Lily_Evans schreef:
Sorry, maar ik vind het toch wel heel erg kwetsend als iemand mij uitmaakt voor natie, de mensen die alle vrienden van mijn oma hebben vermoord. Of er beweerd word dat IK users van Quizlet afpest, terwijl ik altijd mijn verdomde best heb gedaan voor alle users van Quizlet. Of als ik een heel GB gesprek tegenkom, waarin ik samen met andere moderators belachelijk wordt gemaakt. Of als ik erachter kom dat er chats buiten Q zijn waar dit gebeurd. Ja we kunnen soms niet alles uitleggen, omdat we rekening moeten houden met privacy: JULLIE PRIVACY. Maar serieus? Naties? Pestkoppen? Weet ik veel wat er nog meer allemaal gezegd is? Dat doet pijn als je in diezelfde community heel veel tijd steekt om het gezellig en levendig te houden. En ja ik had hier rekening mee gehouden, maar ik ben er onderhand toch wel redelijk klaar mee om zo behandeld te worden. Vooral omdat ik best in gesprek wil gaan. Nu kan ik over Nikki's zaak niet zoveel zeggen en kan ik daarin niet zoveel betekenen, omdat ik mij daar afzijdig dien te houden, maar ik geloof dat ik verder toch zeker altijd mijn best heb gedaan naar iedereen te luisteren en iedereens punten mee te wegen. En ik heb mij ook altijd ingezet om dingen zo goed mogelijk te verduidelijken. Als je iets nog steeds niet duidelijk vindt na een gesprek of bemiddeling, vraag dan door en geef ons niet de schuld van het feit dat je niet gereageerd hebt met nog meer vragen en na onze poging iets uit te leggen gewoon alles volledig genegeerd hebt.
En over dat je mening geven: Je kan ook prima je mening geven en in gesprek gaan met mensen zonder ze meteen uit te maken voor weet ik veel wat. Je kan best onderbouwd een beslissing in twijfel trekken. Beklagen over een ban is enkel problematisch omdat we met privacy recht zitten. Anders had ik best alles willen vertellen. Het is soms heel lastig om niet gewoon alles uit te mogen leggen. Maar als ik nu ga verkondigen dat ik alle users op Quizlet respectloze kutkoters vind (wat ik dus niet vindt, maar stel dat ik het zou zeggen), zou ik ook gewoon een aanmaning krijgen, omdat dat geen mening is, dat is iemand kwetsen en beledigen. En dan zou dat als je users voor moderators vervangt wel opeens mogen? Maar als daar jouw naam had gestaan, dan moet er wel wat van gezegd worden? Ben ik dan minder mens? Zijn mijn medemoderators minder mens? Er is een verschil tussen op een nette en open manier je mening geven en iemand afzeiken.
Zo. En nu ga ik eens heel hard nadenken of ik überhaupt nog op deze site wil zitten en überhaupt mij hier nog voor wil inzetten. Als ik hiervoor problemen krijg met het moderator team of eruit gekickt wordt, so be it. Maar ik ben er echt klaar mee om zo respectloos behandeld te worden enkel en alleen omdat ik moderator ben en dus op moet passen met wat ik zeg.
Nicely said, I agree.
My fake plants died, because I did not pretend to water them.