Hooi iedereen,
Ik heb echt iets vaags meegemaakt toen ik samen met twee vriendinnen naar de bushalte liep daarnet.
Een vrouw fietste voorbij, stopte en wendde zich tot ons.
Vrouw: "Mag ik iets vragen? Zou ik jullie gegevens mogen, dan kan ik jullie informatie opsturen over mijn vioolschool die binnenkort opengaat."
Wij keken elkaar al aan, maar toen vervolgde ze:
"Het is een school voor kinderen tot volwassenen, hoe oud zijn jullie?"
Wij gaven achterdochtig onze leeftijd.
"Wauw, ik had jullie veel ouder geschat en da's een compliment! Mag ik dan nu jullie gegevens zodat ik alles kan opsturen."
Ik: "Wij zijn niet geïnteresseerd, wij moeten trouwens onze bus halen."
Die vrouw keek me al kwaad aan. De reden dat ik voor iedereen sprak was omdat er van het verhaal niets klopte en het te verdacht was, ze kon niets bewijzen dat die school effectief bestond en was erg aandringerig. Helaas hebben mijn vriendinnen onder druk van die vrouw wel hun naam, email en adres gegeven. Ik heb nog teken gedaan, doe dat nu niet. Toen wendde die vrouw zich tot mij en vroeg nogmaals mijn gegevens.
Ik: "Well (met veel haperingen omdat de situatie me nerveus maakte) ik geef mijn gegevens niet zomaar aan wildvreemde mensen."
De vrouw keek me erg geïrriteerd aan, zelfs boos en zei kei bot: "Goed, moet gy geen bus halen?" En toen was ze weg.
Degenen die hun adres gegeven hadden zitten nu redelijk nerveus, omdat ze ook doorhadden dat dit niet klopte. Dus ik ben ook benieuwd of we er nog iets van gaan horen. Maar beste kindertjes, het moraal van het verhaal is: geef NOOIT, maar dan ook NOOIT zomaar jullie gegevens.
Groetjes,
Jarne
We will not be quiet, Stonewall was a riot!