• Ik heb net het boek 'Lexicon' van Max Barry uit. Ik vind het een prachtig boek, waar eindelijk de kracht en relevantie van woorden naar voren gebracht worden. Toch bleef ik na het einde zitten met een paar vragen. En ik zou mezelf niet zijn mocht ik daar niet over blijven piekeren. Hier volgen de vragen:

    1) Het einde begrijp ik niet. Emily/Woolf gebruikt haar klanken om Harry/Will te verplichten haar neer te schieten. Daar eindigt het. Dan komen er een paar pagina's achter waar er een gesprek volgt tussen Emily & Harry. Ze leeft dus. Is dit een fantasie/droom of werkten Emily haar woorden niet?
    2) Het deel waar Emily/Woolf het puurwoord steelt. Ze meldt zich aan als Jessica en ondergaat een reeks vragen. Dan gaat het over die doos, maar dat begrijp ik helemaal niet.
    3) Hoe beter de vaardigheden zijn van dichters, hoe meer beroemde namen ze krijgen. T.S. Eliot, Charlotte Brontë en Virginia Woolf zijn hier mooie voorbeelden van. Maar dus mijn vraag: Yeats is het hoofd van de organisatie en is even sterk of sterker dan Virginia Woolf. Toch als ik Yeats opzoek, blijkt het geen erg bekende dichter te zijn...




    P.s Ik verwacht bijna geen reacties op dit forum, want niet veel mensen hebben dit boek gelezen.

    [ bericht aangepast op 5 maart 2017 - 17:50 ]


    What is a bookshelf other than a treasure chest for a curious mind?