• Hoi beste Q'ers.

    Het duurt nog wel even, maar volgend jaar juni word ik 18 en dan ben ik verplicht om een zorgverzekering te hebben en premie te betalen.

    Als ik wat google op het internet, kom ik uit bij Ditzo waar in 2017 de basispremie 100,95 per maand is. Voor iets van 5,90 per maand heb je een aanvullende verzekering bij die je in Europa verzekert en die 30,- aan anticonceptie vergoedt en 9 fysiobehandelingen per jaar. Dan ben je dus voor 106,85 klaar, terwijl je bij verzekeringen als Menzis 119 per maand premie moet betalen voor de zorgverzekering. Alleen als ik reviews van Ditzo opzoek, kom ik uit op hele slechte reviews. Een 5,9 van de 10 krijgen ze gemiddeld. Er zitten een paar hele positieve reviews bij, de rest is ronduit negatief.

    Er zijn niet veel andere "goedkope opties", maar ik kan als het goed is zorgtoeslag krijgen. Maar dan nog wordt mijn maandsalaris niet gelijk ontzettend veel hoger, dus ik wil wel een zo goedkoop mogelijke maar wel goede verzekering. Via m'n werk zou ik collectief kunnen verzekeren bij OHRA en dan 10% collectiviteitskorting op m'n premie kunnen krijgen, maar m'n moeder heeft slechte ervaringen met OHRA en ik mag van m'n ouders ook niet bij iets verzekeren wat met Zilveren Kruis te maken heeft, "want dat zijn oplichters" volgens hen (volgens mij zijn alle zorgverzekeraars oplichters, maar okay, het is dat het verplicht is)

    Dus ik dacht: Laat ik eens aan de Q'ers vragen bij welke zorgverzekeraar ze zitten en wat hun ervaring er mee is. Want ik denk dat jullie betrouwbaarder zijn dan van die random mensen op het interwebs (tho jullie ook random mensen op het interwebs zijn, maar toch... dit is anders)

    [ bericht aangepast op 29 nov 2016 - 19:43 ]


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ho shit. Een deel van mijn topic is weggevallen O.O even aanpassen.

    Edit: Het lag dus aan de gebruikte eurotekens dat de helft van m'n topic was weggevallen :'D Maar die zijn nu weg, dus dat moet geen probleem meer zijn

    [ bericht aangepast op 29 nov 2016 - 19:44 ]


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    CZ direct. CZ is sowieso de beste zorgverzekeraar (vind ik althans, maar ze proberen niet te veel gesjoemel) en het direct gedeelte is speciaal voor jongeren. Je zal niet zo weinig kwijt zijn als bijvoorbeeld bij Hema ofzo, maar je hebt in het basispakket wel echt gewoon alle nodige behoeftes die je hebben wilt.
    Tegen het eind van het jaar doet Kassa (programma op tv) ook altijd een aflevering over zorgverzekeringen. Die raad ik ook aan om te kijken als je dat wilt weten.

    Maar mijn mama zit in de CZ ledenraad en ze vindt dat ze het erg goed doen. (Ze werkt zelf ook bij een zorginstelling.)


    Deep inside, I've never felt alive

    Occamy schreef:
    CZ direct. CZ is sowieso de beste zorgverzekeraar (vind ik althans, maar ze proberen niet te veel gesjoemel) en het direct gedeelte is speciaal voor jongeren. Je zal niet zo weinig kwijt zijn als bijvoorbeeld bij Hema ofzo, maar je hebt in het basispakket wel echt gewoon alle nodige behoeftes die je hebben wilt.
    Tegen het eind van het jaar doet Kassa (programma op tv) ook altijd een aflevering over zorgverzekeringen. Die raad ik ook aan om te kijken als je dat wilt weten.

    Maar mijn mama zit in de CZ ledenraad en ze vindt dat ze het erg goed doen. (Ze werkt zelf ook bij een zorginstelling.)


    Ik ken CZ niet, maar ik zal er eens even naar kijken! En thanks voor de tip van Kassa, ik kijk vrijwel nooit naar Kassa maar dit is dan wel even interessant om naar te kijken. Op dit moment ben ik met m'n ouders meeverzekerd bij Menzis, maar die premie is gewoon belachelijk hoog en je krijgt nog niet eens alles vergoed, dat merken we nu met m'n vader die heel weinig vergoed krijgt van alle kosten die hij op dit moment maakt...


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik zit bij de Friesland zorgverzekering en dat bevalt me goed.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik gebruik Zorg & Zekerheid en heb er tot op heden nog geen problemen mee gehad.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Scribe schreef:
    Ik zit bij de Friesland zorgverzekering en dat bevalt me goed.


