ooit naar offtopic is verplaatst, maar buiten wat de precieze regels hierover zijn om, twijfel ik over wat ik zelf liever heb. Enerzijds is het gewoon makkelijker als het bij normale topics zou staan. Daarnaast zijn de mensen in het topic een beetje hetzelfde groepje, wat niet echt bijdraagt aan de saamhorigheid op de site. Nieuwe users krijgen op deze manier niet de kans om echt deel te worden van de gemeenschap. Anderrrrzijds heeft die privacy wel een groot voordeel... Ik weet niet hoe comfortabel ik me zou voelen met het posten van privé shit als het topic groter wordt.
Naar mijn idee - wat misschien niet helemaal klopt - is hetzelfde groepje dat in het LJH post, juist pas gekomen, nadat het in off-topic werd gezet. Destijds vergat ik zelf de hele tijd dat het nog bestond en toen ik nieuw was, keek ik echt niet in het off-topicgedeelte van de site. Laat staan dat ik wist dat het bestond. Ik denk juist dat er wat meer nieuwe mensen in posten als het meer in de voorgrond staat.
Krullie schreef:
Ik vind het hele ljh topic geen goed idee. Sinds dat topic er is, zijn het aantal nieuwe topics in het stamcafé drastisch gedaald. Er worden geen topics meer aangemaakt om je mede-users iets mede te delen, nee.. er wordt even een post in het ljh gepost om het van je af te schrijven en dat was het dan.
Ik kan me de tijd nog herinneren dat mensen hier om het minste geringste een topic aanmaakte en dat daar minstens 5 pagina's aan reacties op kwamen. Elk onderwerp(je) had toen een eigen topic, en dat was on-topic want één topic ging over dat ene onderwerp.
Ik denk niet dat er meer topics in het actieve topic gedeelte komen als het ljh terug komt in het actieve deel.
Ik begrijp je punt. Maar vroeger toen er nog zoveel topics gemaakt werden, stond het LJH ook gewoon in het ontopic gedeelte. Het was toen gewoon overall gewoon een stuk drukker en er waren gewoon meer mensen die actief topic aanmaakten - en mensen die reacties plaatsten. Het LJH bestaat tenslotte al zes jaar en in die tijd is het ook druk en rustiger geweest, het komt niet alleen daardoor.
Verder begrijp ik je ook over de hoeveelheid topics, maar nu zijn het er ook niet al te veel, ik denk niet dat het per se daalt als het LJH terugkomt.
Het lijkt mij een goed plan om in de beginpost gewoon een beetje uit te breiden. Niet alleen met de standaardregels van het topic, maar ook dat je voor wat grotere problemen dan 'mijn koekje was niet lekker' een topic kunt aanmaken. Dan moedig je in een veelbezocht topic mensen aan om topics aan te maken.
Ik weet niet of er meer topics in het actieve gedeelte komt, maar ik denk zeker ook niet minder. Vooral als je dat bericht erbij zet. Het valt in ieder geval te proberen, lijkt me.
[ bericht aangepast op 26 maart 2017 - 20:45 ]
Tijd voor koffie.