• Hoi. Ik moet me eigenlijk kapot schamen, want ik schrijf al jaaaren en nog steeds beheers ik mijn eigen moedertaal niet compleet. Schoonheidsfoutjes zijn natuurlijk heel normaal, maar ik maak altijd fouten met de d's en t's.

    Ik weet wel wanneer ik ergens een T achter moet plakken (hij wordt zestig), maar wat ik nog steeds niet onder de knie heb, is bijvoorbeeld dit:
    Hij verdiend een prijs OF hij verdient een prijs... Ik heb geen idee. :'D

    Wie kan me dit in babytaal uitleggen? Het is me al eens eerder uitgelegd, maar op de één of andere manier blijft het telkens niet hangen...

    Heel erg bedankt voor de uitleg iedereen!

    Iemand zin om wat zinnen op te stellen zodat ik kan oefenen? :') En misschien ook handig voor anderen.
    Wauw dit voelt als groep 8

    Krolock schreef:
    Heel erg bedankt voor de uitleg iedereen!

    Iemand zin om wat zinnen op te stellen zodat ik kan oefenen? :') En misschien ook handig voor anderen.
    Wauw dit voelt als groep 8

    Als je een paar uurtjes kunt wachten, heb ik nog wel wat liggen van school zelf.^^


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Laura, wat doe je, het is vakantie D:


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Krolock schreef:
    Heel erg bedankt voor de uitleg iedereen!

    Iemand zin om wat zinnen op te stellen zodat ik kan oefenen? :') En misschien ook handig voor anderen.
    Wauw dit voelt als groep 8


    Bedoel je dat we de d's en t's e dan uitlaten of echt gewoon goede zinnen?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Richonne schreef:
    Laura, wat doe je, het is vakantie D:

    Hahaha, ja maar eigenlijk zou ik moeten leren voor tentamens... in plaats daarvan maak ik mijn eigen huiswerk :'D

    ChickenNugget schreef:
    (...)
    Als je een paar uurtjes kunt wachten, heb ik nog wel wat liggen van school zelf.^^
    *O*

    Firgun schreef:
    (...)

    Bedoel je dat we de d's en t's e dan uitlaten of echt gewoon goede zinnen?

    Ja, dat je die plek leeg laat en ik/we zelf moeten invullen wat er moet komen te staan. (wel met antwoorden onder een spoiler erbij of zo... dan weet ik of ik het goed doe)

    Ik zit op mobiel, maar ik ga proberen. ^^ Bij de tussen haakjes moet je zien of het d od dt is, niet of het d of t is. Het zijn er niet zo veel, maar als je wilt stuur ik je er wat meer door eenmaal ik thuis ben!

    ¤ Gisteren heeft ze haar haar niet gekam_
    ¤ Ze vermeld(_) niet of ze naar buiten wil gaan.
    ¤ Er zijn mensen die gevoetbal_ hebben tijdens gym.
    ¤ Hij staar_ naar het meisje dat hij mooi vind(_).
    ¤ Hij verzin_ vele verhalen.
    ¤ Hij zou dat nooit tegen haar vertel_ hebben.

    d
    dt
    d
    T & dt
    t
    D


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    ^ dankjewel! Ik ga morgen oefenen. ^^

    Hehe, het heeft geen zin om mijn uitleg te geven aan je. Ik zie dat je genoeg reacties hebt. Het heeft dus met in welke tijd het staat ^^


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    én zoals altijd ben ik niet zuinig op mijn schoolwerk hehe oeps.
    maar ik wilde je sowieso al doorverwijzen naar cambiumned.
    theorie:
    http://www.cambiumned.nl/theorie/spelling/werkwoordspelling/
    oefeningen:
    http://www.cambiumned.nl/oefenen/spelling/werkwoordspelling/
    dit is trouwens een site waar je alles van nederlands kunt oefenen ^^

    [ bericht aangepast op 1 jan 2017 - 22:31 ]


    LaAt ZiEn WiE jE bENt