    Maakt het wat uit of je dan in Friesland woont of niet?

    Lipa schreef:
    Ik gebruik Zorg & Zekerheid en heb er tot op heden nog geen problemen mee gehad.


    Ken ik niet, van welke verzekeraar is dat?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik zit bij Besured en voor 115 euro heb ik Alles in een. Bril vergoed per jaar voor 130 euro. Geen onverwachte kosten van de tandarts en een reisverzekering. Anti conceptie is ook vergoed.


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Derks schreef:
    (...)

    Ken ik niet, van welke verzekeraar is dat?


    Zorg & Zekerheid is de verzekeraar. (:


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Geen idee voor hoeveel en wat ik verzekerd ben. Ik ben nog altijd verzekerd via mijn ouders bij het CZ. Tot nu toe heb ik er geen slechte ervaringen mee, behalve dan dat ik maar eens op de twee jaren één brilglas vergoedt krijg, terwijl ik een keer per jaar twee brilglazen nodig heb. Maar verder kan ik je niet helpen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Geen idee voor hoeveel en wat ik verzekerd ben. Ik ben nog altijd verzekerd via mijn ouders bij het CZ. Tot nu toe heb ik er geen slechte ervaringen mee, behalve dan dat ik maar eens op de twee jaren één brilglas vergoedt krijg, terwijl ik een keer per jaar twee brilglazen nodig heb. Maar verder kan ik je niet helpen.

    Dat is volgens mij bij alle zorgverzekeringen zo, dat ze het eens in de twee jaar doen. Maar hoezo moet jij per jaar je brilglazen laten vervangen? Ik doe nu al geloof ik vijf of vier jaar met dezelfde glazen.


    Deep inside, I've never felt alive

    HalfBloodPrince schreef:
    Ik zit bij Besured en voor 115 euro heb ik Alles in een. Bril vergoed per jaar voor 130 euro. Geen onverwachte kosten van de tandarts en een reisverzekering. Anti conceptie is ook vergoed.


    Oh, ja ik heb geen bril of lenzen en ik wil eigenlijk ook geen tandartsverzekering bc dat maar tot een bepaald bedrag vergoed wordt en mijn kosten meestal hoger zijn dus daar spaar ik liever apart voor op m'n spaarrekening met rente haha. Dus dan ga ik liever voor een goedkopere verzekering.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    (...)

    Oh, ja ik heb geen bril of lenzen en ik wil eigenlijk ook geen tandartsverzekering bc dat maar tot een bepaald bedrag vergoed wordt en mijn kosten meestal hoger zijn dus daar spaar ik liever apart voor op m'n spaarrekening met rente haha. Dus dan ga ik liever voor een goedkopere verzekering.


    Snap ik. Je kunt daar al vanaf 94 euro al een zorgverzekering krijgen


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Occamy schreef:
    (...)
    Dat is volgens mij bij alle zorgverzekeringen zo, dat ze het eens in de twee jaar doen. Maar hoezo moet jij per jaar je brilglazen laten vervangen? Ik doe nu al geloof ik vijf of vier jaar met dezelfde glazen.


    Ik heb hetzelfde probleem sofie. Ik heb een lui oog en ik merk sneller sterkteverschil dan andere. Ik weet niet wat met Patholoog is maar ik snap het maar al te goed.


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    HalfBloodPrince schreef:
    (...)

    Ik heb hetzelfde probleem sofie. Ik heb een lui oog en ik merk sneller sterkteverschil dan andere. Ik weet niet wat met Patholoog is maar ik snap het maar al te goed.


    Ik heb niet per se een lui oog, maar mijn ogen gaan ieder jaar een kwartje achteruit, en daar heb ik echt super hard last van.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    HalfBloodPrince schreef:
    (...)

    Snap ik. Je kunt daar al vanaf 94 euro al een zorgverzekering krijgen


    Maar is dat bij een eigen risico van €385 of hoger?

    Tot nu toe spreekt CZ Direct me wel aan, gemiddelde review is een 7,9 en de basispremie is 102,nogwattes en dan zit ook anticonceptie tot 21 jaar erbij inbegrepen en bij fysiotherapie staat "Ja, vanaf 21 jaar bepaalde behandelingen" maar dan weet ik niet of je tot 21 niets vergoed krijgt of juist wel en dan vanaf 21 alleen bepaalde behandelingen" want dan lijkt dat me tot nu toe de beste (en goedkoopste) zorgverzekering totdat ik ooit 21 wordt... Maar ik ga ook nog verder kijken wat de anderen allemaal bieden.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly