Normaal hou ik hier niet van, maar ik voel me even niet helemaal 100% en ik zoek eigenlijk wat steun. Ik zal het proberen kort te houden.
Ik heb jarenlang een eetstoornis gehad. Toen de therapie daarvan niet liep, ben ik gewoon weggelopen, want ik kon het zelf wel. Dat werd me afgeraden, maar het lukte me toch. Dat is alweer een paar jaar geleden. Nu merk ik echter steeds meer dat het nog niet helemaal weg is. Het lijkt wel alsof de hele wereld om mij heen bezig is met afvallen. Ik vind mezelf ook de zwaar en deed/doe vrolijk mee, maar jeetje, ik merk dat ik veel meer naar dat extremere toeneig en daar ook weer behoefte aan heb. Alsof ik niet 'gezond' kan afvallen. Maar ik vind dat eigenlijk best raar en zorgelijk, want het gaat toch goed?
Het klinkt stom, maar het is bijna alsof ik daar weer naar verlang. Want dan val ik zo snel af. Dan gaat het zo snel. Dan word ik eindelijk eens mooi, enzovoorts, enzovoorts. Ik weet dat het onzin is, maar UGH, ik wil deze hele discussie niet in mijn hoofd voeren. Ik wil niet twijfelen. Ik wil BLIJ zijn en geen terugval krijgen maar het voelt wel zo alsof ik op een randje sta of zo? Alsof ik een keuze moet maken? Ik wil me fijn voelen en ook gewoon lekker in apps en met klasgenoten kunnen praten over fitter en gezonder worden, zonder meteen extreem te willen doen en maaltijden te willen skippen. Hoe vind ik die balans? Wat moet ik doen? Ik ben in de war, guys. Help ):
Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen