• Elke leraar heeft er wel al eens een tirade over gehouden: gebruik GEEN Wikipedia voor opstellen! Natuurlijk trek je je daar als doorgewinterde middelbare schoolstudent geen fluit van aan, want je haalt meestal toch wel treffelijke punten bij opstellen door Wikipedia te gebruiken. Eén les die ik bij mijn laatste opstel biologie geleerd heb: zelfs als je Wikipedia gebruikt, zorg ervoor dat je alle woorden begrijpt.

    Ik had dus een opstel over DNA te schrijven en ik was er al zeven uur aan bezig geweest die dag, dus ik was doodmoe en had geen zin meer om ook nog maar iet of wat na te denken. Ik was de laatste stukjes aan het afwerken en was een kleine biografie over Francis Crick aan het schrijven. Dus ik besluit naar wikipedia te gaan en daar zie ik staan dat hij in 1958 overleden is aan een, wait for it, ovariumcarcinoom.
    Ik had onmiddellijk moeten beseffen dat dat niet klopte, natuurlijk, maar ik was even licht vergeten wat ovaria waren en wat een carcinoom was wist ik al helemaal niet. Maar goed, moe als ik was, zag ik het uiteraard niet echt meer zitten dat allemaal op te zoeken en heb ik het dus gewoon in m'n opstel gekleefd.

    Dus toen ik het terugkreeg en de commentaar zag staan, voelde ik me even heel, heel erg dom, lol. :'D
    Wat was jullie laatste extreem domme zet? :Y)

    [ bericht aangepast op 16 dec 2016 - 15:39 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Als biologe kan ik het niet laten om je even te corrigeren: het is ovariumcarcinoom, niet -carnicoom. (;
    Maar dat is inderdaad best een domme zet, haha.

    Ik kan me niet herinneren dat ik iets heel doms in mijn werkstukken heb gezet. Maar ik heb er soms wel erg veel moeite mee om te begrijpen wat er nu eigenlijk in een verslag moet en wat niet. Gevolg: ik doe maar wat en no fucking idea what I'm doing.


    oi, suzy

    Cozyre schreef:
    Als biologe kan ik het niet laten om je even te corrigeren: het is ovariumcarcinoom, niet -carnicoom. (;
    Maar dat is inderdaad best een domme zet, haha.

    Ik kan me niet herinneren dat ik iets heel doms in mijn werkstukken heb gezet. Maar ik heb er soms wel erg veel moeite mee om te begrijpen wat er nu eigenlijk in een verslag moet en wat niet. Gevolg: ik doe maar wat en no fucking idea what I'm doing.


    Oh lol, faal 2.0. Maakt het wel duidelijk dat ik geen idee heb wat het is, haha. Het is een vorm van kanker, toch?
    En lol, dat ken ik. Dan schrijf je wat en hoop je "pleaaaase, laat het dit zijn dat ik moet doen, pleaaase".:'D


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Firgun schreef:
    (...)

    Oh lol, faal 2.0. Maakt het wel duidelijk dat ik geen idee heb wat het is, haha. Het is een vorm van kanker, toch?
    En lol, dat ken ik. Dan schrijf je wat en hoop je "pleaaaase, laat het dit zijn dat ik moet doen, pleaaase".:'D


    Ja, inderdaad! Het is een gezwel ontstaan uit epitheelcellen. (;

    Haha, ja, inderdaad! Op hoop van zegen, meestal!


    oi, suzy